Имам магазин за детски и бебешки стоки: как да продавам успешно?
Сред продуктовите категории с най-голям потенциал за развитие на търговска дейност безспорно остават бебешките и детски стоки. Мнозина скептично ще си зададат въпроса: кой купува
детски и бебешки стоки всеки ден? Истината е, че дори и в периоди на липса на финансови средства родителите са склонни да отделят част от приходите за набавянето на всичко необходимо за своето новородено и/или вече пораснало дете.
Ако вече си започнал бизнес в тази посока и/или планираш тепърва да стартираш такъв, тази статия е точно за теб. Тук ти представяме няколко ключови съвета, вдъхновени от бизнес практиката, за това как да продаваш успешно детски и бебешки стоки.
Предлагай на клиентите си това, което търсят
Търсенето и предлагането са двата икономически фактора, върху които стъпва всеки един бизнес. В тази връзка, предлагането на детски и бебешки стоки следва да се ръководи от същите - предлагай на клиентите си това, от което имат нужда.
Като всеки тип търговска дейност и тук търсенето на потребителите може да се промени. Ако тази година са особено актуални тематични дрехи и аксесоари с Мечо Пух например, то догодина актуална тема може да бъде Мики/Мини Маус. Производители на този тип артикули следят тенденциите на световния пазар, но като търговец за теб също е важно да се информираш какво се търси, за да го предложиш една идея преди конкурентите си.
И все пак има продукти, за които следва да осигуриш постоянни наличности. Такива например са бебешки памперси, бодита, тематични играчки, спални комплекти, колички, столчета и други, в този ред на мисли. Това са артикули, от които има нужда всеки нов родител.
Увери се, че прилагаш правилната подредба на стоките
Подредбата на стоките винаги има значение за първоначалното възприятия на клиента, посещаващ магазина, както и за последващите му действия. На този етап следва да вложиш доза креативност, за да бъдат позиционирани стоките ти по начин, който:
- осигурява добра видимост за клиента;
- не натоварва погледа му твърде много.
Бебешките и детски стоки се асоциират с радост, безгрижие, топли и леки цветове. Важно е и интериора, и екстериора на магазина да създава такива асоциации у клиентите. Стар, но очевидно работещ трик при подредбата на стоките в магазина гласи, че:
- скъпите детски продукти следва да са на нивото на очите - клиентът ще види първо тях и шансът да ги разгледа и направи покупка е много по-голям;
- евтините детски продукти следва да са на най-долния и/или най-горния щанд - ако клиентът сметне, че тези на нивото на очите му не отговарят на бюджета му, то той ще се заинтересува от другите.
Витрините на магазина е важно да представят най-красивите детски модели дрехи, играчки или аксесоари. Подредбата на тази витрина има определящо значение затова дали клиентът ще влезе, или не в магазина ти.
Два типа купувачи - как да ги привлека към бизнеса си?
Като всеки друг тип пазар, този с бебешки и детски стоко също формира определени потребителски групи. Тук ще ги разграничим на две големи:
Такива, които купуват само най-необходимото
Родители, които купуват най-необходимото за отглеждането на детето си, не се вълнуват особено от тенденциите на пазара с дрехи, играчки и артикули. Те идват в магазина ти с ясно определена цел - да купят това, което е необходимо за отглеждането на детето им, при това при възможно най-изгодните ценови условия.
При покупка на играчки, този тип купувачи са склонни да инвестират в образователни такива, книги и интерактивни играчки. Причината е, че този тип продукти са с по-голяма добавена стойност за използващите ги. Най-общо казано, родителите, които разполагат с ограничен бюджет, са склонни да харчат за продукти, които допринасят в пъти за детето им, а не просто в такива, които запълват кутията му с играчки (част от тях често и ненужни).
Такива, които просто “пълнят кутията с играчки”
Тук се включва онази група от потребители, която има достатъчно средства и може да си позволи да прави харчове в пъти над вече разгледаната горе потребителска група. Този тип родители купуват за децата си играчки, дрехи и аксесоари за подаръци, а не толкова от възникването на необходимост за това.
Много често покупката на различни видове играчки не идва в резултат на необходимост (забавление, обучение и т.н.), а просто защото детето я е поискало, а родителят няма финансовите ограничения, които да не му позволят да изпълни това негово желание. В крайна сметка, ефектът от такава покупка е “просто пълнене на кутията с играчки”.
Как да привлечеш и двата типа купувачи?
Ключово значение за успешните продажби в с случая е да осигуриш от всичко достатъчно, за да отговориш и на единия, и на другия тип търсене. В маркетинг кампаниите си комуникирай директно с купувачите си.
“-50% на всичко необходимо за вашето бебе” е универсално послание и за двете групи купуващи родители. Тези, които търсят най-необходимото, със сигурност ще обърнат внимание на тези стоки, защото ти им предоставяш “всичко” (на едно място) при това с отстъпка (-50%). Тази група, която купува и ред допълнителни играчки и аксесоари за децата си също ще бъде заинтересована, тъй като в тази продуктова категория би могъл да добавиш и различни видове играчки и аксесоари, които не са чак толкова нужни, но биха представлявали интерес за купувачите.
В търговията с детски и бебешки стоки ключов въпрос е не “какъв трик да приложа, за да привлека купувачите?”. Вместо това помисли как да изкараш на преден план ползата от продавания продукт. Психологическата нагалса на родителя също е много важна. Той не бива да се чувства виновен, че купува на детето си нещо ненужно или с краткотраен ефект. Ако успееш да интегрираш тези подходи в следващите си маркетингови активности, със сигурност ще вдигнеш нивото на продажбите си.
В заключение
Търсенето на детски и бебешки стоки бележи своите възходи и спадове, но се характеризира с постоянност. Родителите винаги ще имат нужда от стоки за децата си, причината - една значителна част от продуктите в тази категория са не просто лукс, а необходимост. Ако имаш нужда от финансов стимул за да стартираш собствен бизнес с детски и бебешки стоки или просто имаш нужда от свежи оборотни средства за магазина си - Fintrade остава насреща!
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.