10 стратегии, с които да популяризирам своя хранителен магазин
Магазините за хранителни стоки са неизменна част от живота на съвременния човек. Неслучайно множество търговски обекти от този тип присъстват не на едно или две
места в града. Именно тази наситеност от множество малки хранителни магазини в града е предпоставка и за по-голяма конкуренция между тях.
Ето защо наличието на силна маркетингова стратегия за популяризиране на твоя хранителен магазин е от съществено значение днес. В тази връзка, по-долу подбрахме за теб десет печеливши маркетинг стратегии, от които би могъл да се възползва всеки собственик на магазин.
Независимо дали имаш малък квартален магазин, плод и зеленчук или оперираш като част от голяма верига за хранителни магазини, следващите съвети със сигурност биха ти били от полза.
Не подценявай ролята на социалните мрежи за рекламирането на твоя хранителен магазин
Присъствието на бизнеса в социалните мрежи днес е не просто възможност, но и необходимост. Погрешно е да смяташ, че една публикация от магазина ти в социалните мрежи не е нищо особено. Множество потребители сърфират в социалните мрежи от своите мобилни устройства. Регулярното ти присъствие в социалните мрежи, предлагайки атрактивно съдържание, може да се окаже достатъчно, за да напомни за актуалните предложения на магазина ти и да рефлектира директно върху действията на клиентите ти.
Социалните мрежи са лесен и особено рентабилен канал за комуникация с клиентите на твоя хранителен магазин. Освен че можеш да използваш възможностите им, за да информираш за актуални оферти, празници и други събития, те са начин да накараш клиентите си да се чувстват като част от общността на твоя магазин. Това е възможно след като те последват и взаимодействат с бизнес профила ти по един или друг начин.
Възползвай се от възможностите на местно ниво
Тенденцията към устойчивост и екологичен начин на живот променя потребителското търсене, от там и търговското предлагане. Като собственик на хранителен магазин можеш да предложиш на своите клиенти свежи хранителни продукти, които са произведени на местно ниво. Така например можеш да изкупуваш продукцията на местни производители на месо, яйца, мляко и млечни продукти, плодове и зеленчуци.
Предложенията си можеш да подбираш и промотираш в съответните им сезони (когато става въпрос за плодове и зеленчуци) или регулярно, когато става въпрос останалите категории хранителни продукти, налични на локално ниво.
Предложи атрактивни еко решения с торбички за многократна употреба
Брандираните рекламни торбички за многократна употреба са хитов продукт на пазара. Днес все повече потребители се отказват от използването на хартиени или найлонови торбички за еднократна употреба. Това е важна стъпка към опазването на околната среда, а твоят хранителен магазин може да бъде добрият пример в тази посока, предлагайки на своите клиенти брандирани торбички за многократна употреба.
Важно е да ги позиционираш на видно място в магазина си - обикновено най-удачно е това да е до касата на магазина ти, за да могат да се купуват от клиентите. Ако пък би искал да ги подаряваш на своите клиенти, можеш да обвържеш събитието с определена промоционална активност.
Предлагай дегустации
Направи дегустациите на стоките в магазина ти събитие. Увери се, че служителят, който ще ги ръководи, е приятелски настроен и комуникативен. Само така дегустацията на кубчета кашкавал, например, ще се възприема от клиента като специално събитие, характерно за магазина ти.
Хората обичат безплатни неща, дори ако това са само няколко хапки храна. Когато очакват дегустацията на определена категория продукт в определен ден от седмицата и/или месеца, една немалка част от посетителите ще бъдат там именно поради тази причина. Разбира се, между другото, ще напазаруват и за вкъщи.
Организирай тематични събития, които да обвързваш с различни промоции
Дегустациите са чудесен начин за промотиране на нови стоки в магазина, но новите продукти може да не са толкова често срещано явление в един малък хранителен магазин. Ето защо е важно да инициираш други събития в магазина си, с които да привлечеш клиенти, дори и да няма какво ново да се дегустира.
Така, например, по повод различни големи празници, можеш да организираш в магазина си демонстрации за готвене на определен тип продукти, характерни за даден празник ястия и други подобни. Важно е клиентите да могат да открият продуктите, участвали в демонстрациите, в случай че решат да възпроизведат видяното и у дома.
Предлагай напитки на клиентите си, докато пазаруват
Трябва да си признаем, че пазаруването в даден момент се превръща в рутина и доскучава. Ако обаче успееш да създадеш приятна атмосфера за пазаруване, клиентите ти ще се върнат отново. Освен задължителните елементи като чистота, добра подредба на стоките и вежливо клиентско обслужване, помисли и за предлагането на безплатни напитки на клиентите по време на пазаруването им.
Напитките могат да са съобразени спрямо възрастта на посетителите. Ако клиентите ти са родители с деца, помисли за свежи плодови сокове, с които да зарадваш децата. Ако клиентите ти са възрастни хора, чаша кафе или чай, или студена напитка (в зависимост от сезона), могат да бъдат много услужлив ход в твоя бизнес. Докато изпият предоставената им напитка, клиентите ще имат време да разгледат магазина ти подробно и да купят повече артикули.
”Доставка до дома” е чудесна опция да накараш повече клиенти да пазаруват от теб
В епохата на интернет, когато редица потребители пазаруват онлайн, електронната поръчка и доставка на храна до вратата би била чудесна възможност за клиентите ти. Това е особено популярна практика в световен мащаб, а в последните няколко години и у нас.
Доставката до дома, разбира се, е услуга, която има своята цена. Можеш да бъдеш сигурен, че няма да липсват клиенти, които да са склонни да платят за подобно удобство. Независимо дали би могъл да предлагаш подобна услуга сам, или ще се възползваш от услугите на външен изпълнител по доставките, не бива да пропускаш тази възможност.
Създай атрактивна програма за лоялност
Атрактивните програми за лоялност могат да включват ексклузивни купони, отстъпки за определени продукти, безплатна доставка, трупане на бонус точки и какво ли още не. Независимо от това на какъв тип промоции ще заложиш, програмите за лоялност са отличен начин да изградиш база от постоянни клиенти, които ще останат лоялни към магазина ти.
Изпращай имейли с добавена стойност
Днес всеки един бизнес иска да остане в контакт с клиентите си, дори когато те са извън магазина. Освен социалните мрежи, другият начин да ангажираш клиентите с бизнеса си е посредством изпращането на имейли.
Електронните съобщения са чудесен начин да предоставяш добавена стойност на своите клиенти, споделяйки им както за актуалните си промоции, така и различни съвети, блог статии (ако поддържаш такъв) и какво ли още не.
В продължение на гореспоменатите съвети за екологична устойчивост, имейлът може да замени традицонните флаери и ежеседмични брошури с промоции, тъй като те могат да станат достъпни с няколко кликвания на телефона.
Предлагай дигитални купони за пазаруване
Дигитализирането на купоните за специални отстъпки е бързият и модерен начин да покажеш на своите клиенти, че твоят хранителен магазин е този, който се ръководи от актуалните тенденции в света на пазаруването.
Все по-малко хартиени купони участват в промоционалните кампании на големи хранителни вериги. За да бъде конкурентноспособен, твоят магазин следва да отговори на променящите се нагласи в потребителското търсене, Хората днес не четат вестници и не изрязват купони от промоционални брошури и флаери. Това става много по-бързо и лесно чрез смартфона.
Надяваме се, че тези маркетингови съвети ще ти бъдат от полза в управлението на твоя хранителен магазин. Ако все пак имаш нужда от свежи оборотни средства, не забравяй че Fintrade винаги е насреща!
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.