Откриване на магазин за дрехи втора употреба - 6 стъпки

Изключително успешен и доходоносен би могъл да е бизнес, насочен към предлагането на дрехи втора ръка. По-известните като секънд хенд магазини (second hand - от англ.език) днес се радват на широка популярност сред потребители, попадащи в различни икономически профили. И не, не е вярно широко разпространеното мнение, че от там пазаруват само хора, които не могат да си позволят нови дрехи. Истината е, че в тези магазини могат да бъдат открити много добри попадения на най-добри цени, дрехите са уникални, което ги прави привлекателни дори и за хора с доста добри доходи. Потребителите са наясно с предимствата на пазаруването втора ръка, затова няма време да се колебаеш да направиш първата стъпка към новото поприще - следващите 6 стъпки биха ти били от полза.

#Избери правилната локация за твоя магазин

Както при всеки един бизнес и тук локацията има водещо значение за успеха на магазина за дрехи секънд хенд. Най-неподходящата локация за отварянето на магазин за дрехи втора употреба например е в близост до магазин за нови дрехи, голям търговски център и/или до продуктови и промишлени пазари. Далеч по-правилно би било същият да се локализира до магазини със стоки за бита, на място с концентриран трафик на хора, които биха обърнали внимание на този тип стоки. Да оформите магазина си като малко ателие също е много добра идея.

Отварянето на магазин за продажба на дрехи втора употреба може да пожъне голям успех в малко градче, среден или по-голям град. Бъди сигурен, че ще се намерят клиенти - мнозина  потребители у нас, а и по света, не могат да си позволят покупката на чисто нови дреха, а както споменахме, дори и да могат, магазините за нови дрехи не могат да им предложат това, което ти предлагаш. Секънд хенд магазините за дрехи разполагат с асортимент от уникални модели на световни модни марки, които се продават на повече от изгодна цена. Статистически погледнато, много малка част от обществото би могло да си позволи закупуването на маркови дрехи, а с появявата на магазините за дрехи втора употреба нещата вече не стоят така.

#Обърни особено внимание при избора на доставчиците на дрехи

Стабилността и качеството на новооткриващия се магазин за дрехи втора употреба зависи до голяма степен от избраната фирма-доставчик. С други думи, поддържането на постоянно качество и редовност на доставките от страна на фирмата, която ще доставя твоя асортимент, има ключово значение за успеха на магазина. Фактори като честота на зареждане, страна на произход на получаваните дрехи, опит на пазара с търговията на този тип дрехи следва да се вземат предвид, преди да се довериш на конкретен доставчик.

#Направи преглед и оценка на продаваните дрехи, помисли за рекламата

Подборът и проверката на стоките, които предлагаш, представляват важен момент от стартирането и развитието на магазин за дрехи втора употреба. Това се  прави с идеята да сортираш и оцениш всеки чувал с дрехи и аксесоари правилно, като отделиш качествените дрехи от дрипите. Трябва наистина да се оцени степента на износеност на използваните дрехи, за да се формира адекватната им цена. В подбора на дрехи, с които да заредиш магазина си, следва да се вземе предвид и сезонността им.

Много важен момент при отварянето на магазин за дрехи втора ръка, относим и за всеки друг тип търговска дейност, е неговата реклама. Тя започва още от вратата на магазина - брандирането на вратите и прозорците на помещението по подходящ начин има ключова роля. Наред с това, помисли и за онлайн присъствието на магазина си. От една страна, рекламата онлайн е важна, тъй като съвременният потребител прекарва много време в социалните мрежи и интернет, а от друга - онлайн търговията е фактор с водещо значение за успеха на бизнеса с дрехи, било то и за такива втора употреба.

В заключение на тази стъпка: подхождай с нужната отговорност към клиентите си, това е единственият сигурен начин да вървиш напред и да реализраш печалба от дейността си.

#Осигури всичко необходимо за успешния старт на магазина 

Изборът на помещение, в което да позиционираш асортимента си по подходящия начин, се нарежда сред най-важните стъпки при откриване на магазин за дрехи втора употреба. Колкото по-светло е помещението, толкова по-добре. Не забравяй, че това е преди всичко място, в което предлагаш дрехи и аксесоари - погрижи се то да изглежда като такъв тип магазин. Грижи се както за чистотата на магазина вътре, така и за поддръжката на площите пред него - на пръв поглед малки, но важни по своята същност неща, които биха повлияли на клиентопотока.

Всичко необходимо за успешния старт на магазина следва да се осигури преди самото откриване. Това ще рече, че следва да избереш приветливо помещение, да го оборудваш с пробни кабини, огледала, маса и плотове, за да предложиш максимално добро обслужване на клиентите. Чудесно допълнение към интериора биха били удобни кресла, в които придружителите на пазаруващите да ги изчакат, същите биха били удобни и за по-възрастните посетители на магазина например.

#Аранжирай стоката си правилно

Както на етап откриване на магазина, така и в последващото му развитие следва да се има предвид начинът на представяне на стоката. Нейната подредба и изложение са ключови за това тя да бъде забелязана и съответно закупена. Най-успешният начин да се види предлаганата стока е като дрехите са на закачалки и се подредят по вид - пуловери, ризи, якета, палта, дънки, панталони и т.н. Дамските, мъжките и детските дрехи също е добре да бъдат ясно разделени и и позиционирани така, че до тях да има лесен достъп.

Ако по повод аранжирането на дрехите вземеш предвид и фактора сезонност, то със сигурност ще спечелиш повече клиенти. Една купчина с дрехи в никакъв случай не е привлекателна гледка за потребителя и почти сигурно никой няма да се разрови в нея, за да открие търсената дреха, дори тя да е там. Разположението на стоките по определен ценови спектър, както и цветови гами, също може да е много полезно за потенциалните клиенти. На преден план, разбира се, следва да са най-евтините дрехи и т.н. Съществуват различни фактори, по които би могъл да аранжираш асортимента си, сам би могъл да прецениш кой да приложиш за своя магазин.

#Помисли какво ще правиш с бракуваните дрехи 

При търгуването с дрехи втора употреба неизменно присъстват и такива, които не могат да  станат част от асортимента ти. Една част от тях, поради високата си степен на износеност, друга - останала непласирана до момента на следващото зареждане. Ето защо при откриването на магазин за дрехи втора ръка е добре да помислиш какво ще правиш с брака.

Удачно би било да потърсиш фирма, която има нужда точно от такива текстилни материи, за да ги използва за парцали - металообработващата промишленост, автомивки и други. Друг вариант е да помислиш за рециклиране на старите дрехи. Истината е, че няма да изкараш много от тях, но пък няма да е съвсем нищо, нали?