Асортимент и предлагане: защо има качествени продукти, които не се купуват?
Да избереш какво точно да предлагаш и как е цяло изкуство. Защо има фирми с по десет артикула, които продават в милиони бройки и такива
с хиляда вида стоки, които не се справят успешно? Идеята не е нито само в количеството, нито само в качеството, както бихте си помислили на първо четене.
Изкуството да подбереш асортимента
Стоките и услугите, които предлагаш е нужно да бъдат съобразени. Каква е фирмата ти? Малка и бутикова работилница, онлайн магазин със специфичен сегмент или широкоспектърен магазин на улицата? Започни от това.
Не винаги широкото и многообразно предлагане е успешно. Има добри ресторанти с кратко меню, което е с високо качество и улеснява избора на клиента многократно. Ако залагаш на качеството на продуктите, можеш спокойно да опиташ по-семпъл и ясен асортимент, отличаване на менютата в отделни табла или менюта.
Направи така, че изборът да бъде лесен. Това е Златно правило номер 1! Не затруднявай, а улеснявай клиента. Нека разбира за секунди къде се намира, какво може да си купи и с какво можеш да послужиш. Заложи на добра и естетическа подредба на продуктите и постави най-добрите от тях на фронтова линия.
Ключовата линия в магазина или офиса – линията на нивото на очите. Ето там сложи акцентите на продукцията си, за да бъде видяна. Освен това редовно забелязвай какво избират клиентите.
Малкият магазин има предимството да е под контрола на собственика и не толкова на маркетинга на фирмите -дистрибутори. Опитай да местиш стоката спрямо това, което се търси най-много и да правиш експерименти.
Не само, че задвижваш потоците в твоя магазин или работно място, а и всъщност поддържаш собствената си будност какво точно върви и какво е нужно.
Тренирай вкуса и стила на бизнеса си
Какво означава това? Много просто – предлагай най-доброто. Нека има стилов синхрон в асортимента. Мисли за него като за зимна или лятна колекция дрехи. Едни неща са подходящи за едната, а съвсем други за другата. Така, спестяваш затрудненията си и правиш ясна линията на предлагането.
Това се оценява от клиентите, независимо колко са съзнателни за това. Забелязва се от пръв поглед. Другият малък трик – измисли отличителни характеристики, акцент или цветове, които характеризират най-добре предлагането ти.
Тук можеш да проявиш много творчество. Остави своя знак, подпис или характерен стил. Направи го оригинален, но естествен, а не натрапчив. Избегни шумния маркетинг и заложи на оригиналност! Това, на всичко отгоре, ти води и по-добри клиенти.
Редовно и смело редактирай
Ето още един съвет, който от модните стилисти можем да приложим в повечето бизнеси. Когато един експерт по стил отива да предложи колекция от дизайнерски дрехи на клиента си, първо той разглежда колекциите, събира много и различни неща, а накрая редактира.
Помисли за това. Стилистът редактира. Писателят редактира. Когато готвиш – отново редактираш. Прибавяш храна, махаш храна. Преди да изпратиш фактура, я поглеждаш втори и трети път. Всичко това са ключове и към асортимента ти.
Има качествени продукти, които не се купуват, защото са поставени сред грешната стока.
Редактирай редовно и смело. Точно тази цикличност на навика ще кара и оборота да се задвижва. Промяната е сигурност и игра. Приложи я чрез редактирането на избора и отбелязвай резултатите редовно.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.