Имам магазин за дрехи. Как да подредя стоката си, така че да идват клиенти

Ако си собственик на магазин за дрехи знаеш отлично – добрите продажби зависят от няколко основни фактора: качество на предлаганата стока, обслужването в магазина, рекламата, достигаща до предварително набелязаните групи клиенти, конкурентни цени и изключително важни са приятната обстановка и изчистената концепция на мястото на покупка. Те на подсъзнателно ниво работят върху желанието на потребителя да припознае в предлаганите стоки това, от което се нуждае в този момент.

Защото първото впечатление е от значение!

Витрината на твоя магазин е това, което привлича погледа на потребителя. Тя трябва да грабва вниманието с подходящите светлина и цветове, както и с акцент върху най-новите колекции дрехи. Постави два мъжки и два женски модела и избягвай отрупването с прекалено много артикули на входа. Клиентът трябва да вижда в перспектива разнообразието на магазина, в който е влязъл.

Посоката на движение и пространството

Основите на визуалния маркетинг се базират на редица изследвания и проучвания върху потребителското поведение. Резултатите от тези извадки и анкетни карти позволяват на маркетолозите да анализират навиците на потребителите. Така например, според последните данни на консултантски компании по продажби в Европа и Северна Америка, повече от 90% от клиентите, влезли в магазин, започват да го разглеждат от дясно на ляво - по посока, обратна на часовниковата стрелка.

Споделеният факт е от особена важност за разполагането на предлаганата стока, местата за актуални и промоционални оферти и позиционирането на дрехи от отминала колекция. На този етап от анализа се определят мястото на пробните, къде да бъдат поставени огледалата и касата на търговския обект.

След като си ги обособил, трябва да обмислиш внимателно друг изключително съществен, интериорен детайл на твоя магазин за дрехи – пространството. То до голяма степен зависи от площта, с която разполагаш, но въпреки това съществува едно основно правило: трябва да предоставиш достатъчно място на клиентите си, така, че те да могат на спокойствие да разглеждат и да търсят нужните им артикули. При това, без да се налага да се изчакват и побутват един друг.

На какво ще поставиш предлаганите дрехи?

Вариантите тук са най-различни, като е добре да комбинираш възможно повече от тях. Изпитаният ред е да фиксираш вниманието на клиента върху атрактивно облекло на манекен, съчетаващо дрехи от актуалната, според сезона, колекция. За показването на стоката използвай маси, щендери, рафтове с различна височина, закачалки по стените, шкафове и други.

Подреди ги, разделяйки магазина на секции – за жени, за мъже и за деца. Тук е добре да знаеш, че мъжете предпочитат пространствата с предлаганите дрехи да бъдат подредени в прави линии, докато при жените по-разчупените траектории работят по-ефективно върху тяхното желание за покупка.

Каквито и мебели да избереш за интериора на твоя магазин, трябва да се водиш от правилото за достъпност и необходимост клиентите ти лесно и бързо да разглеждат наличните артикули. Новите и по-атрактивни от тях, на които би искал те да обърнат внимание, трябва да бъдат позиционирани на нивото на погледа им и на по-видно място.
В какъв ред да групираш предлаганите дрехи ?

За да улесниш клиентите и съответно да увеличиш продажбите си, постави различните елементи от облеклото близо един до друг. Какво имаме предвид? Да кажем, че мъжките дрехи са изложени на комбиниран, триреден шкаф. На най-горния ред, на закачалки, постави ризите, като започнеш от по-светлите и преминаваш към по-тъмните им тонове.

На по-ниско ниво, отново на закачалки или сгънати на рафт, покажи актуалните предложения за суичъри,  блейзъри, якета и блузи. Вертикалното разпределение също трябва да предполага богат избор, а експертите съветват подредбата да върви от ежедневно, спортно и сезонно към по-официални дрехи. Модерните тенденции включват поставянето на подходящи аксесоари в близост – шапки, ръкавици, шалове и т.н.

На третия ред поставяме панталони и дънки за мъжете, както  и рокли или поли за дамите – за специални поводи, подходящи за спорт, удобни за ежедневието, сезонни. Непосредствено до тези артикули специалистите по визуален маркетинг съветват да предложим на клиентите колекция от обувки, а също така и аксесоари като колани, портфейли, чорапи и бельо.

Това, което е важно да се запомни за подредбата на дрехите в един магазин е, че те трябва да следват определена логика и всеки следващ артикул да бъде свързан с предходния. Разстоянието между тях трябва да бъде близко, с постоянна видимост от клиента, да се демонстрира разнообразие, но без излишна претрупаност.
И за финал един хитър съвет от нас: често разменяй местата на дрехите в магазина си. Това едновременно създава в клиента впечатлението, че обектът постоянно се зарежда с нова стока, а от друга страна, поставяйки по-слабо продаваните артикули на доказано работещи точки, увеличаваш шанса за тяхната продажба.