Как да избера правилната локация за моя бизнес?
Изборът на правилната локация за бизнеса е сред важните решения, от които зависи печалбата и развитието му. Изграждането на търговски обект, офис, сервиз и други,
в зависимост от сферата ти на дейност, представлява немалка инвестиция за бизнеса. И докато персоналът, асортиментът, въвеждането на иновации и други са сравнително гъвкави процеси, то промяната на вече локализиран бизнес обект далеч не е толкова лесна. И тук не става въпрос само за изграждане (строителство) на обект от нулата, това важи и за наемането на помещение за целите на бизнеса. Ако, да речем, договорът за наем е сключен за 5 или 10 години, неправилно избраната локация ще е в ущърб на бизнеса.
Както може би се досещаш, идеалната локация не съществува. Преди всичко това е въпрос на предмет на дейност на бизнеса, потенциалните негови клиенти и ред други фактори, които следва да се вземат предвид предварително. В тази връзка, подбрахме 3 ключови момента за определяне локацията на твоя бизнес, които биха били от полза, ако си на етап стартиране на бизнес или развиването на вече утвърден такъв.
#Проучването стои в основата на правилото локализиране за бизнеса
В основата на всеки един бизнес процес стои проучването. Обикновено тази работа се върши още на етап бизнес планиране, но когато става въпрос за откриване на нов търговски обект, то събирането на необходимата информация, за да се анализира и определи правилната локация, е ключово важен момент. Печеливши подходи тук биха били:
- да разпиташ съседи, познати и приятели, които например живеят в близост до мястото, където смяташ да локализираш търговския си обект;
- да се обърнеш към добра агенция за недвижими имоти, като е препоръчително да не се ограничаваш само до една, а до няколко, с цел по-голям избор и да анализираш предложенията;
- да направиш оценка на клиентопотока - този момент много зависи от сферата на дейност на бизнеса ти, но в повечето случаи търговски обект, локализиран на пътя на трафика, е печелившият подход.
Това са част от подходите, които биха ти били от полза. На този етап, дори и да не намериш най-доброто място за своя бизнес, можеш да направиш обективна оценка и да прецениш дали си на правилния път.
#Идентифицирай се с клиентите си
Може би един от най-важните подходи още на етап стартиране на собствен малък бизнес е този да се идентифицираш с клиентите си. С други думи, това означава, че когато търсиш най-правилната локация за бизнеса си, следва да мислиш като потенциалния клиент на предлагания от теб продукт или услуга. Най-подходящата локация за магазин за кафе, цигари и алкохол например със сигурност не е мола, но един такъв търговски обект, позициониран до точка със засилен трафик на хора - гара, спирка на градски транспорт и т.н., би бил много печеливш. Дали ще е квартален магазин, офис, локализиран в голям търговски център, или обект, позициониран извън града - това са все въпроси, отговорите на които можеш да си дадеш сам, поставяйки се на мястото на своите потенциални клиенти.
#Демографски профил
Сред ключовите фактори за намирането на най-правилна локация за бизнеса ти е демографският профил на района, който си избрал за бъдещия си бизнес. Потокът от хора в определено място далеч не е гаранция, че тези потребителски групи биха станали твои клиенти. От значение тук е демографският профил на живеещите и/или преминаващите покрай бизнес обекта ти. Факторите, които са от значение тук, са брой на населението, доходите, възрастта им, потребителските им навици и други. Когато същите бъдат взети предвид, то лесно би могъл да определиш какъв тип бизнес би имал почва в дадения район и ако той не отговаря на твоята дейност - да ориентираш търсенето си в друга посока.
Без съмнение изборът на локация за твоя бизнес е момент с ключово значение за неговия старт и просперитет. Затова следва да подходиш с нужната ангажираност към този момент от процеса на бизнес планиране. В случай че имаш нужда от допълнително финансиране за бизнеса, било то за неговия старт или разрастване, фирменият заем е един от най-подходящите инструменти за малкия и среден бизнес.
Често Задавани Въпроси
Кои сме ние?
Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.
Какво предлагаме?
Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.
Какви са критериите за кандидатстване?
За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.
Какви са ползите, ако взема финансиране от Финтрейд?
Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.
Прочети още
Подобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статията4 грешки, които да избегнеш при подготовката на би...
Периодът около първия учебен ден е един от най-вълнуващите и натоварващи в годината, както за родители и ученици, така и...
Към статията5 насоки как да стартираш успешен бюти бизнес
Бюти индустрията просперира. Студиа за красота, фризьорски салони, естетични центрове и т.н. се отварят сравнително чест...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.