Как да дигитализирам бизнеса си?

Мотото на огромна част от бизнесите от няколко години насам е “дигитализация, дигитализация, дигитализация”. През последните месеци бяхме свидетели как малки предприемачи изграждат онлайн присъствието си буквално за един ден. Например, почти всички магазини стартираха електронна търговия, а ресторантите активно започнаха да предлагат опции за поръчки онлайн.

Повечето собственици на малък и среден бизнес се ориентираха към използване на технологиите в своя полза. По този начин пред тях се откри възможност да предлагат иновативни услуги и продукти, даващи висока стойност на клиента. Ако още не си преминал през тази крачка, добре дошъл в реалността, защото дигитализацията в момента е наложителна, за да избегнеш прекъсване на бизнес процесите.

Време е за действие! Ето и 5 идеи, с които започнеш дигитализирането на бизнеса.

Дигитализиране на комуникационните процеси

Може да замениш физическите срещи с провеждането им онлайн с помощта на софтуери като Cisco Webex Meetings, Zoom, mIRCа, Microsoft Teams. Така, ще си в състояние да поддържаш близки контакти не само с колегите и клиентите си, а и с доставчици и партньори. Тези решения, ти позволяват да се присъединиш в срещи със споделяне на аудио/видео и екран за по-малко от 60 секунди. В случай че никога досега не си използвал подобни приложения, няма по-добро време да започнеш отсега. Проучи кои софтуери са най-удобни за нуждите на твоя бизнес. Бързото адаптиране към тях води до безпроблемна комуникация с хора от всяка точка на света и спестяване на време и солидни разходи в пътуване.

Работа в облачно пространство

Защо не помислиш за внедряването на облак като алтернатива за съхранение, обработване и споделяне на файлове? Данните, съхранявани в облачно пространство, са на една “Интернет връзка” разстояние и така всеки от фирмата ти може да достъпи информация и мрежови ресурси за много кратко време от различни географски точки.

Въвеждането на подобно дигитално решение ще доведе до много предимства за дейността ти, сред тях са: намаляване на разходи, гъвкавост и мобилност за достъп на фирмената информационна система. Като бонус идва и увеличената продуктивност и намаленото време за търсене и достъпване на отделна документация.

От една страна, ще елиминираш необходимостта от резервен план за архивиране и съхранение на файлове, които ще бъдат лесно достъпни за потребителите, а  от друга страна,  използвайки облачните услуги и облачните консултанти, ще си създадеш гаранция, че при критична ситуация ще запазиш важните данни. Тази сигурност идва от високата степен на стандартизация, размера на структурата на облачната услуга и автоматизираните процеси. Пример за добре работещо облачно пространство е pCloud.

Онлайн продажби

Нашият съвет е да заложиш на онлайн присъствието чрез UX уебсайт, който може да преструктурираш и като електронен магазин. Така потенциалните клиенти, ще може винаги да те открият и да се свържат с теб. Допълнително ще имат възможност бързо да намерят информация за продуктите, които могат да купят от теб онлайн или да запазят час за някоя услуга.

Може да разгледаш като опция - WordPress. Това е най-популярният създател на уеб сайтове на пазара и притежава огромен процентен дял -  35% от всички действащи уебсайтове. Това е така заради гъвкавостта, функционалността и достъпността на опциите, които предлага. Подходящ е за малък и среден бизнес. Освен това и много големи корпорации използват тази платформа.

За да стартираш самостоятелно хостван уебсайт на WordPress, ще ти трябва име на домейн и акаунт за уеб хостинг. Различни хостинг компании предлагат различни планове. Това в крайна сметка се отразява на цената на твоя уебсайт.

Обърни внимание на неща като скоростта на сайта, адаптация на мобилната му версия, мета описанията, линковете, нивото на четене, цитираните източници, качеството на съдържанието, класирането по подходящи ключови думи, бързата поръчка, опции за плащане, в случай че имаш онлайн магазин и т.н.

Използвай силата на дигиталното влияние

Днес, с всеобхватната сила на социалните медии, можеш незабавно да достигнеш до множество хора от цял ​​свят. За да станеш популярен сред тях, се нуждаеш от инфлуенсъри и блогъри. Те са мощен инструмент, оказващ влияние върху целевата ти група. Чрез тях по-лесно може да разпространиш своето съобщение. Въпреки че това няма да е безплатно, тези хора могат да ти дадат незабавен достъп до широка аудитория и то в желаната ниша.

Ако намериш популярен блогър, който често пише за конкретна тема, която по някакъв начин е обвързана с твоя бизнес, ще може по доста ефективен начин да предлагаш и популяризираш продуктите и услугите си. Такова сътрудничество наистина би помогнало за повишаване на оборота ти.

Рекламирай чрез имейл маркетинг

Като говорим за дигитализация на рекламата, имейл маркетингът е чудесен виртуален аналог на стандартните брошури, изпращани по пощата за рекламиране на услуга или продукт. Имейл маркетингът е нещо, с което всеки собственик на бизнес трябва да се занимава, но това не е никак лесно начинание. За да успееш с него, трябва да дадеш нещо ценно в замяна на имейл адреса на потребителя.

Ако се отнасяш сериозно към събирането на имейли, отдели време, за да създадеш полезни материали като електронна книга, които ще помогнат на хората от твоята индустрия или ниша. След това задълбочи връзката с този потребител чрез кампании, като използваш системи като Aweber, Get Response, Constant Contact или Mailchimp. Въпреки това, не се опитвай да продаваш във всеки момент. Напротив, свържи се първо, установи връзка и след това се фокусирай върху продажбата.

И за финал не се обезсърчавай в случай, че не постигнеш огромни резултати в краткосрочен план с въвеждането на дигитализацията. Не очаквай тази дейност да е като спринт, бъди с нагласата за маратон, който бавно, но последователно те доближава до успеха. А ако искаш партньор по пътя към своя напредък, то може да се довериш на нас - Финтрейд. В наше лице ще откриеш съюзник, който може да ти помогне със средства за повишаване на оборота и за допълнителна инвестиция. Повече за това как може да ти бъдем полезни, виж тук: кредити за малък и среден бизнес