Как да се справим с недоволен клиент
Всеки търговец рано или късно се сблъсква с проблема „недоволен клиент“. Без значение дали не е доволен от предлаганите от теб стоки или услуги или
от обслужването, дали не знае какво иска, или просто не е в настроение, защото е имал лош ден, ти трябва да си подготвен да разрешиш проблема. В тази статия ще ти предложим няколко съвета за това, как да се справяш с трудните клиенти.
Бъди търпелив и запази спокойствие. Независимо каква е причината за недоволството на клиента, дали е прав или не, не бива да се поддаваш на емоциите си, тъй като това само би те въвлякло в спор с него, което допълнително ще го разгневи. Опитай се да загърбиш егото си и да не приемаш лично ситуацията. Никога не казвай в прав текст на недоволен клиент, че греши.
Покажи загриженост. Демонстрирай съпричастност към проблема на клиента. Обясни му, че осъзнаваш колко е ядосан и приемаш сериозно положението. Никога не игнорирай и не омаловажавай гнева на клиентите.
Разбери причините за гнева му. Изслушай клиента и го предразположи да говори. Задавай му правилните въпроси, които ще ти помогнат да разбереш същността на проблема и начина, по който може да бъде решен. Информирай се за трудностите, възникнали впоследствие на възникналия проблем.
Обсъди с клиента възможните решения на проблема. След като вече сте коментирали възникналата неприятна ситуация и евентуално си успял да поохладиш гневa на клиента, обсъди с него възможните начини за разрешаването на проблема. Най-добре е да се намери решение на момента, но в случай, че това е невъзможно и разрешаването би отнело известно време, дай ясен срок.
Компенсирай клиента. За да оставиш приятно усещане у клиента след създалата се критична ситуация – предложи му някаква компенсация за „причиненото неудобство“ – отстъпка от цената при бъдеща покупка,безплатен продукт или услуга.
Освен ценни съвети за своя бизнес, винаги можеш да разчиташ на Финтрейд в случай, че имаш нужда от стоков кредит (оборотни средства), за да обогатиш асортимента си, да направиш подобрения на обекта си или всичко друго, благодарение на което ще генерираш още повече оборот и печалба. Ние помагаме на малкия бизнес да се развива с два специално разработени финансови продукта – Финтрейд Оборот и Финтрейд Инвест. Ако имаш някакви въпроси, винаги можеш да ни потърсиш на 0 700 200 33 без допълнително таксуване или да кандидатстваш за бизнес кредит бързо и лесно от нашата онлайн форма.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.