Нужен ти е персонал за лятото? Топ 6 съвета за наемането му
За много бизнеси в областта на търговията с бързооборотни стоки, ресторантьорството, хотелиерството, а и други, лятото е сезонът, в който нуждата от допълнителен персонал нараства
значително.
През активния летен сезон необходимостта от допълнителна работна ръка е ключова, за да може бизнесът ти да продължи да работи. За да ти бъдем полезни в наемането на още персонал за лятото, тук ти представяме 6 съвета, от които да се ръководиш при търсенето му.
#1 Бъди отворен към всички кандидати, не се ограничавай до ученици и студенти
Много работодатели се фокусират върху ученици и студенти, когато става въпрос за наемане на сезонни служители и работници. Тази група хора обикновено използва лятната си ваканция, за да работи, а след това се оттегля.
Нашият съвет е да не се ограничаваш само до този тип работна ръка, а да разшириш границите на търсенето си и за други кандидати. Без да омаловажаваме мотивацията за работа на младежите, по-възрастните хора обикновено приемат работата си по-сериозно.
При летния подбор на персонал можеш да привлечеш много опитни и отговорни кадри, които да продължат да работят за теб и след като мине сезонът. Те могат да останат част от бизнеса ти на пълен работен ден през цялата година, а това е възможност, която бизнесът ти не бива да пропуска.
#2 При обявяването на свободни работни позиции за лятото бъди ясен и конкретен
С други думи, от обявата ти за работа следва да бъде ясно какви са служебните задължения на търсения персонал, какви са условията, които предлагаш, и т.н. Когато има конкретика в публикуваните обяви за работа, можеш да улесниш последващия процес по отсяване на кандидатите.
Истината е, че може да бъде изгубено твърде много време в интервюта с хора, които нямат опита, уменията или възможността да изпълняват работните задължения, които са нужни на бизнеса ти.
Ако не предлагаш възможност за последващо оставане на работа (т.е. след приключване на сезона), а ти е нужен персонал само и единствено за лятото, това трябва да стане ясно от обявата ти.
#3 Действай бързо, защото конкуренцията може да вземе добрите попадения
Хората, които търсят работа за през лятото, обикновено са готови да започнат веднага, а не след седмици например. Ако не получат отговор от теб в максимално кратки срокове, много вероятно е да се насочат към друга оферта, предлаган от конкурент.
А и не забравяй, че кандидатстващите за работа при теб най-вероятно са пуснали CV-та и в редица други фирми, публикували обяви за набиране на персонал. Нещо повече - имай предвид, че не си сам в твоята ниша, а има още десетки и дори стотици бизнеси, които се нуждаят от сезонни работници и служители.
Ако процедурата по отсяване по документи и провеждане на интервюта е твърде бавна, има риск много добри кадри да отидат при конкуренцията, вместо при теб, само защото техният процес по подбор е много по-бърз.
#4 Не пренебрегвай разпоредбите на законите, свързани с наемане на сезонни работници и служители
Увери се, че отношенията ти с работници и служители за летния сезон са уредени спрямо законовите разпоредби. Особено внимание трябва да се обърне на тези от тях, които са студенти и/или ученици, тъй като разпоредбите на Кодекса на труда са много строги в това отношение.
За да си спестиш сериозни финансови санкции, а и дори затваряне на обектите, е важно трудово правните отношения да са ти изрядни. Инспекцията по труда извършва регулярни проверки за установяване на нарушения именно през лятото. Затова не пренебрегвай законовите разпоредби в този аспект, за да си спокоен за бизнеса си.
#5 Не претупвай обучителния процес
Към наемането на служители и работници за летния сезон е важно да подходиш със същото внимание като към всеки друг. С други думи, обучението има трябва да бъде на ниво - не забравяй, че от тези хора се очаква да изпълняват работни ангажименти на ново място, в непозната за тях среда и изисквания.
Много работодатели правят грешката да претупват обучителния процес, изхождайки от това, че става въпрос за заетост само няколко месеца. Това не бива да се допуска, тъй като може да повлияе на качеството на предлаганата услуга от тяхна страна, а оттук и върху клиентската удовлетвореност.
#6 Подготви настоящия си персонал за работа с нови кадри
Настоящите ти работници и служители трябва да бъдат подготвени за вълната от нови кадри, които предстои да наемеш. Новите попълнения в екипа вероятно ще правят грешки, които могат да доведат до недоволни клиенти. Старши служителите ти следва да бъдат готови да реагират в такива и ред други ситуации, в които тяхната намеса ще е ключова.
Разчитай на тях и за обучението на новите служители на тънкостите, свързани с реализацията на работния процес. Добра идея е да стимулираш тази част от персонала си с допълнителни финансови бонуси и/или по друг подходящ начин. В крайна сметка те ще положат множество допълнителни усилия, докато новите кадри навлязат в естеството на работата.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.