6 съвета към стратегията ти за социални мрежи
Надали ще изненадаме някого с твърдението си, че социалните мрежи днес са мощен инструмент за растежа на всеки един бизнес. Използвани правилно, те могат да
повишат разпознаваемостта ти, популяризирайки бранда ти по отличен начин.
И това не е всичко. Тези съвременни комуникационни канали са способни да увеличат размера на лоялната ти клиентска база, показвайки им, че ти си насреща и си на линия за тях.
Правилното използване на социалните мрежи зависи от последователното ти присъствие в тях. То, от своя страна, следва да се основава на успешна стратегия. По този повод тук събрахме за теб 6 съвета, които да приложиш към стратегията си за социални мрежи, за да се възползваш максимално от тяхната сила.
Виж какво прави конкуренцията - нека тя ти служи като вдъхновение
Във всеки един аспект от дейността ти е важно да подходиш първо с анализ и оценка на конкурентите ти. Почти сигурно е, че някой друг бизнес вече “се подвизава” в социалните мрежи. Насочи погледа си именно натам, за да видиш какво съдържание публикува, как то се възприема от аудиторията и т.н.
Всеки бранд следва да ангажира аудиторията си с подходящо съдържание. Важно е да определиш кой тип би се харесал на твоите клиенти, за да преминеш към създаването му. Много от отговорите ще откриеш, преглеждайки профилите на конкуренцията.
Определи в коя социална мрежа е активна твоята таргет група и насочи усилията си към нея
Когато говорим за социални мрежи като едно цяло, това далеч не означава, че всички от тях са подходящи за твоя тип бизнес. Това дали Facebook, Instagram, TikTok, или друг канал е правилният за твоя бранд зависи най-вече от таргет групата ти.
Много е важно да се съобрази този фактор, защото в противен случай рискуваш да положиш усилия, а и да инвестираш средства в грешната посока. Идеята бизнесът ти да използва определен канал е да стимулираш ангажираност, трафик и в крайна сметка продажби. Сам се досещаш, че не избереш ли правилната платформа, това няма как да се случи.
Всяка социална мрежа разполага с модул, който ти показва как се справя съдържанието ти. С други думи, имаш достъп до вътрешен анализ за това кой тип съдържание се харесва повече от друго - дали това е видео, текст, фотографии, инфографики и т.н.
Тези данни ще ти помогнат да определиш и как да продължиш да развиваш стратегията си за социални мрежи по най-добрия начин.
Дефинирай ясни цели и задачи, за да измериш резултатите от стратегията си
За да определим дали приложената стратегия за съдържание в социалните мрежи работи, следва да имаме ясно дефинирани цели и задачи. Те, от своя страна, ще са свързани с определени измерими резултати. Това е необходимо, защото:
➢ Без определени резултати, произтичащи от поставените цели, няма как да имаш реална представа за това дали стратегията ти е успешна, или не;
➢ Целите следва да бъдат ясни - цел “увеличаване ангажираността на страницата във Фейсбук” не е ясна, но “увеличаване ангажираността на страницата във Фейсбук с 20% за следващите три месеца” вече е ясно дефинирана.
Поставяй си реалистични задачи и цели. В случай на нужда, потърси съдействие от страна на маркетинг експерти. При добро планиране и реализация резултатите няма да закъснеят.
Съдържанието ти следва да е съобразено с използваната социална мрежа - “всичко навсякъде” е погрешен подход
Съдържанието за социални мрежи може да информира, забавлява или да привлича аудиторията, като я приканва да стане част от комуникационния процес. Независимо от това каква е неговата цел, важно е то да е съобразено със съответната аудитория на канала.
С други думи, текст, който се представя добре във Facebook, няма да постигне тези резултати в Instagram и обратно. Искаме да кажем, че подходът “един тип съдържание навсякъде” не работи. Определящо е да се приложи индивидуален подход, за да се постигне ефективна връзка между бизнеса и аудиторията му в дадения канал.
Добавената стойност “продава”, наред с мотивацията съдържанието да бъде споделяно
В стратегията за дигитално съдържание в социалните мрежи добавената стойност е фактор с ключово значение за успех. Публикуваната информация в твоите социални канали трябва да е достоверна, за да могат хората да ѝ се доверят, а и да я разпространят.
Съвременният потребител е склонен да се довери на марки, които познава отблизо. Социалните мрежи, от своя страна, спомагат за това брандът ти да стане разпознаваем. Съдържанието, което ангажира потребителите, ги насърчава да взаимодействат с бизнеса ти, да купуват продуктите и/или услугите ти.
Добра идея е да ги ангажираш с посланията си, да ги мотивираш да споделят, защото с тези действия влияеш положително върху цялостното си представяне в избраната социална мрежа.
Бъди последователен и предлагай стойност със съдържанието си - резултатите няма да закъснеят
Едно от най-трудните неща за всеки бизнес днес е да предложи на своята аудитория съдържание, което да я впечатли. Аудиовизуалното съдържание взема превес за сметка на текста. Съвременният потребител буквално е залят от информация и често много голяма част от публикациите в социалните мрежи минава скорострелно през погледа му.
За да създадеш ангажирана аудитория около твоята страница в социалната мрежа, трябва да предложиш нещо ценно. Важно е да се съобрази още кога ще се публикува, съобразно активността на аудиторията ти. Добре е всичко да се планира предварително и публикациите да се пускат по график.
Последователността дава резултати. Не очаквай, че това ще стане с първите публикации. Като всяко нещо и тук е нужно време. Дай такова на клиентите ти да научат за теб, да изградят връзка с бизнеса и дейността ти. Едва тогава можеш да пожънеш резултатите от добре осмислената и печеливша стратегия за социални мрежи.
На финала - Fintrade е твоят верен съюзник във всеки един аспект от дейността ти
Като финансова организация, подкрепяща дейността на микро, малки и средни бизнеси, Fintrade е винаги насреща, за да ти съдейства.
Ако имаш нужда от изгодно финансиране, с което да разшириш онлайн присъствието си - било то за разширяване на е-магазина ти или стратегия за социални мрежи за популяризиране на бизнесa, Fintrade Plus е твоят кредитен продукт.
Не забравяй, че по всеки друг повод, касаещ необходимост от допълнително финансиране, нашите продукти са разработени за твоите нужди.
Често Задавани Въпроси
Кои сме ние?
Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.
Какво предлагаме?
Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.
Какви са критериите за кандидатстване?
За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.
Какви са ползите, ако взема финансиране от Финтрейд?
Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.
Прочети още
Подобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статията4 грешки, които да избегнеш при подготовката на би...
Периодът около първия учебен ден е един от най-вълнуващите и натоварващи в годината, както за родители и ученици, така и...
Към статията5 насоки как да стартираш успешен бюти бизнес
Бюти индустрията просперира. Студиа за красота, фризьорски салони, естетични центрове и т.н. се отварят сравнително чест...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.