Grid decor image
Няколко съвета как твоята туристическа агенция да бъде по-близо до своите клиенти
Бизнес управление и стратегии 2019-08-20

Няколко съвета как твоята туристическа агенция да бъде по-близо до своите клиенти

Лято е! Колко от вас попълниха вече заветната екселска таблица с предпочитания за отпуски? А обсъдихте ли вече с половинката си към коя дестинация ще

се отправите за смяна на въздуха и презареждащи приключения?

Сега е онова време от годината, в което активните, работещи хора разпускат от супер, турбо напрегнатото си ежедневие. Летните месеци са и периодът, в който туристическите агенции реализират значима част от предоставяните услуги и своите приходи.

Най-важното обаче за тур агентите сега е да бъдат проактивни в събирането на обратната връзка от клиентите, да им съдействат всеотдайно при възникнали непредвидени ситуации и така да печелят приятели. Мениджърите на туроператорите си дават сметка колко полезен в дългосрочен план може да бъде този момент от годината.

Ако някой си мисли, че от май до август рекламата на фирми от бранша трябва да бъде най-агресивна, то той вероятно не познава детайлите на бизнеса. Конкретно на най-доходоносния – резервации, организация на пътувания с цел почивка и работни ангажименти извън страната. Колкото по-далеч, толкова по-добре.

Експертите в областта вероятно биха подкрепили тезата ни – офертите за пътешествия се позиционират приоритетно в студените месеци. В края на зимата, когато трудещите се хора с цялото си същество търсят отдушник на потискащото си ежедневие в града. Точно тогава.... всъщност нека си я представим.

Дама, на 30 години, с месечно възнаграждение от 1600 лв, живееща в Младост 3, със сериозен мъж до себе си и планове за двуседмично пътешествие до мечтаната Япония. Екзотична и смайваща, но и твърде непозната за средно статическия пътешественик дестинация.

Какво да направи нашата все още госпожица?

Последните ѝ пътувания включват посещения предимно на европейски градове – Милано, Манчестър, Лисабон, Брюж, Марсилия и Прага. За проучването за цени и условия на транспорт, нощувки и основни разходи дамата разчита на собствените си google search умения. И разбира се, на предложенията на популярните и така полезни платформи booking.com и Airbnb.com. За мечтаното посещение на „страната на изгряващото слънце“ ситуацията изглежда по-комплицирана.

След две дълги дискусии с нейни приятелки, нашата героиня реши този път да се довери на туристическа агенция.

Световни проучвания от последните години установяват сериозен спад в заетостта на компаниите, организиращи подобен вид пътувания. За първоизточник на рецесията се смята атентатът срещу Кулите близнаци в Ню Йорк. В съчетание с епидемичната популярност на броя организирай-си-сам туристи, браншът на посредниците определено се задъхва.

За България статистика по изредените показатели трудно се открива, а и честно казано не е много сигурно доколко тя е достоверна. Да не коментираме какъв е шансът да се свържеш с Българската асоциация на туристическите агенции.

Та, това е причината, ако ни позволите, да използваме цифри, описващи ситуацията оттатък Океана. Според тях тенденцията за период от 12 години е: намаляване на туристическите агенти с повече от 50%. Или с конкретни стойности това изглежда така:

2000 година – 124,000 туристически посредници на пълен работен ден.

2012 година – 64,000 консултанти и организатори на пътувания.

(Източник на данните: https://www.travelweekly.com/Travel-News/Travel-Agent-Issues/How-many-travel-agents-are-there-).

Какви са пътищата обратно към успеха?!

Те са няколко. При това за някои от читателите вероятно биха звучали като класически бизнес прийоми.

На първо място бихме поставили акцент върху повишаване качеството на обслужване.

Ще кажете: „В коя сфера това не е от определящо значение?“. И ще се съгласим с вас.

Само, че при туристическите услуги важно условие е да бъдете безкомпромисни по отношение на клиентската удовлетвореност. От нея зависи дългосрочния ви положителен растеж, нарастването на приходите и наемането на още по-квалифицирани служители.

Споменаваме ги тук не случайно. Много често в туристическия бранш хората търсят конкретен консултант – същият отговорен за незабравимото им пътешествие в Южна Америка, например.

Когато служителите във вашата компания са запознати в детайли с широк кръг дестинации, проявяват съчувствие и са склонни да съдействат на своите клиенти при възникнал казус и изповядват определен, наложен от вас фирмен стил – то можете да бъдете сигурни. Успехът няма да закъснее.

А щастието на дългогодишните ползватели на вашите услуги съвсем естествено ви отвежда към определяната за най-ценна реклама – тази „от уста на уста“. Всеки сегмент от потребителския пазар изпитва нужда от доверие. Да разчиташ на нечие експертно мнение понякога значи всичко, а това включва в себе си и отговорност да съхраниш положителното възприятие за дейността на фирмата.

За някого сигурно би било изненада, но стилът и имиджът са водещи дори при представителите на милениумите. („милениум – група от хора, родени в периода от 80-те до първите години на новото хилядолетие.) Напук на общото схващане, проучване осъществено от Американската асоциация на туристическите агенции (ASTA) през 2016-та година, установява интересен факт.     

Милениумите в Щатите са по-склонни да се доверят на туристически агенти, отколкото която и  да е друга целева група.

Президентът на ASTA коментира резултатите от изследването така: „Милениумите са хората, които най-често използват услугите на консултантите от бранша. Техният дял заема 30 процента от всички туристи. А все по-често те препоръчват определена компания на свои близки приятели и роднини.“ И за да бъдем максимално пунктуални, 45 процента от наблюдаваните „милениуми“ отговарят положително на въпроса дали споделили контактите на обслужващия ги агент.

(Източник на информацията: https://bit.ly/28Ixr8j).

Ние разчитаме тези факти, като изключително добра новина за туристическите агенции. Смело можем да заявим – топката е в тяхното поле!

Повишаването на компетенцията на служителите ви може да се осъществи чрез регулярни обучения. Гарантираме положителния ефект от това начинание. Минимум заради мотивиращия подход и специално отделеното внимание на агентите и консултантите.

Ако в момента не разполагате с необходимите средства за провеждането на подобни занимания, ние от Финтрейд ви предоставяме поле за действие. То е формулирано в концепцията за услугата Финтрейд Оборот.

Тази кредитна линия отпускането на средства, които се усвояват в рамките на определен срок изцяло или на части, до размера договорен с наш представител. Значително предимство на Финтрейд Оборот е презумпцията – клиентът дължи такса единствено върху използваната сума.

Или по друг начин казано: Плащате, когато използвате средствата и разполагате с парите си по всяко време.

В използвания пример, Финтрейд Оборот би бил отличен отговор на нарастващата ви потребност от все по-стойностни работни кадри.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)