Тегленето на кредит за бизнеса – кога и как да го превърнеш в преимущество

Когато стартираме бизнес или още сме в началото на развитие на своя практика или търговска дейност, пред нас възникват редица важни въпроси. Един от най-съществените - Дали, Кога и Как да вземем кредитиране, което да подпомогне дейността ни.

Когато въпросите валят, а не знаеш какво да направиш

Дали инвестицията ще се отплати? Дали ще успееш да изплатиш кредита? Да действаш ли смело или да изчакаш, опитвайки да развиеш бизнеса си без външно финансиране. Както често чуваме да казват, „началото е най-трудно”. Защо това е така обаче? Когато си нов, когато започваш едно ново начало, „ученето” и опитът от него тепърва се натрупват. Сигурността какво и кога да направиш в бизнеса идва често със самия опит, но в началото неизвестните са сякаш най-много.

Има някои видове дейност, които не изискват голяма начална инвестиция и е възможно да не е необходимо голямо финансиране за тях в самото начало, а по-скоро ти да си активен, да учиш, да се стремиш да практикуваш и да развиеш способности чрез обучение, опити, семинари и други методи. За да прераснат в успешен бизнес обаче, в предприемаческа дейност от малък или среден тип, те неминуемо достигат момент, в който финансирането е полезно и на място.

Стъпка номер две или какво следва след доброто начало?

Много скоро настъпва втори етап, в който нужните способности са налице, имаш подготовката, дори стратегия и план, но без финансирането нямаш необходимото преимущество в конкретната среда или ниша. Когато бизнесът е млад, стратегията е да се позиционира правилно от самото начало.

Един от основните страхове на младите предприемачи са в това дали инвестицията ще се отплати. Най-разумният подход е да направиш всички изчисления, да бъдеш уверен в успеха си, правейки всички необходими проучвания. Ако се стремиш към дългосрочна идея за развитие на дейността си, кредитът може да бъде незаменим инструмент. В един момент трикът е да се научиш да го ползваш така, че ти да ползваш него, а не „той да ползва теб”.

Кредитът си струва, когато вече знаеш как да влееш потока от финансирането и системата заработва с възвращаемост. Същевременно, помни, че много дейности отнемат поне три години за стабилизиране на основата си. Често си струва да имаш външно финансиране точно в този период, за да направиш стабилна основа.

Разгледай други бизнеси и примери за вдъхновение

Например – сладкарница се нуждае от оборудване, уебсайт, реклама, да изгради стабилни отношения с доставчиците като плаща навреме. Има и случаи, в които дейността ти може да е онлайн изцяло, но да се нуждаеш от копирайтър, реклама във Фейсбук и други дългосрочни техники, за да изградиш присъствието си. Всички те си струват, а често и се отплащат в по-краткосрочни периоди.

Понякога има алтернативна реклама, за която финансирането се отплаща бързо. Кредитът е помощник. Направи план със стъпки за финансиране на етапите, на които си и запази гъвкавост. Кои са знаците, че кредитът ти ще се отплати обаче? Да предположим, че си започнал дейност. Виж реакциите на хората, които влизат в контакт с твоята специфична работа. Доволни ли са, връщат ли се отново, препоръчват ли сами на други? Какво мислят хората извън кръга на семейство и приятели може да се окаже много полезна обратна връзка.

Когато събереш тази информация, ще придобиеш увереност и ще знаеш къде точно да поставиш финансирането. Ще развиеш динамика, която ще ти позволи и финансирането да се развива по динамичен път, което ще намали риска. Кредитирането не е опасно, ако знаеш какво правиш с него. Ти си този, който да реши точно как да го използва и къде. Понякога в началото си струва да употребиш кредитирането заедно с друга партнираща фирма, за да споделиш риска.

Подготви се добре, за да имаш после свободата да импрозивираш

Страхът често идва от незнание, неинформираност или липста на подготовка. Погледни дали е реален страхът ти за финансиране. Доброто договаряне и ясната стратегия ще направят финансирането ти полезно. Често млади фирми работят с по-напреднали, за да комбинират усилията си и да получават отплащане за дейността си, с което да продължат напред. Това е една успешна стратегия. Младият, свеж бизнес идва с нови идеи, а отсреща има вече разработена платформа, която работи и за двете страни. И двете страни печелят, а при успех могат да си помагат още дълго време – да разработват взаимни проекти, промоции, продукти.В други случаи една таргетирана реклама в интернет се отплаща сравнително бързо, ако вече имаш наличен продукт. В други случаи кредитът е необходим за дългосрочни инвестиции като оборудване или работна площ, които разбира се – ще се отплатят постепенно във времето.

Спокойствие, че ще можеш да изплатиш кредитирането

Давай продуктите и услугите си безплатно понякога, за да получиш опитност или бартер за нещо, което е ценно за твоята дейност. Така ще изградиш контакти, които ще повдигнат бизнеса и подмпогнат дори и за изплащането на кредита.

Винаги мисли така, че да можеш от една сфера в дейността си да влееш или пренасочиш финансирането към друга и това е най-добрият начин да я запазиш, да я развиеш и да използваш кредитът като едно силно преимущество.

Той е лост, за да повдигнеш бизнеса си и да постигнеш гъвкавост на личния подход и самия бизнес, който развиваш. Хвани онзи момент, в който бизнесът е сякаш „пред излитане”, а кредитът е горивото, което ще подпомогне успешния полет.