Как да подготвим търговския си обект за есента?
Летният сезон е на път да остане зад гърба ни, а прохладните дни все по-често ни напомнят, че есента е близо. И ако за средностатистическия
човек това е просто поредния преход от лято към зима, то за търговците е сигурен сигнал за въвеждането на редица промени.
Сезонът неминуемо влияе върху потребителското поведение и от решаващо значение за собствениците на бизнес е да се адаптират към промените максимално бързо. Начинът, по който управляваш бизнеса си, може:
- Да подобри потребителското изживяване;
- Да гарантира по-добри продажби в текущия сезон.
В унисон с падащите есенни листа, тук ще разгледаме няколко ключови въпроса, които касаят представянето на бизнеса ти през есента. Как се променят потребителските нагласи през сезона? Как да подготвиш обекта си? Отговорите даваме накратко и с конкретни примери, които биха ти били от полза.
Промени в потребителските нагласи през есента, на които да обърнеш внимание
Както у нас, така и по света, на есента се гледа като на време за ново начало и подготовка за голямото зимно пазаруване. Въздействие имат различни фактори - чисто метеорологичните промени на преход, край на летните отпуски и връщане в училище и университета.
За търговците на различни стоки и услуги есента е времето за изчистване на летния инвентар и зареждане на нов. Това е времето от годината, в което потребителите стават и по-пестеливи, подготвяйки се за предстоящите след няколко месеца зимни празници.
Ръст в покупките отбелязват търговците на стоки за училище - като книжарници, магазини за дрехи, цветя, електроника и други. Но не само - някои купувачи бързат да се възползват от неустоими оферти за летни дрехи и артикули на ликвидация. Други започват да се запасяват с дрехи за студените дни.
Как да подготвим обекта си за предстоящия есенен сезон?
Есенният сезон е идеална възможност за търговците на дребно да обновят бизнеса си, а за купувачите - да се снабдят с нужните им стоки и аксесоари за есента. В този ред на мисли, тук обобщаваме няколко съвета, от които би могъл да се възползваш от позицията ти на търговец през есенните месеци.
Изчисти летните си запаси
Тъй като лятото си отива, а наличностите от летни стоки могат да затруднят обновяването на инвентара ти с актуални за сезона предложения, е важно да помислиш какво да правиш с летните запаси.
Няколко са опциите, които можем да ти предложим от гледна точка на съветник в тази ситуация:
- Предложи остатъка от продукти на ниски цени - по този начин ще увеличиш продажбите и ще се сдобиеш с пространство за нови стоки. При добре реализирана реклама летните запаси ще изчезнат без проблем;
- Дари излишните стоки - много НПО организации и различни социални центрове разчитат на дарения, за да осъществяват дейността си. Ако си готов да приемеш подобни загуби, но направени в подкрепа на благотворителна кауза, то проблемът с излишните запаси може да бъде лесно решен.
Управлявай инвентара си умно
След като се справиш с излишните запаси, много важно е да направиш анализ на наличните стоки и зареждането на нови такива, актуални спрямо сезона. Преглеждайки наличностите си внимателно, можеш да определиш от какво имаш нужда и в какви количества.
Не пренебрегвай данните от продажбите си и търсенията на клиентите. Кои артикули се продават повече от други? Отговорът на този въпрос би ти послужил като добра отправна точка за това върху кои стоки да се фокусираш при следващо набавяне на инвентар.
Декорирай витрината си
Покрай колко витрини минаваш всеки ден, докато стигнеш обекта си? А колко от тях ти направиха силно впечатление? Вероятно има такива, чиито витрини са си все същите, независимо от сезона. Те със сигурност не привлякоха вниманието ти, нали?
В този ред на мисли, какво направи с витрината на твоя обект? Много е важно нейният облик да се променя съгласно сезонните промени. Това прави впечатление на хората много повече, отколкото си мислиш. Фактор е и за привличането на случайни минувачи в магазина ти.
Така, както сезоните се променят, така хората биха искали да почувстват и промяна във витрината на магазина, покрай който минават всеки ден или пък случайно. Осигури добра видимост на новите стоки и го направи по привлекателен начин. Аранжирай витрината си спрямо сезона и информирай за нови наличности, добри цени и изключителни оферти.
Ако ти е трудно да намериш вдъхновение, онлайн има стотици идеи на есенна тематика, от които да взаимстваш. Не губи време, защото добре подредената витрина е ключът към привличането на нови клиенти в магазина ти.
Стартирай подготовката за идващите празници отсега
Макар че фокусът на блога ни е есента, няма как да не споменем и наближаващите зимни празници. Все пак Хелоуин (все по-популярен у нас), Коледа и Нова година не са много далеч. В процеса по есенно освежаване на обекта ти, не забравяй да започнеш подготовката и за тези празници.
Какви стъпки ще предприемеш зависи преди всичко от типа магазин, който имаш. Празничните декораци, промоционалните и маркетинг активности за идните празнични дни е добре да се планират отрано.
И есента, и зимата са периоди, в които хората пазаруват повече от обикновено. Това са възможности, които нито един собственик на микро, малък или среден бизнес не бива да изпуска.
В случай че по този или който и да е друг повод в управлението на бизнеса ти имаш нужда от допълнителни финансови средства, не се колебай да разгледаш кредитните продукти, предлагани от Fintrade.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.