Имейл маркетинг: 5 съвета за собствениците на малък бизнес

Днес съществуват множество канали и редица възможности за споделяне на информация и новини, от които бизнесът би могъл да се възползва свободно. Безспорно обаче един от най-популярните методи за комуникация между бизнеса и крайния клиент остава електронната поща.

Редица малки и големи компании, чиято дейност е специализирана в различни сектори, днес все още залагат на изпращането на имейли, посредством които става осъществяването на връзка с настоящи и потенциални нови клиенти.

Налични са безброй начини за това как да се използва имейла за привличане и задържане на клиенти - от изпращане на специални оферти с промоционални електронни ваучери и купони, до предлагането на добавена стойност за читателя. Както може би се досети, става въпрос за имейл маркетинга.

В следващите редове ти представяме 5 ключови съвета, които биха ти били от полза като собственик на малък бизнес.

1. Персонализирай имейлите си

Данни от последни изследвания в областта на имейл маркетинга сочат, че честотата на отваряне и кликване на връзка в електронната поща намаляват. Да се привлече вниманието на потребителя само с един имейл става все по-трудна задача. По тази причина малките предприемачи следва да фокусират вниманието си върху съдържанието, което предлагат в промоционалните си имейли. В изпълнението на тази задача идва персонализацията на електронните писма.

Персонализираните имейли повишават в пъти шансовете клиентът да отвори имейла, а и дори да кликне на приложена връзка в него. Съобщенията, с които се обръщаш към клиентите си поименно, напомняш им за себе си по ненатрапчив начин и ги поздравяваш по повод личните им празници, се радват на значително по-висок интерес. Ако разполагаш с база данни с контакти, до която изпращаш периодично бюлетин до целия списък, това почти сигурно няма да доведе до печеливши резултати.

Важно е бизнесът да инвестира нужното време и средства за проучване и създаване на персонализирано съдържание на имейлите. Тази имейл стратегия би била значително по-ефективна.

2. Бъди кратък, но достатъчно информативен

Истината е, че хората не обичат да четат, затова все повече в имейлите се залага на аудио-визуалните елементи. Макар че текстът е задължителна част от имейл маркетинг съобщенията, той следва да бъде кратък, но и достатъчно информативен. Оформлението му също има определящо значение - разбиването на дълги текстове на отделни тематични параграфи, тяхното означаване и успешно съчетание с визуални елементи и цветове помага за възприятието на текста.

Темата следва да бъде ясна още преди получателят на имейла да е отворил писмото си. Ако става въпрос за бъдещи промоционални прояви, краткостта е за предпочитане. В случай че става въпрос за имейл с добавена информативна стойност, а не просто поредната масова промоция, имейлът може да бъде по-дълъг, но също така конкретен. Началото и краят са особено важни - те са първите, които се четат и запомнят от читателите.

3. Не подценявай силата на визуалните елементи, с които би могъл и да ангажираш целевата си аудитория

Имейл маркетингът би бил твърде скучен, ако представляваше просто куп думи, събрани в едно електронно писмо. Както вече споменахме по-горе, съвсем друг би бил ефектът от възприемането на съдържание, в което присъстват графики, снимки, цветове, различни графични елементи и дори тематично видео. Важно е да се увериш, че подбраните визуални изображения и елементи са съвместими с малките екрани на смартфоните.

Аудио-визията в комбинация с текстовото съдържание и тематичен замисъл са способни да подтикнат към действие получателите на промоционалните имейли. Задължителен елемент от съдържанието на промоционалните електронни съобщения е CTA-бутонът (текстът).

Имейл маркетингът цели да въздейства по определен начин върху получателя си. Имейлът може да подтиква читателите да кликнат върху връзка към конкретен блог пост, да го насочи към промоционална страница, да насърчи читателя да проведе разговор и други. Съвкупността от аудио, текст и визия работят в тази посока.

4. Проследявай ангажираността и взаимодействай само със заинтересованите от целевата ти група

В случай че проследяваш ангажираността на провеждания от теб имейл маркетинг, то си наясно точно каква част от получателите се интересува от подаваната информация. С други думи, когато планираш специална промоционална оферта, то можеш да я насочиш именно към тази заинтересована група. По този начин своеобразно “възнаграждаваш” редовните си читатели - тези, които са потенциални клиенти на твоя бизнес, които са взаимодействали с бизнеса ти по един или друг начин.

Накратко казано, проследяването на ангажираността ти позволява да взаимодействаш само с тази група от потенциалните ти клиенти, която е активна. Практически, тази група читатели е и полезна за бизнеса ти. Безсмислено би било да изпращаш имейли на клиенти, които не са отворили имейл от теб повече от три месеца, да речем. Тази липса на активност е сигурен знак, че те или не използват този имейл адрес повече, или предлаганото от теб съдържание не представлява интерес за тях.

5. Заложи на малката, но сигурна целева аудитория

В продължение на горния съвет и в заключение на този, надаваме се, полезен за теб материал, бихме искали да те посъветваме - заложи на малкото, но сигурно. Малкият бизнес разполага с ограничени възможности. Поради тази причина, преди да инвестираш стотици левове за проекти за сегментиране на целевата аудитория и подготовка на имейл маркетинг кампании от големи мащаби, започни от малкото.

С имейл маркетинга се цели не просто продажбата - тя е важен, но твърде краткосрочен акт. Получателите на твоите имейли, които са и потенциални клиенти, следва да изградят чувството, че се стремиш да ги опознаеш, а също и те твоя бизнес. Затова, увери се, че имейл маркетингът, освен просто да продава, фокусира усилията си и върху това да бъде максимално полезен. Предлагай решения на търсените проблеми, оказвай съдействие и нужната помощ - това следва да е ориентирът ти при провеждането на една ефективна маркетинг стратегия.

За да постигнеш дългосрочен успех от провежданата имейл маркетинг кампания, е нужна добра подготовка, следване на добрите практики и не на последно място - постоянство. Всяка една инвестиция и усилие, които прави малкият предприемач, е с оглед постигането на успехи за бизнеса. Имейл маркетингът е доказал се метод за реклама в бизнес сектори с различна големина и естество на работа. За да се постигне успешна кампания, е нужно време и работа, но резултатите наистина си струват. Много често следването на правилните съвети за имейл маркетинг е ключът към успеха на бизнеса.