Препоръки от клиентите: защо и как да ги поискаш?
Препоръките от клиенти представляват ценен маркетингов актив за всеки бизнес, без значение сферата на дейност. В тази статия ти представяме полезна информация защо препоръките са толкова важни и как да ги поискаш от клиентите си.
Препоръките на клиента не са без значение – защо?
Препоръките на клиента, които могат да бъдат разбирани и като мнения за качеството на стоките и/или услугите, служат за да изградят доверие и надеждност за бизнеса ти. Хората са социални същества. Те са склонни да вярват повече на други хора, отколкото на фирми, просто защото знаят, че последните имат една цел и тя е да продадат своите продукти.
Проучване на BrightLocal показва, че 98% от потребителите често четат отзиви онлайн преди да вземат окончателно решение за покупка. Мненията на клиентите са вид рецензии за стоки и услуги, които идват директно от първоизточника. Те служат като социално доказателство за очакванията към качеството и обслужването от дадена марка.
Важно е да отбележим, че такъв ефект имат именно отзивите на реални клиенти. Хората са съобразителни. Много по-интуитивни са, отколкото всички ние си мислим, и имат способността да разберат подсъзнателно кога едно мнение е истинско или написано от бизнеса.
Истинските препоръки от клиента изграждат доверие. Те са важни дотолкова, че могат да се окажат критична точка за това дали потребителят ще купи и/или заяви услуга от теб, или пък от конкурентите ти.
Препоръките от клиента – как да ги поискаме правилно, за да ни бъдат от полза?
Всеки бизнес може да поиска препоръка от своите клиенти, но разковничето тук е, че за всяка една фирма е важно те да покажат стойността на продукта или услугата в добра светлина. Най-полезни са тези мнения, които следват определени насоки, за да бъдат същите убедителни.
Препоръките не са просто рекламни цитати. Те разказват история за опита на клиента с дадена компания. Тази рецензия се свързва с аудиторията от потенциални купувачи на емоционално ниво. Убедителните препоръки са тези, които цитират детайли и показатели, които влияят върху четящия ги.
Когато искаш обратна връзка от купувачите си, насърчи ги да разкажат своята конкретна история. Какво се е случило преди, по време и след покупката на дадена стока/услуга? Описването на проблем, свързан с това потребителско изживяване, не бива да се причислява като негативен отзив. Той е част от автентичната история, която другите искат да чуят.
Мненията на влиятелните клиенти имат по-добър ефект, отколкото тези на неизвестни източници, особено щом става въпрос за бизнес към бизнес клиентите (B2B). Ключовото тук е, че клиентите не са еднакви. Това е съществен плюс, защото от опита на всяка личност с твоя бизнес, независимо дали е друга фирма, и/или отделно лице, се формира широка гама от истории, които да ти послужат за представянето ти.
Практиката е доказала, че опитът на бизнеси да „цензурират” или пък да „украсяват” допълнително споделеното мнение преди публикуването му, не работи. Важно е да запазиш автентичния език, стил и тон, защото именно това обогатява дадена препоръка.
Във Fintrade сме отдадени на мисията да помагаме на бизнеса във всеки един етап от развитието му, предоставяйки достъпни кредитни решения. Довери ни се – ние оставаме насреща за твоята препоръка.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.