Онлайн продажби на малкия и средния бизнес до пазари в страни от Европейския съюз
Без да се хвалим, подхващаме изключително полезна, а и перспективна тема за предприемачите по нашите ширини. Онлайн продажбите са ниша, която очевидно все повече се
развива в последните години, а потенциалът за още по-сериозни резултати в средносрочно бъдеще са факт.
Какви са доводите за развитие на търговия посредством интернет?
Заедно с очевидните: ерата на технологиите, в която живеем и демографският фактор – засиленото влияние и покупателни възможности на „милениумите“ и поколението Z, Националният статистически институт (НСИ) предлага още няколко.
Да започнем от данните, показващи колко от българите използват интернет активно и какъв е техният профил.
Основните резултати от изследването на информационното общество в домакинствата в България през 2019-а сочат, че 63.6% от населението между 16 и 74 години сърфират всеки ден или поне веднъж седмично. Правят го на работното си място, у дома или масово в движение, през мобилните си устройства. Нещо повече – според проучването на НСИ, всеки втори българин (50.3%) черпи от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден.
Най-активните потребители в онлайн пространството логично са хората на възраст между 16 и 24 години. 92.2% от тях могат да бъдат срещнати дигитално всеки ден или поне веднъж седмично, а почти 80% от посочената група и многократно в рамките на денонощието.
Ето детайлите:
Източник: http://www.nsi.bg/http://www.nsi.bg/
Предпоставка за редовното използване на интернет естествено се явява скоростта на услугата. Често сме чували, че по нашите географски ширини тя е сред най-бързите в света. Но дали това действително олицетворява истината или по-скоро говорим за нов прочит на поговорката: „Че от Искаро по-дълбоко нема, че от Витоша по-високо нема“.
Според анализа на Шампионската лига за скоростта на онлайн обслужването – Worldwide Broadband Speed League, България се нарежда на престижното 31-о място. Това са резултатите ни спрямо 2018-а година. В интерактивната карта, която предлага сайта на организацията, страната ни се нарежда на 49 място, със средна скорост от 16,95 мегабита в секунда. А тези резултати от моментния радар ни нареждат в една категория с Италия, Русия, Австрия, Беларус и Гърция.
Или най-общо казано – „Добре сме, но има какво да се желае“.
Такава е ситуацията и при пазаруването от разстояние. Честно казано до преди да започнем да съставяме настощия материал разполагахме с бегла представа за тенденциите при тази услуга. А, за да бъдем още по-откровени с теб, ни се струваше, че тя далеч не е толкова добре развита.
А какви са твоите наблюдения по темата?
Докато заедно размишляваме, ето обективната информация предоставена ни от експертите на НСИ.
През 2018 г. делът на лицата, пазаруващи онлайн за лични цели, достига 20.8%. В сравнение с предходни периоди (от 2013-а година насам), това означава устойчив ръст от 3.1%.
Излиза, че малко над 1/5 от населението на страната вече разглежда, поръчва и пазарува онлайн. A това звучи добре, не мислите ли?
Най-активни при придобиването на стоки или услуги чрез интернет са отново потребителите между 16 – 24 години с дял 34.9% от всички клиенти. Изпреварени единствено от 25 - 34 годишните дами и господа със своите горди 37.4%.
Всичко сме наясно, но ето и потвърждението - жените пазаруват онлайн повече от мъжете. Резултатът съответно е 21.9 и 19.6%. в полза на нежната част от българите.
Какво най-често си купуваме онлайн?
Най-много от пазаруващите в интернет (75.8%) са се сдобили с дрехи и спортни стоки, 32.7% са поръчвали стоки за дома, а 19.1% са правили разходи, свързани с пътувания или хотелски резервации. Почти еднакъв е броят на купувалите онлайн билети за различни събития (кино, театър, концерти, спортни събития) и електронно оборудване (вкл. фотоапарати, мобилни телефони, техника за дома и т.н.), съответно 15.7 и 15.3% от пазарувалите по интернет.
Най-малко са интернет клиентите на компютърни и видеоигри, компютърен софтуер и ъпгрейди (3.3%), както и филми и музика (вкл. видео по заявка) - 3.2%.
Към тези подробни цифри НСИ добавя, че повечето онлайн потребители купуват стоки или услуги от търговци от България (87.5%), но все по-голямо количество от тях пазаруват и от търговци от други европейски страни (35.3%) или от други страни извън ЕС - 17.2%. (най-често Китай, Южна Корея и Япония).
Анализът на изложената статистика демонстрира отличните възможности за онлайн търговия пред българските представители на малкия и средния бизнес.
Възможността за бърза доставка на адекватна цена, качествено обслужване на клиентите (изцяло, зависещо от мотивацията, не толкова от квалификацията на служителите) и опцията за наем на складово помещение извън големите градове на изгодни условия, са само част от позитивите да се гмурнеш в необятния океан на уеба.
Ако ти трябват още доводи, ето ги и тях:
- Дocтъп дo нa пpaĸтиĸa нeoгpaничeнa ayдитopия. Включително и възможност за предлагане на стоки и услуги на чуждестранни граждани.
- Оптимизирани и ефективни инвестиции в мapĸeтинг инструменти, в сравнение с тези при тpaдициoннaтa тъpгoвия;
- Πo-ниcĸи оперативни paзxoди, включително заплати и осигуровки на служители, счетоводство и споменатият разход за наем на складови помещения;
- Eлeĸтpoннaтa тъpгoвия e ceгмeнт, ĸoйтo както се убедихме тъpпи нeпpecтaнeн pъcт и щe зaпaзи pacтeж в cлeдвaщитe гoдини;
- Tъpгoвиятa в интepнeт се характеризира с гъвкавост и стимулира пo-бъpза възвръщаемост на инвестицията;
- Директна oбpaтнa вpъзĸa от ĸpaйния пoтpeбитeл;
- Осъществяване на покупко-продажба без да е необходимо физическо място за това;
- B Интepнeт мaлĸият и cpeдeн бизнeс разполага с по-конкурентни качества cпpямo „гoлeмитe игpaчи“, oтĸoлĸoтo в oфлaйн среда.
Ако предлагането на стоки и услуги в интернет ти изглежда възможност за повишаване на приходите, но в момента нямаш налични средства, то услугата „Финтрейд Инвест“ заслужава вниманието ти.
Нашите финансови експерти я създадоха именно за нуждите от развитие на малкия и средния бизнес. Клиентите основно я използват за разширяване и модернизиране на дейността си, за оптимизиране на разходите по предлагането на стоките и услугите от техния асортименти и за извършването на авансови плащания, например. Такъв би бил случаят при изработване на сайт, интегрирането на методи за плащане в него и последващи разходи за доставка на поръчаното до крайния клиент.
А, ако той извърши поръчка през онлайн платформа от Европейския съюз, вече се предлага и услуга, минимизираща административните затруднения.
Коя е тя? Какви са нейните особености и защо би работила за твоя бизнес? Предстои да ти разкажем в следващ материал от блога ни.
А повече за предложенията на Финтрейд за малкия и средния бизнес можеш да откриеш тук: https://fintrade.bg/kak-raboti#krediti
Прочети още
Как да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статията5 съвета как да продаваш повече за Хелоуин
Независимо дали управляваш местна пекарна, магазин за дрехи или онлайн услуга, има ефективни стратегии, които можеш да п...
Към статиятаПодобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.