Grid decor image
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ресторантьорския бизнес
Бизнес управление и стратегии 2024-11-18

5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ресторантьорския бизнес

Декември е  един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и Нова година. Българите често събират близките си хора в

уютни заведения и обичат да усещат празничната атмосфера и традиции. Ето защо, като собственик или управител на ресторант, ако планираш и организираш правилно събитията през месеца, ще се радваш на успех и много доволни гости. В тази статия сме ти подготвили пет практични стъпки, които ще ти помогнат да извлечеш максимума от празничния сезон и да увеличиш както резервациите, така и лоялността на клиентите.

Подготви тематични събития и празнични менюта

Имени дни

Много често имените дни са по-важни за българите, отколкото дори рождените им дни. А през Декември има множество имени дни – Св. Варвара, Св. Сава, Никулден, Св. Ана, Игнажден, Св. Анастасия. Св. Стефан и тн. Ето какво да направиш, за да създадеш на имениците прекрасен празник:

  • Специални празнични менюта за именниците: Създай празнични менюта или оферти за тези дати, които включват разнообразие от традиционни ястия, така че да привлечеш именниците и техните компании. Например, по традиция, на Св. Варвара се ядат варива, на Св. Сава – мекици и тестени изделия. Можеш да предложиш и безплатно питие или десерт като комплимент за именниците.
  • Тематични предложения за Никулден (6 декември): На този ден рибата е на почит. Освен класическия шаран, включи и други варианти като пъстърва, сьомга или скумрия, за да предложиш избор според вкусовете на клиентите си. Създай също така тематично меню за вкъщи с рибни ястия за клиенти, които предпочитат празничната трапеза у дома.
  • Промотиране на традициите: Подготви кратки описания на ястията и тяхното значение за конкретния имен ден. Гостите често ценят допълнителната информация, която обогатява изживяването им.
  • Отстъпки и промоции за компании: Много хора празнуват имените си дни в големи групи. Помисли за специални предложения или пакети за големи компании, които включват отстъпки или комплимент от заведението, като например бутилка вино за резервации над определен брой гости.

 

Студентски празник (8 декември)

  • Парти атмосфера: Организирай парти вечер с DJ или музика на живо, и обмисли специално осветление и декорации, които да създадат по-забавна и младежка атмосфера.
  • Напитки и коктейли: Младите хора обичат атрактивни и достъпни коктейли, затова подготви промоции, като „две на цената на едно“ или пакети с включени напитки.
  • Групови резервации: Студентите често празнуват в големи групи, така че можеш да предложиш отстъпки или промоции за групови резервации. Привлечи ги чрез социални мрежи като Instagram и Facebook с динамично и свежо съдържание.

 

Бъдни вечер (24 декември):

  • Традиционни постни ястия: Приготви нечетен брой ястия като боб яхния, пълнени чушки, сарми и туршии, за да предоставиш автентична трапеза. Въпреки това, подготви и няколко месни ястия за хората, които предпочитат да хапнат месо.
  • Готови пакети за вкъщи: Много семейства предпочитат да купят или поръчат храната си, вместо да я приготвят у дома. Създай няколко варианта на постно меню за Бъдни вечер, от които клиентите ти да избират.
  • Опция за доставка: Възможността за предварителни онлайн поръчки и доставка също може да привлече клиенти, които търсят удобство в натоварения празничен период.

 

Коледа и Нова година

  • Луксозно празнично меню: Обмисли включването на празнични ястия като пуйка, агнешко, специалитети със свинско месо и десерти като баклава или коледни сладкиши. Може да предлагаш и греяно вино и празнични коктейли.
  • Пакети с вечеря и програма: За Нова година предложи пакет с вечеря и развлекателна програма – жива музика, DJ или танцови изпълнения, за да привлечеш празнуващи, които търсят незабравимо изживяване.
  • Късмети за празничната трапеза: Добави към всяко ястие малко „късметче“ или символичен подарък – това допринася за празничното настроение и кара гостите да се чувстват специални.

Планирай предварително резервациите и капацитета

  • Капаро за важните дати: За специалните празници като Нова година може да изискваш капаро при резервация, което ще намали риска от отменени резерваци.
  • Използвай онлайн резервационна система: Това ще ти позволи да проследяваш заетостта и да уведомяваш клиентите за статусите на техните резервации. Онлайн системата е удобна и за клиентите, които лесно могат да проверят наличността на места.
  • Специални маси и зони: Предложи възможност за резервиране на отделни зони или маси за по-големи компании. Например, можеш да създадеш уютни кътчета с декорация, които са по-подходящи за празнични събирания.

Управление на персонала и графиците

  • Допълнителен персонал за празниците: Ако очакваш голям наплив от клиенти, наеми допълнителен персонал за празничния сезон – дори и за временни позиции. Това ще помогне на основния екип да работи по-ефективно.
  • Подготовка за специалните менюта: Организирай обучение за персонала, за да се запознаят със съставките и приготвянето на празничните ястия. Гостите често задават въпроси и очакват професионално отношение.
  • Бонуси и стимули: Помисли за допълнителни стимули за персонала за празничния период. Например, бонуси при постигане на определени резултати или комплименти като допълнителни почивни дни след Нова година.
  • Екипна атмосфера: Поддържай положително настроение в екипа – например с малки подаръци или мотивационни събития, за да повишиш мотивацията и духа на служителите през този натоварен месец.

Маркетинг и промотиране на празничните предложения

  • Социални медии и онлайн кампании: Създай тематични публикации в социалните мрежи – например, снимки на празнични ястия, видеоклипове от декорирането или кратки интервюта с готвача. Това ще накара клиентите да очакват с  нетърпение специалните събития.
  • Визуално представяне: Включи професионални снимки на ястията и празничната атмосфера – те ще помогнат на клиентите да видят какво могат да очакват.
  • Оферти за ранни резервации и ексклузивни комплименти: Предложи намаления или малки подаръци за ранно резервиралите клиенти. Например, комплимент чаша шампанско за тези, които резервират Нова година до определена дата.
  • Партньорства с местни фирми: Ако има местни бизнеси като хотели или туристически агенции, създай партньорства за общи оферти или препоръки, които ще доведат допълнителни гости.

Създай уютна и празнична атмосфера

  • Декорирай ресторанта тематично и автентично: Използвай коледни елхи, гирлянди, венци и светлини. Помисли за детайли като свещи на масите или малки коледни украси за всяко място, които ще направят трапезата още по-специална.
  • Музикална атмосфера: Създай празничен плейлист с коледни и новогодишни песни, а за по-специалните вечери организирай жива музика. Живото изпълнение или DJ също добавят вълнение и изживяване за гостите.
  • Специални напитки и десерти: Включи сезонни напитки като греяно вино, топли коктейли с канела и карамфил, както и десерти като меденки, щрудел или коледни сладки. Добави и специални сезонни десерти, които да изненадат и зарадват клиентите.
  • Специални комплименти: Добави малки „късметчета“ с пожелания или малки подаръци като мини коледни сувенири към всяка поръчка. Това създава усещане за празничност и грижа за клиента.

 

С тези стъпки ще успееш да превърнеш ресторанта си в предпочитано място за празничните събирания през декември. Твоите клиенти ще усетят специалната грижа и уют, което ще ги накара да се връщат с желание и в бъдеще. Ако имаш нужда от помощ с подготовката на ресторанта си за празничния сезон, довери се на Fintrade – твоят финансов помощник!

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)