Grid decor image
Как да повишиш доверието на клиентите към сайта ти за е-търговия?
Маркетинг и Продажби 2023-06-02

Как да повишиш доверието на клиентите към сайта ти за е-търговия?

Труден и едновременно с това ключов момент от дейността ти представлява изграждането на доверие между бизнеса и клиента. Пренаситената интернет среда, от своя страна, допълнително

усложнява нещата.

В онлайн средите има много и различни видове продукти, предлага се широк набор от услуги - някои от тях със страхотно качество, други - не чак толкова.

Когато един интернет магазин или бизнес уебсайт успеят да установят силна връзка, основана на доверие, с потребителите си, много по-вероятно е те да генерират успехи. Именно върху отговора на въпроса как да повишим доверието към сайта си за е-търговия днес насочваме вниманието ти.

Безопасни и сигурни плащания

Един от аспектите в е-търговията, който буди основателни притеснения у потребителите, са онлайн плащанията. При изцяло дигитално осъществяване на този процес клиентите ти предоставят сензитивна информация, като номера на карти, лични данни и други.

За да успеят клиентите ти да ти се доверят напълно, те следва да са сигурни, че данните им са защитени и подобен тип разплащания са наистина сигурни. За целта е важно:

-      Да инсталираш модули за плащане в магазина си, които са на надеждни доставчици;

-      Използваните интеграции да са само на официални и добре познати имена в областта на разплащанията;

-      Сайтът ти да е защитен - да притежава всички нужни сертификикати за крипитране на данни, SSL протокол и т.н.

Нещо друго, което си струва да споменем, е че колкото повече методи за плащане имаш в сайта си, толкова по-добре. От една страна, това предоставя допълнително удобство за потребителите, от друга - представя магазина ти в по-добра светлина.

Осигури професионален уеб дизайн и функции

Дизайнът, а и като цяло функциите на един уебсайт, са отговорни до голяма степен за потребителското изживяване. Те са и фактор с водещо значение за доверието, с което ще се използва същият.

Под професионален уеб дизайн и функции визираме следните ключови аспекти:

Оформление

Добрият интернет сайт или е-магазин е важно да е добре организиран и лесен за употреба. Интуитивният и функционален дизайн е предпоставка за това клиентите ти да се ориентират лесно в него - да стигнат бързо и само с няколко клика до търсения от тя продукт и отговорите на въпросите, които ги вълнуват.

Поддръжка

Информацията, налична в сайта ти, следва да се актуализира периодично. Само по този начин могат да бъдат идентифицирани различни технически пропуски като повредени връзки, бавно зареждане, лошо качество на изображения, дублиращо се съдържание и т.н. Поддръжката на уебсайт е процес, който е постоянен и благодарение на него можеш да отпимизираш всичките му ключови аспекти, за да си сигурен в качеството му.

Сигурността

С оглед и на разплащанията, а и като цяло взаимодействието на потребителя със сайта ти, сигурността е основен приоритет. Най-малкото, което всеки съвременен уебсайт, претендиращ за високо ниво и качество, е наличието на SSL протокол. Със SSL сертифицирането се удостоверява, че всички видове данни, споделяни от потребителя, през браузъра, до сървъра на сайта, са криптирани.

Застани с името и лицето си пред твоите клиенти

Брандът е важен елемент от всеки един бизнес, но все пак хората са склонни да вярват повече на хора, отколкото на марки. В този ред на мисли, за да увеличиш доверието към бизнеса си, продуктите и/или услугите ти, е важно да застанеш с името и лицето си зад твоя бизнес.

Обикновено имаш възможността да представиш екипа си в секцията “за нас” в твоя уебсайт, но не само. В промоционални имейли можеш да се подпишеш с име и да поставиш своя снимка. Тази практика е валидна и при комуникиране в социалните мрежи например.

В комуникацията си използвай разбираем език. Начинът, по който говориш с клиентите си, има голямо значение и за продажбите, и за цялостното ти представяне. Колкото по-лична е комуникацията с отделните клиенти, толкова по-силна връзка ще изгради бранда ти с тях.

В заключение на тази точка: ако клиентите видят хората, които стоят зад даден бизнес уебсайт или онлайн магазин, те могат да повлияят положително върху доверието към бизнеса им като цяло.

Инвестирай достатъчно време и усилия в обслужването на клиентите си

Клиентите - те са основната движеща сила и фактор за повишаване на продажбите и развитие на бизнеса ти. В кой друг аспект на бизнеса, ако не тук, да инвестираш време и усилия? Доброто обслужване показва на клиентите ти, че те е грижа за тях и тяхната удовлетвореност е приоритет номер едно.

Факт е, че днес редица технологии могат да играят ключова роля за оптимизиране на този тип процеси - чат ботове, автоматични имейли и други. И все пак, междуличностната комуникация все още продължава да бъде критерий с водещо значение за успешното изграждането на доверие и лоялност към бранда.

Прилагай ясна политика за връщане при онлайн пазаруване

Процесите по обратна логистика са неразделна част от онлайн търговията. Ако искаш онлайн магазина ти да се ползва с висока степен на доверие, то  следва да прилагаш ясна политика за връщане.

Много важно е тези правила да са достъпни на сайта ти и да са видими от потребителите. Плюс това, важно е да имаш такава политика още от самото начало. Ако си нов магазин и продуктите ти все още са непознати за клиентите, те със сигурност ще проверят какви са опциите за връщане, в случай че останат не особено удовлетворени от покупката си.

Вземайки това предвид, на клиентите ще им стане ясно, че могат да използват услугите на сайта ти без никакви рискове. Те могат да върнат стоките си безпроблемно, а парите им ще бъдат възстановени.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)