ПОС терминалите стават задължителни този месец: къде и защо?
През 2024 г., наред с увеличението на минималната работна заплата, вече са факт и редица други законови промени, касаещи бизнеса.
С промени в Закона за туризма (ЗТ), влизащи в сила от 1 март т.г., ресторантите, които са с повече от една звезда, са длъжни да разполагат с ПОС терминални устройства.
И още – освен изискването за наличие на ПОС, законът налага в обекта на видно място да бъде упомената възможността за плащане с карта. В помощ на собствениците на ресторанти, чиито обекти са засегнати от новите норми, подготвихме тази статия.
Тук обобщаваме накратко какви са санкциите, ако условието не бъде изпълнено, както и защо ПОС терминалите са нужни и какви са ползите за бизнеса ти.
Какви санкции предвижда законът за нарушителите?
При констатирана липса на ПОС терминално устройство в ресторанта предвидените санкции са за между 100 лв. и 500 лв. за физически лица и между 500 лв. и 2000 лв. за юридически.
Ако в обекта не е обявено, че клиентите могат да платят с карта чрез ПОС терминал, глобите ще са в диапазона 100 лв. и 300 лв. за физически лица и съответно между 300 лв. и 1000 лв. за фирми.
Защо ПОС терминал в ресторанта ти и какви са конкретните ползи?
Законовите промени, свързани с интегрирането на ПОС терминали в ресторантите, са стъпка в посока противодействие на практиките за укриването на данъци. Освен това клиентите все по-често предпочитат бързи и удобни разплащателни методи, като пазаруването с карта чрез ПОС например.
В този ред на мисли, независимо дали законът те задължава да имаш ПОС терминал в обекта си, или не, наличието му винаги е добра идея. И това далеч не важи само за ресторанти, а и за малки магазини, офиси и други подобни.
Плащанията на ПОС идват и с редица ползи за клиентите ти, като част от тях са:
- Сигурност на плащанията – модерните картови транзакции се осъществяват чрез криптирана комуникация, а болшинството от потребители вече умишлено избягват да носят пари в брой;
- Бързина в обслужването на клиенти – използването на карта елиминира нуждата от кеш, чакане на ресто и прочие: клиентът може да плати само с едно доближаване на пластиката си до устройството (съвременните дебитни и/или кредитни карти са с безконтактна технология);
- Удобство за клиента и търговеца – клиентите невинаги разполагат с достатъчно пари в брой, а на търговците нерядко им липсват дребни. Това са все проблеми, които не биха съществували, ако е налична възможността за плащане на ПОС;
- Ефективно управление на финансите – при плащания с карта следенето на приходите и разходите е много по-лесно.
При всички случаи ПОС терминалите помагат за по-модерно и ефективно обслужване на клиенти както в ресторанти, така и в магазини, офиси и други.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.