Защо хората пазаруват повече по Коледа и как да се възползваш като собственик на малък бизнес?
Декември и по-конкретно дните около Коледа и Нова година по традиция са най-натоварените за магазини, студиа, хотели, ресторанти и т.н. Затова “типично” поведение на хората
около празничния декември си има логични причини.
Не, те не се изчерпват само с маркетинговите усилия на много и различни бизнеси, които им казват “Купувай! Купувай! Купувай!”. В следващите редове на тази статия обясняваме някои психологически факти защо хората пазаруват повече около празниците. Даваме ти и съвети как да се възползваш от това като собственик на малък бизнес.
#1 Страхът от изпускане на изгодна оферта
Този маркетинг подход не е чужд на нито един бизнес собственик. Още преди декември да е факт, потребителите са буквално бомбардирани от маркетинг съобщения, които кореспондират с духа на Коледа. В тях не липсва и елементът на крайният срок, който обикновено се оказва ключов момент.
Истината е, че хората пазаруват, защото ги е страх. И тук не става въпрос за страх за собственото им здраве и живот, а за страх от изпускане на тази така изгодна оферта за продукт или услуга на намаление.
Водени от това силно първично чувство - страхът, потребителите често купуват стоки, които не са им нужни. Единствената причина да го правят е не потребност, а това, че стоката е намалена с X%. Сигурни сме, че и ти си го правил като потребител.
Създаването на усещане, което внушава страх от изпускане на оферта, е лесно приложим маркетинг подход на практика. И ако през останалото време от годината не работи така добре за оборота ти, то по Коледа определено си струва да се възползваш.
#2 Шопингът като терапия
Сигурни сме, че си бил в това състояние. Краят на годината е. Приключваш поредната задача от работния график. Чувстваш се уморен и имаш нужда да отпуснеш малко. Как? Ами с шопинг, разбира се.
Фактът, че пазаруват, наред с други фактори около празниците - намаления, поводи за подаръци, подготовка на трапези и т.н. за дните, в които ще си почиваме у дома и ще хапваме спокойно, кара хората да се чувстват доволни и щастливи.
Като търговец на дребно можеш да се възпозлваш от това и да предложиш на клиентите си богат асортимент от артикули, които да закупят, посещавайки магазина ти.
#3 Другите пазаруват - трябва да го направя и аз
Хората преди всичко са социални същества и изпитват потребност да се сравняват с другите. Какво правят другите? Пазаруват. Значи трябва да го направя и аз. Коледно-новогодишните празници неминуемо са свързани с подаръци. Семейство и приятели се събират, за да празнуват заедно, подаряват си подаръци. Хората изпитват нужда да се съревновават помежду си и често гледат да осигурят подаръци едни-други, чиято стойност е еднаква, поне спрямо миналогодишните такива.
Този психологически феномен кара потребителите да бръкнат дълбоко в джоба и без да жалят време и средства пазаруват като за последно. Какво по-хубаво стечение на обстоятелствата от това за теб като търговец, нали?
Предложи им конкретни решения за покупка на подаръци, в подготовката на трапезата и прочие. С правилните маркетинг похвати няма как да изпуснеш вълната на голямото пазаруване, характерна за този период от годината.
—
Повече покупки. Повече оборот. По-голям успех за бизнеса ти с по-малко стрес за финансите ти - Fintrade бизнес заемите, между които да избереш сега!
Прочети още
Как да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статията5 съвета как да продаваш повече за Хелоуин
Независимо дали управляваш местна пекарна, магазин за дрехи или онлайн услуга, има ефективни стратегии, които можеш да п...
Към статиятаПодобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.