КЗП засилва контрола върху стоките и услугите
чрез по-добра координацията между органите, които имат отношение към надзора на пазара за безопасността на предлаганите продукти. Друг начин е и по-високата ефективност на проверките, които контролният орган извършва по това направление, каза новият председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов на първата си пресконференция в петък.
Втори приоритет в работата на институцията е прегледът на общите условия на договорите, които се предлагат на потребителите в различни области и сектори.Членът на КЗП Константин Арабаджиев поясни, че до края на годината прегледът на общи условия ще обхване различни сектори като финансови и банкови услуги, застрахователни компании, туристически услуги и др. Той посочи, че в момента тече анализ на общите условия на около 40 кабелни оператора, като за 27 от тях проверката е приключила. Почти при всеки от операторите са констатирани по две-три неравноправни клаузи, за които са изготвени предписания за отстраняването им. Арабаджиев допълни, че е приключила проверката на общите условия на ВиК дружествата и те са приведени в съответствие с изискванията на законодателството.
Като трети приоритет в работата на екипа на КЗП председателят Маргаритов изтъкна повишаването ефективността на помирителното производство, чрез което извънсъдебно се решават спорове между потребители и търговци. Идващата седмица се очаква кабинетът да гледа проектопромени в Закона за защита на потребителите, които да регламентират създаването на секторни помирителни комисии.
Членът на КЗП Константин Райков посочи, че помирителните комисии ще бъдат специализирани в секторите енергетика, водоснабдителни и канализационни услуги, електронна търговия и съобщения, транспорт.
Сред приоритетите на новия състав на ръководството на КЗП ще бъде и анализ на администрирането на дейността на КЗП и дигитализиране на услугите на институцията с цел. Очаква се да заработи портал, създаден на ниво ЕС, който да помогне да се оптимизира работата по обработването на постъпилите жалби и сигнали от граждани.
Маргаритов каза още, че ще се опитат да изпълнят задачите си, без да натоварват допълнително бюджета, като кандидатстват за европейско финансиране. Изразяваме пълно доверие към състава на новото ръководство на КЗП, заяви зам.-министърът на икономиката Даниела Везиева на пресконференцията, на която бяха представени приоритетите на комисията.
Често Задавани Въпроси
Кои сме ние?
Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.
Какво предлагаме?
Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.
Какви са критериите за кандидатстване?
За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.
Какви са ползите, ако взема финансиране от Финтрейд?
Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.
Прочети още
6 лесни начина, с които да реализираш повече прода...
Да имат повече продажби и да реализират добри печалби, е цел на всеки търговец. Специално за теб подбрахме 6 практ...
Към статията10 маркетинг идеи за твоя бизнес по повод Великден
Пролетта е тук, а с идването ѝ предстоят и едни от най-светлите празници в календара, сред които и най-големият – Великд...
Към статията5 лесни стъпки, с които да достигнеш купувачите си...
Откриването на целева аудитория е ключът към стабилните и нарастващи приходи от предлаганите продукти или услуги. Същевр...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.