Grid decor image
Инвестиция за бизнеса: как да разширя аптеката си
Финанси и Инвестиции 2020-04-30

Инвестиция за бизнеса: как да разширя аптеката си

С големия напредък на медицината, благодарение на който на пазара има повече видове лекарства, се предполага, че аптеките са в своя приходен връх.  Всъщност, аптечният

бизнес бележи възходи и падения като всеки друг, защото зависи от ограниченията на държавната регулация, сезонния характер на продуктите, икономически и социални промени.

Имайки предвид тези фактори и много други, от предприемаческа гледна точка, винаги трябва да се мисли в посока подобряване на бизнес модела и развитие. По тази причина ти предлагаме няколко интересни начина за разширяване на твоята аптека през 2020 година, които мислим, че ще ти бъдат полезни.

#1 Разширяване на аптеката в дрогерия

В България фармацевтичният сектор е подложен на сериозни регулации на цените и включването в списъка за плащане от здравната каса. По данните на световната маркетингова организация IQVIA, ръстът на този пазар през 2019 година е само 5%.

Има обаче незасегнат сегмент, от усилията на държавата да ограничава плащанията – това са продуктите over the counter (над рафта). Те могат да бъдат показвани и не се изисква лекарска рецепта за продажбата им. Това са солидно количество от стоки – хранителни добавки, здравословни храни, лекарства без рецепта, козметика, продукти за бебета и деца, медицински изделия и помощни средства за болни, превързочни материали и други.

И ако при лекарствата ръстът за миналата година е незначителен, в този сегмент той продължава да е двуцифрен и да допринася за по-високите продажби в аптеките и дрогериите. Според данните на AC Nielsen за 2018 г., три четвърти от продажбите на козметика и продукти, свързани с грижа за тялото, са се осъществили именно през дрогерийния и аптечния канал.

Като притежател на собствен бизнес - аптека, най-продаваните продукти от портфолиото ти винаги ще са лекарствата. Но както вече споменахме, маржовете от медикаментите са изключително скромни заради строгата държавна регулация. Затова ти даваме съвет относно инвестиция за бизнеса чрез разширяване на аптеката и превръщането ѝ в дрогерия. Така, ще може да разчиташ на повече приходи от козметиката, и като цяло от over the counter продукти, които ще помагат за издръжката и растежа на бизнеса ти.

В случай че имаш нужда от допълнителни средства, които да вложиш в тази предприемаческа дейност, може да се възползваш от кредитна линия “Финтрейд Оборот”. Научи повече за нея тук: https://fintrade.bg/business-line

#2 Изграждане на електронен магазин

С широкото използване на Интернет и непрестанното сърфиране на потребителите, е задължително да имаш функциониращ уебсайт с платформа за плащания към онлайн аптеката. Хората в днешно време са толкова погълнати от работата си, че дори не им остава време да чакат на опашка за необходимото лекарство.

Разработката на уеб сайт за електронна аптека определено е пътят към разширяване на бизнеса ти. Нашата препоръка е да си сигурен, че това би бил уеб сайт с UX дизайн, бърза скорост и достъпно меню, даващо възможност за бърза поръчка и закупуване на желаните продукти. Е-магазинът е платформа, която може да използваш и за разпространение на полезна информация и данни към потребителите, реклама на седмични промоции, контакти на физическите ти аптеки, допълнителни услуги, които предлагаш като доставка до дома.

#3 Анализ на точката на продажба

За осъществяването на правилната инвестиция за бизнеса е от значение да направиш анализ на точката за продажба. Съветваме те да следиш какво се е случило в аптеката ти няколко години назад и да прогнозираш. Продажбите на лекарства, свързани с грип, са най-високи в началото на всяка година. Продуктите за профилактика и подсилване на имунитета са най-купувани в началото на есента. В случай че аптеката ти изпълнява функцията на дрогерия, то трябва да знаеш, че продажбите на продукти за здраве, красота и уелнес са най-високи през октомври.

Добре е да направиш проучване за най-натоварените дни от седмицата и часове за пазаруване. Това ще ти подскаже какво да поддържаш на склад. Кога да популяризираш конкретни артикули и дали е необходимо през определен период да наемеш допълнителен персонал. По този начин ще осигуриш удобството, което клиентите изискват от аптеките днес. Анализът и прогнозирането ще ти помогнат да оцениш ефекта и резултата от промоциите, които си реализирал. И при необходимост в бъдеще да подобриш тяхното въздействие. Също така ще можеш да разпознаеш лоялните клиенти и да приложиш начини да ги запазиш и ангажираш още повече.

#4 Подобряване на взаимоотношенията с клиентите

От нашия опит знаем, че подобряването на взаимоотношенията с клиентите, води до положителен ефект. Това е друг вариант за разширение на аптеката ти. Препоръчваме ти да проучиш клиентите си, техните нужди и здравните им  проблеми. Ако например, имаш голям процент потребители, идващи с рецепти за лекарства за диабет или сърдечни проблеми, то може да поддържаш продукти и консумативи за ключови области като здравето на сърцето или диабетна грижа. Предложи на тези клиенти програма за лоялност или стоки с отстъпка. Ако редовно си вземат лекарствата от рецептурните книжки от твоята аптека, може да получават допълнителен консуматив или продукт като награда за своята лоялност. 

#5 Предлагане на здравни консултации

Друг подход, с който може да привлечеш повече клиенти и да разшириш бизнеса си, е да предлагаш здравни консултации в аптеката си. За целта може да ангажираш медицинско лице и да наемеш по възможност подходяща апаратура, с която да предлагаш анализ на кръвното налягане, скрининг на холестерола и т.н. А защо не и консултации за рационално хранене, здравословен начин на живот и програми за регулиране на теглото? По този начин ще дадеш допълнителен стимул на клиентите да влизат редовно в твоята аптека и ще привлечеш нови.

С помощта на тези идеи и свои собствени, можеш да съставиш план за разширяване на твоята аптека и стратегия за бизнеса, като се съсредоточиш върху стандартите и услугите, които отговарят на нуждите на различните групи клиенти. За устойчивото развитие на твоята предприемаческа дейност винаги можеш да разчиташ на екипа на Финтрейд, относно насоки за развитие и надеждна кредитна линия, предоставяща свежи оборотни средства.

 

 

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)