Тенденциите в бизнеса през втората половина на годината
Какво да очакваме до края на годината, какви промени текат в бизнеса в момента?
Играта на бизнес идеите
Докато лятото навлиза в разгара си и слънцето
става все по-горещо, имаме още няколко месеца да обмислим идеите и уроците си в бизнеса. Бъдещето принадлежи на бизнес, ориентиран към добруването на човека и това става все по-видимо пред очите ни. Често искаме да предвиждаме новостите в технологиите, искаме да останем конкурентоспособни, но сякаш има нещо, което пропускаме.
Задай си въпроса точно днес - как бизнесът ти служи на останалите. С какво работата може да допринесе чрез възможности за останалите, подобряване на качеството на живот в страната или навън. Кой се ползва най-добре от твоите продукти и услуги досега? Имаше ли недоволни клиенти? Усети ли какво търсят? Бизнесът е тук, за да удовлетвори дадени потребности.
Едно от характерните неща, което поставя тенденциите е стилът на твоя бизнес.
Кои малки и средни бизнеси ще процъфтяват тази година?
Тенденцията на тази година стремително е да бъдат подкрепени бизнеси с лично творчество, креативност и изобретателност. Иновативните, смели подходи са печеливши. Дори, ако продаваш съвсем практичен или обикновен продукт е възможно да измислиш как да включиш млади творци или творчески елементи в бизнеса си.
Не само, че инвестицията често е по-ниска от цените на стандартното рекламиране, но и действа стимулиращо за клиентите. Много често купуваме нещо, защото е имало елемент на изненада. Погледни шрифтовете, които използваш, опаковките, малките допълнителни подаръци към основния продукт.
Твърде лесно е обаче да дадеш нещо сходно. Постарай се да измислиш свой почерк, нещо нетрадиционно, което кара купувачът да се зарадва. Колкото по-автентичен поход имаш, колкото повече използваш своите любими неща в личния си бизнес, толкова по-добър шанс има да привлечеш клиенти, които също са със сходни виждания и вкус.
Правилата са, за да се пренаписват
Със сигурност има установени правила, които работят в твоя бизнес. Запази принципите, но преразгледай правилата. Определи приоритетите. Тенденцията е да бъдем гъвкави, да можем да използваме умело различни инструменти и да преподреждаме работата си.
Единственият начин да се подготвиш за условията е като ги създаваш.
Тенденцията обаче е да създадеш пазара си, а не да следваш пазара и точно тук е целият трик. Докато всички четат статии какво да очакват, твоята лична изобретателност и определяне на правилата в твоя бизнес като предприемач ще те отделят от масата. Всъщност не започна ли работата си по този начин точно заради това?
Елементът на свободата, която твори. Бъдещето е на малките и средните бизнеси, защото те са близки до хората, достъпни, те чуват хората. Не разчитат на масови проучвания, но могат да дадат нещо различно. Т.е. техниките, които работят при масовото производство ще бъдат приложими, едва когато вътрешният център на бизнеса ти е определен от теб самия и работи успешно.
Кога си струва инвестиране или кредит?
Простото правило е, когато си готов да изведеш идеите на по-високо ниво. Финансирането и кредитът са оправдани, когато успяваш да прогнозираш и да вложиш идеите си конкретно. Затова, ако вече разполагаш със средства – дай нещо допълнително, подходи щедро към клиентите и колегите.
Инвестирай в нещо, в което досега не си опитвал. Един от инструментите на големите бизнеси е това да не залагат всичките си карти на едно основно инвестиране. Разностранното развитие е възможно и за малкия и за средния бизнес. Погледни портфолиото на продуктите или услугите, които предлагаш. Може би е време да го освежиш. Може би ти ще си следващият, който ще предостави нова идея, услуга, която досега не се очаква да видим в бизнеса.
В България силният ти коз може да бъде точно идея, която е неочаквана, която изпреварва времето си, но знаеш, че ще бъде желана. Ето ти тръпката да бъдеш предприемач или да имаш своя практика. Ти можеш да поставяш тенденциите, да ги задаваш и дори да си сътрудничиш с колеги от бизнеси, с които привидно „нямате нищо общо.” Събирайки се заедно, можете да направите трети нов вид предлагане.
Дейност с много лица
Продължавайки идеята от горния абзац, замислял ли си се как дейността ти може да се претвори? Как можеш да й дадеш нови форми, запазвайки същността й. Опитвал ли си да работиш индивидуално с професионалисти от различни области? Това често става повод за раждане на нови идеи и форми.
Бъди готов за промяна, защото тя е единственото сигурно нещо този сезон.
Това е щастието за предприемачите, хората на свободна практика, творците и артистите. Новости, свежест и опити. Лятото ни дава свежи плодове и бизнесът ще го последва. Записвай идеите си в някое малко тефтерче. Ще забележиш, че те често идват, когато не си в обичайната си среда. Разходката до морето или планината може да ти даде по-добра насока от часове мислене в офиса.
Прочети още
Как да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статията5 съвета как да продаваш повече за Хелоуин
Независимо дали управляваш местна пекарна, магазин за дрехи или онлайн услуга, има ефективни стратегии, които можеш да п...
Към статиятаПодобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.