Grid decor image
8 начина за по-добро обслужване на клиентите ти
Бизнес управление и стратегии 2019-12-30

8 начина за по-добро обслужване на клиентите ти

Човекът е съществен фактор за развитието на един бизнес. В това няма спор. Неговата значимост се изразява в два аспекта и като работна сила, и

в ролята на клиент, той влияе изключително много върху пазарните процеси. Ако си от малките предприемачи, осъзнали значението на негово величество “клиента”, то следващите редове са за теб! Защото винаги има начин да подобрим обслужването на клиентите, като ние сме избрали само 9 от тях.

#1 Честни взаимоотношения

Честността е пътят към успешните и дълготрайни взаимоотношения между хората, затова и тези с клиентите ти трябва да се основават на този принцип. В случай че искаш да изградиш вярна клиентска аудитория, направи комуникацията с потребителя ясна и честна от самото начало. Ако ти липсва информация и компетенция по даден въпрос, говори открито с хората. Това показва само твоята сила и уважение към човека отсреща, който търси експертното ти мнение. В процеса на работа попълни твоите пропуски или тези на екипа чрез въвеждането на постоянни обучения.

#2 Обучението води до развитие

За по-добро обслужване на клиентите ти е необходимо, ти и персоналът ти да се адаптирате и развивате непрекъснато. Обученията са много важни за придобиване и затвърждаване на знания и умения като продуктови обучения за по-детайлно опознаване и боравене с продукта/услугата, придобиване на допълнителни квалификации, което от своя страна води до повече гъвкавост и по-добра комуникация с купувачите.

#3 Качествена оценка на твоите услуги и продукти

Качеството на твоите услуги и продукти са пряко свързани с удовлетвореността на клиента. Не оставяй това приятно чувство в твоите потребители на случайността. Планирай периодични качествени и реални оценки на обслужването. Редовното проучване дава предпоставка за вземане на навременни решения за повишаване на удовлетвореността на клиента или намаляване на негативните фактори. Използвай различни методи за осъществяване на тази оценка - тайни клиенти, писмени анкети или неформален разговор. Просто потърси обратна връзка!

#4 Внедряване на технологични иновации

Внедряването на технологични иновации е инвестиция в бизнеса с дългосрочна полезност. Потребителите са станали все по-претенциозни, свикнали са нещата да се случват мигновено и лесно, искат високо качество на по-добра цена. Изправяйки се пред подобни предизвикателства, трябва да се опиташ да ги преодолееш чрез внедряване на технологии и иновации, които ще ти помогнат да управляваш по-лесно и да оптимизираш бизнеса си. За да бъдеш по-конкурентоспособен и атрактивен за клиентите, трябва да се стремиш да подобриш работната си гъвкавост и потребителското преживяване.

#5 Свобода на действието за служителите ти

Довери се на твоите хора, дай им свобода на действие. Опитай се да разчупиш стандартния бюрократичен модел, при който само ТИ взимаш решенията. Нека служителите се чувстват уверени, че могат да въвеждат подобрения и промени. Давайки свобода на екипа, той ще се усети по-уверен, оценен и компетентен заради гласуваното доверие. Респективно това ще доведе до стремеж в служителите да бъдат по-големи професионалисти и да представят компанията в най-добрата светлина пред клиентите.

#6 Бъди на “ти” с клиентите

Изслушвай клиентите си, научи се да разпознаваш техните нужди и желания. Те трябва да те почувстват като приятел и да знаят, че могат да разчитат на съветите ти. Обяснявай и преповтаряй казаното от потребителите, за да си сигурен, че ги разбираш. Накарай ги да усетят, че може да се поставиш на тяхно място и да отговориш най-компетентно на потребностите им.

#7 Променяй клиентите

Общо приетият израз „клиентът винаги е прав“ може не винаги да е верен. А ако клиентът ти всъщност греши? Трябва да си адаптивен и да умееш да променяш потребителското мислене. За тази цел, в случай че клиентът има пропуски в тълкуването на дадена информация за продукт, който предлагаш, не реагирай под влиянието на емоцията, а бъди тактичен, използвай подходящ тон и правилна комуникация, за да може да промениш първоначалното впечатление на потребителя.

#8 Удобството преди всичко

В основата на удовлетвореност за клиентите стои тяхното удобство, а то зависи от много фактори. От значение е още в началото на дейността си да помислиш за местоположението, фасадата и външния вид, както и за вътрешния интериор на обекта си. Всеки трябва да открие и достъпи лесно магазина или офиса ти.

Също така трябва да обърнеш внимание на доброто осветление, приятната температура в помещението и в зависимост от бизнеса ти, може да добавиш лека фонова музика и приятни аромати, които да галят сетивата.

Тъй като днешният живот е динамичен, може да направиш проучване на потребителите си, навиците и техния лайфстайл. За удовлетвореността на аудиторията ти може да е необходимо да предложиш гъвкаво работно време през почивните и празничните дни. Бъди внимателен в планирането на графика на служителите си. Осигури им и достатъчно почивни дни, за да бъдат ведри и усмихнати при обслужване на клиентите.

Не забравяй, че търсенето определя предлагането. Ако искаш да имаш лоялни клиенти и твоите продукти и услуги да бъдат търсени, ти се постарай да осигуриш едно наистина качествено клиентско обслужване. Ако търсиш съюзник за подобряване на клиентското обслужване, от Финтрейд сме винаги насреща. Потърси ни, в случай че имаш нужда от консултация или осигуряване на оборотни средства.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)