Асортимент и предлагане: защо има качествени продукти, които не се купуват?

Да избереш какво точно да предлагаш и как е цяло изкуство. Защо има фирми с по десет артикула, които продават в милиони бройки и такива с хиляда вида стоки, които не се справят успешно? Идеята не е нито само в количеството, нито само в качеството, както бихте си помислили на първо четене.

Изкуството да подбереш асортимента

Стоките и услугите, които предлагаш е нужно да бъдат съобразени. Каква е фирмата ти? Малка и бутикова работилница, онлайн магазин със специфичен сегмент или широкоспектърен магазин на улицата? Започни от това.

Не винаги широкото и многообразно предлагане е успешно. Има добри ресторанти с кратко меню, което е с високо качество и улеснява избора на клиента многократно. Ако залагаш на качеството на продуктите, можеш спокойно да опиташ по-семпъл и ясен асортимент, отличаване на менютата в отделни табла или менюта.

Направи така, че изборът да бъде лесен. Това е Златно правило номер 1! Не затруднявай, а улеснявай клиента. Нека разбира за секунди къде се намира, какво може да си купи и с какво можеш да послужиш. Заложи на добра и естетическа подредба на продуктите и постави най-добрите от тях на фронтова линия.

Ключовата линия в магазина или офиса – линията на нивото на очите. Ето там сложи акцентите на продукцията си, за да бъде видяна. Освен това редовно забелязвай какво избират клиентите.

Малкият магазин има предимството да е под контрола на собственика и не толкова на маркетинга на фирмите -дистрибутори. Опитай да местиш стоката спрямо това, което се търси най-много и да правиш експерименти.

Не само, че задвижваш потоците в твоя магазин или работно място, а и всъщност поддържаш собствената си будност какво точно върви и какво е нужно.

Тренирай вкуса и стила на бизнеса си

Какво означава това? Много просто – предлагай най-доброто. Нека има стилов синхрон в асортимента. Мисли за него като за зимна или лятна колекция дрехи. Едни неща са подходящи за едната, а съвсем други за другата. Така, спестяваш затрудненията си и правиш ясна линията на предлагането.

Това се оценява от клиентите, независимо колко са съзнателни за това. Забелязва се от пръв поглед. Другият малък трик – измисли отличителни характеристики, акцент или цветове, които характеризират най-добре предлагането ти.

Тук можеш да проявиш много творчество. Остави своя знак, подпис или характерен стил. Направи го оригинален, но естествен, а не натрапчив. Избегни шумния маркетинг и заложи на оригиналност! Това, на всичко отгоре, ти води и по-добри клиенти.

Редовно и смело редактирай

Ето още един съвет, който от модните стилисти можем да приложим в повечето бизнеси. Когато един експерт по стил отива да предложи колекция от дизайнерски дрехи на клиента си, първо той разглежда колекциите, събира много и различни неща, а накрая редактира.

Помисли за това. Стилистът редактира. Писателят редактира. Когато готвиш – отново редактираш. Прибавяш храна, махаш храна. Преди да изпратиш фактура, я поглеждаш втори и трети път. Всичко това са ключове и към асортимента ти.

Има качествени продукти, които не се купуват, защото са поставени сред грешната стока.

Редактирай редовно и смело. Точно тази цикличност на навика ще кара и оборота да се задвижва. Промяната е сигурност и игра. Приложи я чрез редактирането на избора и отбелязвай резултатите редовно.