Grid decor image
Как да създам ефективна реклама за моя онлайн бизнес?
Маркетинг и Продажби 2023-01-12

Как да създам ефективна реклама за моя онлайн бизнес?

Ефективната реклама е цел, към която се стреми всеки един онлайн бизнес. В същото време тя включва толкова широк набор от елементи, комбинацията от които

има водеща роля за ефективността при промотирането на даден бранд, достигане до повече продажби и реализиране на добри печалби.

Във време на изключително ожесточена конкуренция, в която всеки иска да е първи, това е доста трудно постижимо, но не и невъзможно. В този ред на мисли, тук подбрахме няколко ключови съвета за това как да организираш бъдещите си рекламни кампании така, че в крайна сметка да извлечеш максимален ефект от тях.

Цели, цели и пак цели

Целите са тези, които неминуемо присъстват във всеки един етап на бизнес планирането. Няма как да отсъстват и когато говорим за онлайн реклама. Когато целите бъдат ясно дефинирани могат да бъдат очертани и стъпките, които следва да се реализират, за да се достигне до тях.

Започни с това какво искаш да подобриш за фирмата си, а след това премини на следващия въпрос как да превърнеш плана си в действие. Когато бъдат зададени правилните въпроси, се предполага, че ще се стигне и до правилните отговори.

Добрата маркетинг стратегия се основава на добре организиран план. В случай че се стартира с отделни, откъслечни действия тя може и да доведе до резултати, но те в никакъв случай няма да имат траен ефект.

Анализирай ключовите компоненти и ресурси

Не бихме могли да продаваме, а какво остава пък да рекламираме, ако не познаваме в детайли своя бизнес, аудиторията, към която е насочен и целите, които си поставяме за тях. С други думи, анализът има фундаментално значение.

След като си наясно в детайли с всеки от тези компоненти, насочи вниманието си към ресурсите ти за реклама. В зависимост от типа бизнес, степента му на развитие и други, те могат да се изразяват в:

  • Собствени медийни канали - тук влизат блог, уебсайт, социални мрежи и т.н., които са собственост на бизнеса и той би могъл да ги използва за своето промотиране свободно;
  • Привлечените медийни ресурси - тук се включва всичко, което е свързано с бизнеса ти и получено от външни източници като отзиви на клиенти, мнения на бизнес партньори  и всяка друга публичност, която по един или друг начин съдейства за популяризирането ти;
  • Платени медийни ресурси - в много от случаите се налага да платиш допълнително с цел да бъдеш забелязан и това е практика, прилагана от всички индустрии днес. Тук става въпрос за прилагането на различни способи като линк билдинг статии, PR материали, платени промоции в Google Ads, социални мрежи и всичко друго, предполагащо инвестиция с оглед повишена видимост.

Много важен момент е да определиш своята таргет група и да провеждаш целенасочени маркетинг активности именно към нея. Анализирай и постигнатите резултати до момента, реализирани посредством собствените ти канали. По този начин можеш да определиш кое до каква степен работи и как може да се промени, за да бъде повишена ефективността.

Направи план за действие

Практиката е показала, че без разработен план за действие нещата трудно могат да бъдат постигнати. При липса на план често се стига до неприятни ситуации, които са в ущърб на бизнеса. Те рефлектират и в немалки финансови загуби, затова е много важно планът за действие по отношение на онлайн рекламните кампании да се структурира адекватно.

Плановете могат да се сведат до различни периоди, а и цели, с оглед на това да се реализират добри резултати. Тук могат да се включат ежедневни оперативни и седмични планирания, планове по отношение съдържателната част на кампанията, както и такива с цел дългосрочност - годишни планове и цялостна бранд визия.

Плановете служат като инструмент за успешна реализация на поставените цели в цялост и срок. Те ти помагат да организираш задачите си така, че в крайна сметка всяка от тях да води към реализирането на големия успех.

Реализирай планираните дейности

На този етап дейностите, влизащи в плана, преминават към фаза изпълнение. Подробността на плана е ключова да избегнеш евентуални изненади, понякога далеч не толкова приятни.

Когато онлайн рекламната кампания бъде приведена в действие, важна роля тук имат екипите, които стоят зад реализацията ѝ. Важно е да са готови да сътрудничат на всеки един етап, за да се гарантира гладкото изпълнение на процесите. За целта те следва да са предварително запознати с всички детайли.

При реализацията на планираните дейности може да се наложат различни промени и отговорните за това следва да са готови за тях. С други думи, нерядко се налага да се експериментира, да се вложи креативност и реакция в определени моменти.

Когато говорим за стратегия за дигитален маркетинг, има едно съществено предимство и то е, че когато нещо не работи както трябва, може да бъде своевременно заменено, коригирано, оптимизирано. В днешния динамичен свят това е от първостепенно значение.

Виж какво показват резултатите

Резултатите са този показател, който може да ти каже кое работи и кое не. В случай че в плана ти за реализация на промоцията са посочени конкретните ключови измерители за успех, базирани на дефинираните цели, то много лесно би могъл да измериш ефекта на кампанията.

Както стана ясно, нерядко се налагат промени с цел реорганизация и оптимизация. На тези моменти не бива да се гледа като на проблем и/или като на някаква форма, която разваля първоначално начертания план. Не, нещо повече - това са действия, които предполагат градивност, постигане на по-висока ефективност и в крайна сметка успехи.

Имаш нужда от допълнителни средства за онлайн реклама на бизнеса си? Запознай се с параметрите на бизнес кредитна линия Fintrade Plus и инвестирай в развитието си. 

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)