Отново на училище: маркетинг активности и съвети за търговци
Лятото е към своя край, а това означава, че за родители, учители, ученици и множество търговци идва стартът на новата учебна година. След като вече
разгледахме за какво да внимаваме в подготовката на обекта за първия учебен ден, сега е точният момент да помислим и за маркетинговите кампании, свързани с връщането към училище. Тук се фокусираме върху маркетинг активностите, които могат да ти послужат като идеи за промотиране на бизнеса ти този сезон.
Защо маркетинг активностите, свързани със сезона за връщане на училище, са важни?
Това е един от най-важните периоди в годината за търговците преди идването на другото голямо пазаруване, което се случва преди и около Коледа и Нова година. С наближаването на края на летния сезон родители и учители се впускат в търсене на тематични продукти за новата учебна година.
Периодът започва активно с настъпването на септември и продължава почти целия месец. Отличава се с наплив от пазаруващи по книжарници, магазини за дрехи за ученици и не на последно място - цветя, картички и букети за любимите учители.
Въпреки трудната икономическа ситуация, повлияна от инфлацията у нас, родителите приоритизират тези разходи пред други. Ето защо всички промоционални оферти и изгодни сделки, представени от бизнеси от тази категория, са добре дошли.
Казано накратко, сезонът с връщането на училище е чудесен за реализиране на повече на брой продажби, от който и да е друг период от годината. В този ред на мисли, маркетинг активностите ти не са за пренебрегване и сега се насочваме именно към някои съвети и идеи за реализацията им.
Кога да планираш маркетинг активностите си за този сезон?
Колкото по-рано, толкова по-добре. Ако до този момент не си го направил, сега е точният момент да се заемеш именно с това. Имай предвид, че по-голяма част от подготвящите се за новия учебен сезон тръгват на пазар именно в началото на септември.
Разбира се, не липсват и такива, които купуват всичко необходимо именно в последния момент и продължават да пазаруват до края на месеца, а и след това. Причината е, че след първия учебен ден учителите дават насоки за това какви книги, учебници, помагала, пособия и консумативи ще са нужни и следва да бъдат закупени.
Кои са най-търсените артикули в този период от годината?
Надали бихме изненадали някого с това, че най-търсени са и ще продължават да бъдат такива различни училищни пособия и консумативи. Тук се нареждат добре познатите ни пишещи средства, учебници и помагала (за учениците, за които МОН не осигурява безплатни).
Следват, разбира се, раници, несесери и папки. Те са неразделна част от комплекта в подготовката за връщане в училище. Тук се нареждат и облекло, и обувки за учениците, които ще прекрачат прага на училището за първи и/или пък пореден път.
Какво е важно да имаш предвид, за да реализираш добри продажби?
За да реализираш успешни продажби в този сезон, тук ти даваме няколко ключови насоки за това какво е важно да вземеш предвид.
Имай предвид целевите си аудитории
Купуващите стоки за връщане в училище са:
- Родители на ученици;
- Ученици от 1 до 12 клас вкл.;
- Студенти;
- Учители.
За да бъдат успешни, маркетинг активностите ти винаги следва да са насочени именно към тези целеви групи. Относно това в кои канали да промотираш тези си оферти, предвид спектъра на целевите ти аудитории, те също следва да са разнообразни.
Не пренебрегвай дигиталните маркетинг канали
Онлайн маркетингът е неразделна част от кампаниите за връщане в училище. При все че значителна част от ученици, родители и учители използват различни дигитални канали, в т.ч. социални мрежи, приложения за пазаруване и т.н.
Социалните мрежи играят все по-голяма роля в пазаруването преди училище. Това е и причината все повече търговци да достигат до своите клиенти именно чрез дигитални маркетинг канали.
Идеи за успешни маркетинг активности преди новата учебна година
Трудно ти е да определиш откъде да започнеш? Ето ти няколко идеи и насоки, които биха ти били от полза:
Неустоими оферти
Такива са всички сделки, от които купувачите пестят и получават по-голяма стойност. Привлечи ги с оферти тип:
- Купи всичко в комплект;
- Вземи Х брой, вземи Y безплатно;
- Х % намаление от редовната цена и други подобни.
Нищо друго не въздейства върху желанието за покупка на клиента така, както мисълта, че получава нещо безплатно или пести. Друг полезен ход са специалните отстъпки за клиенти, които правят покупки на определена стойност или са привлечени от афилиейт (партньорски) кампании.
Маркетинг чрез съдържание
Съдържанието продава и това е доказано в практиката на множество бизнеси в различни сектори, които използват онлайн канали (сайтове, блогове, социални мрежи). За провеждането на маркетинг чрез съдържание винаги изхождай от това как да направя избора на купувача по-лесен.
Тук много полезни формати са:
- Блог публикации с практични съвети, поднесени по интересен начин;
- Ръководства за пазаруване по повод новата учебна година;
- Отзиви от клиенти, пазарували от магазина ти, като социално доказателство;
- Чек лист списъци за пазаруване за училище;
- Кратки, но информативни постове в социалните мрежи тип кратки съвети за пазаруване.
Съдържанието е чудесен начин да дадеш добавена стойност чрез силата на думите, да повлияеш върху решението им за покупка по ефективен начин.
Независимо какво планираш като маркетинг и реклама за бизнеса си за новата учебна година, знай, че Fintrade е винаги насреща, за да подпомогне финансите на бизнеса ти чрез своите кредитни продукти.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.