Какво да направя в магазина си преди коледно-новогодишните празници?
С настъпването на зимата един от най-често срещаните въпроси в сектор малък бизнес безспорно е: “Какво да направя в магазина си преди коледно-новогодишните празници?” За
да превърнеш обекта си в любимо място за пазаруване около празниците, трябва да го направиш по-забележим и различен, да предлагаш лично отношение, да обръщаш внимание на детайлите и качеството на продуктите.
Много често по празниците потребителите изпадат в еуфория и започват усилено търсене на различни артикули и услуги. Продажбите на определени продуктови категории скачат двойно, дори тройно, затова е добре да си подготвен и да се възползваш максимално от възможностите, които биха увеличили твоя оборот.
Ако все още не си намерил време за идеи и не си готов с Коледните приготовления - ти предлагаме няколко творчески препоръки, които не са трудно изпълними и биха били от полза за бизнеса ти.
Празнична украса
Постави коледната украса. Дори най-дребните аксесоари и детайли, които включиш в дизайна, биха могли да накарат клиентите ти да усетят духа на предстоящите празници и да почустват уют и спокойствие при посещение в обекта ти. Отдели време, за да украсиш с коледни играчки, добави шапчици, шишарки и ботуши за красота. Помисли за бляскави лампички и осветление. И не на последно място, украси коледно дърво и го постави на място, на което няма да остане незабелязано.
Всички обичат да получават подаръци. Дали и ти да не зарадваш клиентите си?
При всяка направена покупка може да подаряваш дребен подарък като например: коледна свещ, бонбон или меденка в празнична опаковка, мини картичка с пожелание за идната година, коледен аксесоар. Развихри въображението си в зависимост от стоките и услугите, които предлагаш. Няма как усилията ти да не донесат резултати! Само почакай и ще видиш.
Коледно ухание
Коледните празници си имат характерни аромати. Смеси различни ухания за постигане на оптимален ефект. Нека благоуханието да посреща клиентите още от входа, като най-често използваните аромати, които се свързват със зимните празници, са: портокал, ябълка, ром, канела, ванилия, джинджифил, кардамон, индийско орехче, карамфил, какао. Всички те напомнят за коледни кексове, домашно приготвени курабийки, меденки и много други сладки изкушения.
Освен характерни ароматизатори може да направиш композиции и смеси от естествени продукти, които да пръскаш допълнително с ароматни масла. Това неминуемо ще окаже положително влияние върху ентусиазма на клиентите ти, ще им напомни за зимните празници, които винаги създават добро настроение, и ще повлияе по несравним начин върху желанието за покупка.
Добави музикален фон
Музикалният фон действа ефективно върху търговията като мощен стимулатор, който привлича купувачи, което довежда до повишаване на оборота и по-големи печалби. Използвай коледни мелодии, за да създадеш мотивираща и обаятелна среда за пазаруване. Празничните песни въздействат върху емоционалното състояние; имат положително отражение върху потребителското поведение; водят до асоциации на подсъзнателно ниво, които стимулират продажбите.
Използвай влиянието на музиката, направи хората радостни и ги накарай да почувстват пазаруването като истинско преживяване.
Облекло на персонала
Щом Коледата почука на вратата, не забравяй да се погрижиш и за празничното настроение на персонала си. Осигури им цялостно облекло или частичен аксесоар, които ще им носят емоция, а те от своя страна ще я предадат на клиентите.
Всеки би се почувствал по-щастлив, когато в края на работния ден отиде до кварталния магазин, а там го посрещне мила дама с прекрасен коледен пуловер с усмихнат Дядо Коледа или шапка на джудже, блещукаща в различни светлинки. Ако си собственик на магазин за цветя, може да сложиш престилка със звездички; а в случай че имаш обект за дрехи - добави коледни ботушчета по реверите на ризите на служителите си.
Идеите са много, бъди креативен, но не прекалявай, за да не постигнеш обратен ефект. Също така предварително обсъди предложенията с персонала си и заедно вземете решение какви биха били най-удачните варианти за въвеждане на празнично настроение чрез облеклото.
Специален кът
Обособи специален кът, който да бъде работилница за коледни чудеса. Приготви различни материали - дървени рамки, цветна хартия, памук, гирлянди, стъклени бутилки, различни стикери и други. Всеки желаещ може да създаде свое творение от подръчните средства. Непосредствено преди Коледа направи базар, на който да продадеш сътворените изделия, и със събраната сума да подкрепиш дадена кауза.
Друга възможност е да обособиш зона за деца. Като вместо стандартните за такива кътове - книжки за оцветяване, бои, моливи и т.н., би могъл да им предоставиш коледни кукли и аксесоари, с които да си правят празничен куклен театър.
И накрая...
Помисли и за работното време на твоя обект. То трябва да е достатъчно гъвкаво и съобразено с предпразничното търсене, но и да бъде удобно за теб и персонала ти.
Към празничната магия прибави и малко промяна в подредбата на стока или добави специални услуги през декември. (Но преди да поръчаш прекалено много артикули, направи подробен план с прогнозни количества, за да се застраховаш от застояла продукция след празниците.)
Ако си сред собствениците на хранителен магазин, поръчай продукти с коледни мотиви като меденки, бисквити, кексове, торбички с лакомства за децата. Постарай се, обектът ти да е напълно зареден със съставките, необходими за приготвяне на ястията за празничната трапеза.
В случай че имаш цветарски магазин, не забравяй да поръчаш елхи, коледни звезди и венци, отдели специално място за ръчно изработени сувенири и коледни играчки. Погрижи се да имаш разнообразни десени на опаковки, подаръчни кутии и опаковъчна хартия, с която да впечатлиш купувачите.
Собственик си на магазин за дрехи? Задължително е да включиш атрактивни подаръчни опаковки, коледни картички и подходящи артикули за подаръци. Направи коледна промоция при закупуване на определени дрехи и може да създадеш дизайн за подаръчен ваучер, с който клиентите да пазаруват при теб.
В случай че нямаш налични достатъчно оборотни средства, които да вложиш в закупуване на повече стока преди празниците, да обогатиш асортимента и да отговориш на повишеното търсене, то може да се възползваш от бизнес линията „Финтрейд Оборот“. Научи повече на https://fintrade.bg/business-line.
Съвършената Коледа вече е не само възможна, но и лесно постижима, ако се довериш на Финтрейд - твоят финансов съюзник за Коледно-новогодишните празници.
Често Задавани Въпроси
Кои сме ние?
Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.
Какво предлагаме?
Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.
Какви са критериите за кандидатстване?
За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.
Какви са ползите, ако взема финансиране от Финтрейд?
Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.
Прочети още
Подобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статията4 грешки, които да избегнеш при подготовката на би...
Периодът около първия учебен ден е един от най-вълнуващите и натоварващи в годината, както за родители и ученици, така и...
Към статията5 насоки как да стартираш успешен бюти бизнес
Бюти индустрията просперира. Студиа за красота, фризьорски салони, естетични центрове и т.н. се отварят сравнително чест...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.