Grid decor image
Бъдещето на търговията е онлайн - 6 причини защо да дигитализирам бизнеса си
Бизнес управление и стратегии 2022-11-18

Бъдещето на търговията е онлайн - 6 причини защо да дигитализирам бизнеса си

Дигитализацията представлява неразделна част от нашето съвремие. Всеки бизнес, без оглед на сферата си на дейност, днес насочва поглед към възможностите, които предоставя дигитализацията и

интернет като цяло.

Ако все още се чудиш струва ли си да инвестираш в дигиталното присъствие на твоя бизнес, следващите редове са точно за теб. Тук ти представяме 6 основателни причини защо да дигитализираш бизнеса си.

Бъдещето на търговията е онлайн

Темпът, с който се разраства онлайн търговията, е факт, който не можем да оспорим. Наборът от продукти и/или услуги, които могат да бъдат открити в интернет днес, практически е неограничен. Онлайн можем да купим всичко - от детски биберон до цялостно обзавеждане за спалнята. Все по-голям процент от пазаруващите предпочитат удобството на е-пазаруването пред традиционното такова.

Голяма част от основната ти конкуренция вече прави първите си стъпки за позициониране на е-пазара. С други думи, колкото повече отлагаш присъствието на бизнеса си онлайн, толкова по-губещ се оказва той.

Тук е важно да отбележим, че насочвайки поглед към възможностите на онлайн търговията, не означава, че следва да неглижираш физическия си такъв. Днес имаш свободата да развиваш онлайн търговска дейност паралелно с традиционната такава, като това е само в плюс на бизнеса ти. Много търговци го правят, при това успешно. Гледай на е-търговията като на допълнителна възможност за разширяване на продажбите си.

Продаваш по всяко време и навсякъде

При наличие на онлайн магазин съществено е предимството е възможността да продаваш 24/7. Е-магазинът няма работно време, в рамките на което да приема своите поръчки. При добре изграден електронен магазин, неговите функции са достъпни по всяко време на денонощието.

Факторът географско положение също няма значение. Благодарение на добре утвърдената вече практика за изпълнение на поръчки онлайн, твоите стоки могат да бъдат закупени от потребители от всяка точка на страната, а и света. Когато развиваш мрежа от физически търговски обекти, достъп до тях има само тази потребителска група, локализирана в близост. Фактор, който е много ограничаващ сам по себе си.

Миграцията към онлайн бизнес днес е повече от достъпна възможност

Времето, в което на онлайн търговията се гледаше като на нещо далечно и/или твърде сложна за реализация задача, отмина. Съвременният предприемач има достъп до редица иновативни решения, с които за кратко време би могъл да дигитализира дейността си и да започне да продава в интернет.

Тук визираме различните възможности за е-търговия, предлагани от платформи тип SaaS, достъп до услуги за изграждане на уебсайт по поръчка, платформи с отворен код, продажби в различни канали като социални мрежи, маркетплейси и прочие. Практически няма причина да отлагаш дигитализацията на бизнеса си, тъй като това е възможност, която е изгодна - от ценова гледна точка, и сравнително лесно реализируема в технически аспект.

Оптимизираш значителна част от разходите си за работна сила, а и не само

При една добре структурирана система за електронни продажби голяма част от процесите са автоматизирани. Потребителят посещава уебсайта ти, харесва определен артикул, добавя го в количката, въвежда адрес за доставка, избира начин на плащане и продажбата вече е практически регистрирана. Няма ограничение в обема на продажбите, които системата за онлайн покупки би могла да регистрира.

Оттук нататък водеща е ролята на служителите, които да опаковат поръчката и да я предадат към куриера за доставка. За реализацията на този процес не е необходимо да се ангажира кой знае каква работна сила. Всичко зависи от обема на магазина и продажбите, разбира се. И все пак - обемът на работната сила, необходим за изпълнението на тази задача, е в пъти по-малък, отколкото при обслужването на един физически обект.

Разходите за поддръжка на електронен магазин са много по-малко от тези, свързани с управлението на физически такъв. Сред основните инвестиции, които следва да направиш за дигиталния си старт, бихме могли да откроим следните групи:

  • Плащане на абонамент и/или разходи за изграждане на собствен онлайн магазин/бизнес уебсайт;
  • Разходи за SEO оптимизация;
  • Маркетинг разходи в различни направления;
  • Разходи за изпълнение на поръчките - платежни инструменти, куриерски фирми и други подобни.

Хората предпочитат удобството на онлайн пазаруването

Както споменахме и в самото начало, хората днес все повече ценят мобилността, бързината и гъвкавостта при пазаруването си. Клиентите, като фактор с водещо значение за успеха на всеки един бизнес, не бива да се неглижират. Те са движещата сила за успеха, а с дигитализацията на бизнеса си им даваш идеалния шанс да купуват стоките ти по най-удобния за тях начин.

Още повече, че дигитализирайки бизнеса си под една или друга форма, се възползваш от всички предимства, които интернет предлага. В социалните мрежи, които се превърнаха в предпочитана ниша за рекламиране на бизнеси от множество отрасли, те очаква огромна клиентска база, която би проявила интерес към твоя бизнес и продуктите, предлагани от него.

Персонализирано обслужване на клиента

Личното отношение е фактор, който все повече от клиентите ценят, става ли въпрос за онлайн пазаруване. Използвайки правилните инструменти за осъществяване на мониторинг върху потребителското поведение, можеш да предложиш далеч по-персонализирано обслужване на клиентите си. Възможност, която е силно ограничена, когато търговската ти дейност се осъществява в рамките на физически магазин.

Служителите в магазина ти надали си спомнят всеки клиент, който е пазарувал в магазина. Е, със съвременните възможности за дигитален маркетинг знаеш със сигурност кой клиент колко често и какво пазарува в магазина ти. Тези данни могат да бъдат успешно използвани в твоя полза. Можеш да предлагаш персонализирани оферти, да таргетираш група от клиенти с общи интереси и т.н.

Направи първата стъпка към дигитализиране на своя бизнес!

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)