Grid decor image
Имам магазин за дрехи. Как да подредя стоката си, така че да идват клиенти
Бизнес управление и стратегии 2019-02-13

Имам магазин за дрехи. Как да подредя стоката си, така че да идват клиенти

Ако си собственик на магазин за дрехи знаеш отлично – добрите продажби зависят от няколко основни фактора: качество на предлаганата стока, обслужването в магазина, рекламата,

достигаща до предварително набелязаните групи клиенти, конкурентни цени и изключително важни са приятната обстановка и изчистената концепция на мястото на покупка. Те на подсъзнателно ниво работят върху желанието на потребителя да припознае в предлаганите стоки това, от което се нуждае в този момент.

Защото първото впечатление е от значение!

Витрината на твоя магазин е това, което привлича погледа на потребителя. Тя трябва да грабва вниманието с подходящите светлина и цветове, както и с акцент върху най-новите колекции дрехи. Постави два мъжки и два женски модела и избягвай отрупването с прекалено много артикули на входа. Клиентът трябва да вижда в перспектива разнообразието на магазина, в който е влязъл.

Посоката на движение и пространството

Основите на визуалния маркетинг се базират на редица изследвания и проучвания върху потребителското поведение. Резултатите от тези извадки и анкетни карти позволяват на маркетолозите да анализират навиците на потребителите. Така например, според последните данни на консултантски компании по продажби в Европа и Северна Америка, повече от 90% от клиентите, влезли в магазин, започват да го разглеждат от дясно на ляво - по посока, обратна на часовниковата стрелка.

Споделеният факт е от особена важност за разполагането на предлаганата стока, местата за актуални и промоционални оферти и позиционирането на дрехи от отминала колекция. На този етап от анализа се определят мястото на пробните, къде да бъдат поставени огледалата и касата на търговския обект.

След като си ги обособил, трябва да обмислиш внимателно друг изключително съществен, интериорен детайл на твоя магазин за дрехи – пространството. То до голяма степен зависи от площта, с която разполагаш, но въпреки това съществува едно основно правило: трябва да предоставиш достатъчно място на клиентите си, така, че те да могат на спокойствие да разглеждат и да търсят нужните им артикули. При това, без да се налага да се изчакват и побутват един друг.

На какво ще поставиш предлаганите дрехи?

Вариантите тук са най-различни, като е добре да комбинираш възможно повече от тях. Изпитаният ред е да фиксираш вниманието на клиента върху атрактивно облекло на манекен, съчетаващо дрехи от актуалната, според сезона, колекция. За показването на стоката използвай маси, щендери, рафтове с различна височина, закачалки по стените, шкафове и други.

Подреди ги, разделяйки магазина на секции – за жени, за мъже и за деца. Тук е добре да знаеш, че мъжете предпочитат пространствата с предлаганите дрехи да бъдат подредени в прави линии, докато при жените по-разчупените траектории работят по-ефективно върху тяхното желание за покупка.

Каквито и мебели да избереш за интериора на твоя магазин, трябва да се водиш от правилото за достъпност и необходимост клиентите ти лесно и бързо да разглеждат наличните артикули. Новите и по-атрактивни от тях, на които би искал те да обърнат внимание, трябва да бъдат позиционирани на нивото на погледа им и на по-видно място.
В какъв ред да групираш предлаганите дрехи ?

За да улесниш клиентите и съответно да увеличиш продажбите си, постави различните елементи от облеклото близо един до друг. Какво имаме предвид? Да кажем, че мъжките дрехи са изложени на комбиниран, триреден шкаф. На най-горния ред, на закачалки, постави ризите, като започнеш от по-светлите и преминаваш към по-тъмните им тонове.

На по-ниско ниво, отново на закачалки или сгънати на рафт, покажи актуалните предложения за суичъри,  блейзъри, якета и блузи. Вертикалното разпределение също трябва да предполага богат избор, а експертите съветват подредбата да върви от ежедневно, спортно и сезонно към по-официални дрехи. Модерните тенденции включват поставянето на подходящи аксесоари в близост – шапки, ръкавици, шалове и т.н.

На третия ред поставяме панталони и дънки за мъжете, както  и рокли или поли за дамите – за специални поводи, подходящи за спорт, удобни за ежедневието, сезонни. Непосредствено до тези артикули специалистите по визуален маркетинг съветват да предложим на клиентите колекция от обувки, а също така и аксесоари като колани, портфейли, чорапи и бельо.

Това, което е важно да се запомни за подредбата на дрехите в един магазин е, че те трябва да следват определена логика и всеки следващ артикул да бъде свързан с предходния. Разстоянието между тях трябва да бъде близко, с постоянна видимост от клиента, да се демонстрира разнообразие, но без излишна претрупаност.
И за финал един хитър съвет от нас: често разменяй местата на дрехите в магазина си. Това едновременно създава в клиента впечатлението, че обектът постоянно се зарежда с нова стока, а от друга страна, поставяйки по-слабо продаваните артикули на доказано работещи точки, увеличаваш шанса за тяхната продажба.

 

 

 

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)