Grid decor image
Пътят към спечелването на клиента - качество на обслужването, качество на продуктите или цена?
Бизнес управление и стратегии 2021-03-24

Пътят към спечелването на клиента - качество на обслужването, качество на продуктите или цена?

Без значение дали стартираш собствен бизнес, или разрастваш съществуващия си бизнес сега - посредством внедряването на нов продукт или услуга например, намирането на правилния път

към спечелването на клиенти има ключово значение. Това, на фона на традиционните предизвикателства, които среща бизнесът по пътя си, често изглежда трудна задача за младия предприемач.

За да привлечеш клиентите към твоята дейност, еднократният акт не е достатъчен. Нужен е комплексен набор от действия, като основните от тях ще разгледаме в този материал: а именно  качество на обслужване на клиента, качество на предлаганите продукти и не на последно място тяхната цена. В следващите редове ти представяме няколко стъпки по пътя към спечелването на клиента, следването на които ти гарантира по-добро представяне на пазара и повече нови клиенти.

Обслужването на клиента или как разрешаването на възникнали проблеми влияе върху предпочитанията?

Още със зараждането си като идея, бизнесът се появява не по каква да е причина, а именно с идеята да реши някакъв проблем. Нуждата от разработването на софтуерни продукти идва в отговор на търсеното от клиента решение за по-добър живот, в който и да е негов аспект. Същият модел следва и обслужването на клиента - клиентите идват при теб, за да закупят продукт или услуга, която им е нужна за разрешаването на даден проблем.

Ключово значение тук има начинът, по който той ще намери решението на своя проблем. С други думи - какъв е правилният път към ефективното обслужване на клиента? То е дълъг процес, който започва от обаждането по телефона, преминава през обслужването в търговския обект и продължава и след продажбата на конкретния продукт или услуга. През целия този път клиентът следва да се чувства удовлетворен, а това до голяма степен зависи от теб или от служителите ти.

Увери се, че клиентите ти получават необходимото ниво на обслужване, навременна подкрепа и съдействие, когато е необходимо. Независимо дали става въпрос за физически магазин, или онлайн такъв, професионалното обслужване следва да е на необходимото ниво. В условия на конкурентен пазар клиентът много бързо и лесно може да предпочете друг търговец, от който ще получи търсеното внимание и обслужване, което продава.

Твоето уникално предложение за стойност - качеството на продукта има значение

Обикновено повечето бизнеси стартират дейността си във вече утвърдена и достатъчно добре позната пазарна ниша. Истината е, че е трудно да предложиш уникална стойност, позиционирайки продукта си в такъв пазарен сегмент. Има един начин обаче да се отличиш и той е в осигуряването на по-добро качество за продукта. Ето и няколко лесни съвета, с които да осигуриш по-добро качество на предлаганите продукти:

#Прилагай система за управление на качеството

Системата може да обхваща различни дейности, в зависимост от типа бизнес, който развиваш. Под система за управление на качеството се разбира следването на утвърдени принципи при производството на продукта (ако си производител) или фокусирането ти върху конкретен доставчик на стоки за магазина ти (ако си само търговец), за което качество си се убедил сам, а в частност и твоите клиенти.

#Изгради своя продуктова стратегия

Идеята на продуктовата стратегия е да детайлизира информацията за даден продукт, както и визията на компанията за него. В тази стратегия могат да бъдат набелязани таргет групата, за която е предназначен продуктът, пазарът, конкурентите и поставените бизнес цели например.

#Вслушай се в твоите клиенти

Неслучайно клиентите са движещата сила на твоя бизнес, вслушвай се в техните съвети и препоръки, за да работиш за подобряване качеството на продукта и услугите, които предлагаш. Независимо дали е положителна, или отрицателна обратната връзка, тя винаги би ти била от полза, за да подобриш качеството на обслужването и да привлечеш повече нови клиенти

Цената винаги е била фактор при избора на клиента - как обаче въздействието от промяната ѝ да не бъде толкова осезаемо за клиентите ти?

Промяната в посока повишение на цените обикновено е тази, която оказва негативно въздействие върху потребителите. Съвсем естествено е по-евтиният продукт да привлича повече интерес, отколкото по-скъпия. Пазарът обаче диктува нови правила по отношение на ценообразуването, с които бизнесът следва да се съобрази, за да остане рентабилен. Промяната на цената на предлаганите от теб продукти или услуги най-често идва в отговор на променящите се пазарни условия. В тази връзка, ето няколко съвета, с които промяната на цената в посока нагоре не би била толкова осезаема за клиента и би запазил клиентопотока и оборота си:

#Намери нужния баланс при ценоопределянето

Динамичните пазарни условия понякога налагат цялостно преразглеждане на цените на инвентара - разходите се променят, а оттам и цените на доставчиците, логично е ти, като търговец, също да го направиш. Целият този процес обаче следва да бъде добре балансиран. Не вдигай цената твърде рязко - един рязък скок е в състояние да отблъсне редовните ти клиенти, а какво остава за новите. И все пак, при ценоопределянето не бива да подценяваш своите усилия: в крайна сметка, качеството струва съответната цена.

#Подготви потребителите предварително, ако е възможно

Колкото по-рано потребителите са запознати с планираната промяна на цените, толкова по-добре за бизнеса ти. За  целта актуализирай информацията в уебсайта си, информирай ги по имейл или директно с подходящ рекламен банер в търговския си обект.

#Отговаряй на клиентските запитвания

Логично е клиентите ти да се интересуват защо се налага тази промяна в цената на продукта или услугата. Ето защо е важно да бъдеш искрен в отговорите си и да изтъкнеш предимствата на продукта пред цената му. В някои случаи това е достатъчно, за да спечелиш клиента и да повишиш продажбите си.

В заключение си струва да споменем няколко важни неща по отношение на правилния път към спечелването на клиента. Истината е, че няма универсална рецепта за това как да привлечеш клиентите в твоя магазин. Определящи тук са типа бизнес, с който се занимаваш, таргет групата, на която продаваш и редица други. Има обаче три важни фактора, върху които всеки бизнес трябва да фокусира вниманието си, за да привлича нови клиенти и да бъде успешен - качество на обслужването, качество на предлаганите продукти/услуги и цената.

За намирането на правилния път към спечелването на клиента всички те следва да работят в синхрон, комплексно, а не поотделно, за да може бизнесът ти да върви напред. Ако все пак в даден момент имаш нужда от финансова подкрепа за привличането на нови клиенти, Финтрейд е насреща.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)