

7 стъпки при отваряне на салон за маникюр
Откриването на салон за красота е начинание, което не изисква огромна инвестиция за бизнеса. Много често жените превръщат това предпочитано занимание в личен бизнес, още
повече че оборотът обикновено не зависи от сезонността или метеорологичните условия. А ако мислиш в перспектива и имаш добри предприемачески умения, печалбата ти може да стане солидна.
Има 7 стъпки, които е добре да обмислиш преди да се впуснеш в бизнес сферата на красотата и по точно - салонът за маникюр.
1. Създаване на работеща бизнес концепция
Тук е важно още на по-ранен етап да определиш към какви клиенти ще се насочиш. Избирането на по-краен квартал и по-евтини продукти и оборудване, с които да работиш, би спечелило масовите клиенти и такива, които предпочитат нисък до среден клас услуги. Спирайки се на по-централен район и използвайки материали, които са висок клас, се целиш към по-платежоспособни клиенти и премиум сегмент. Определи концептуално към кого ще насочиш усилията си, за да изградиш и предварителната си стратегия.
2. Следване и спазване на нормативните уредби
Помещението трябва да разполага с разрешение за ползване, издадено от съответната община, като имотът трябва да има удостоверение, че е предназначен за дейността. Трябва да бъдат спазени изискванията за минимална площ и за отстояния между отделните козметични столове един от друг и от стените. Да се обособи място за посетители, които изчакват и да бъде спазено отстояние с основното работно място.
Козметичните средства, уреди и инструменти трябва да имат необходимите документи или санитарни разрешителни от съответен контролен орган. Обектът задължително трябва да се регистрира в местния клон на РЗИ, който отговаря за това дали всички продукти притежават етикет на български език, посочващ фирмата производител, информация за вносителя, съставките, начина на употреба и срока на годност.
3. Подбор на локация
Както по-горе споменахме, за избор на локация, е нужно да си наясно към какви клиенти се стремиш. За да избереш точното местоположение за твоя кокетен салон, вземи предвид освен профила на клиентите и следните фактори:
- оживеност на локацията или дали минават достатъчно случайни минувачи, част от твоя таргет;
- възможност за паркиране или наличие на удобен градски транспорт;
- концентрация на жилищни кооперации;
- осветеност на помещението с естествена светлина;
- големина на квадратура;
- разходи за наем (закупуване), поддръжка, отопление, данъци.
4. Избор на впечатляващ интериор
Вече имаш своето местенце за салон! Браво! Време е да пристъпиш към впечатляващ интериор, който ще грабне клиентите още с влизането. Добави свежи тонове в помещението, които да го правят светло, уютно и голямо. Сложи закачливи акценти в един стил, придаващи характер на мястото и собствена визия - например рамки с твои “произведения” или вдъхновяващи цитати, пухени възглавници на мекия диван, малка нестандартна маса със интересни четива, екстравагантна лампа и допълнителни декорации за разкош.
5. Придобиване на оборудване и материали
Набави си подходящо оборудване, което ще осигури работен комфорт за теб и същевременно удобство за клиентите ти. Обърни внимание на детайлите, но не забравяй за базовите: столове за маникюр и педикюр, работна маса, лампи за сушене на ноктите. Добави етажерки и стелажи, на които да поставиш всички необходими материали като лакове, нокторезачки, пили, омекотители и клещи за кожички, продукти за грижа за ноктите и кожата - овлажняващи и подхранващи кремове, изсушители за лак, лакочистители и памук.
Използвай професионални козметични уреди и материали, които заедно с твоите умения, ще ти спечелят верни клиенти. В случай че имаш нужда от средства за придобиване на оборудване, може да се възползваш от услугата Финтрейд Инвест.
6. Подбор на подходящо работно време
В този бизнес работното време не е твърда константа. Неговата гъвкавост е пряко свързана с резултатите, които целиш. Няма как да фиксираш твърдо работно време от 9 до 17 часа с почивка през уикенда, защото точно след работа и в почивните дни хората посещават основно разкрасителни процедури. По тази причина е добре да съобразиш работните си часове с обектите около теб и предпочитанията на твоите клиенти. Предвиди, че може да се наложи да имаш и буферно работно време, в което да извършваш извънредни услуги. Например, да подготвиш маникюр и педикюр за специален повод като сватба, кръщене, рожден ден и други.
7. Шумно откриване и спечелване на популярност
Жените общуват. Много! Според маркетинговите анализи, доволните клиенти биха препоръчали на 4 свои близки определен салон, продукт или услуга. Недоволните пък биха изразили мнението си пред 3 пъти повече други дами! Доказано е, че недоволните клиенти са много по-активни в разпространението на информация от доволните. В този случай твърдението, че няма лоша реклама, не важи. За това се погрижи твоите клиенти да получат пълна грижа, любезно обслужване и приятна обстановка, в която да се чувстват специални и спокойни. Подходи към дамите като към приятелки, които си поканил на кафе с бонус: разкрасителни процедури. При добро отношение и професионални умения, салонът ти за маникюр ще придобие бързо популярност сред нови клиенти и ще повиши своя оборот.
Комбинирай качествената услуга с шумно отваряне, на което да поканиш близки приятелки и клиенти с техни познати. Съчетай откриването с неустоима оферта като “доведи приятел и получи безплатен маникюр” или просто ценова отстъпка. За да научат повече хора за твоя новооткрит салон - пусни реклама в социалните мрежи и местния печат, организирай раздаване на флаери или изпрати луксозни покани към гостите.
Професията на маникюриста е увлекателна и може да бъде необятен извор за разгръщане на потенциала ти, осъществяване на различни креативни идеи и използване на нови техники. Възползвай се от безбройните възможности на този бизнес, следейки тенденциите и модерните похвати. Създавай добри контакти и най-важното - работи с желание и любов.
Прочети още

Как да промениш името на своята фирма в Търговския...
Името на фирмата е ключов елемент от нейния бранд и идентичност. То е не само начин да се разпознае, но и важен фактор з...
Към статията
Какви услуги да добавиш в своя салон за красота пр...
Пролетта е сезонът на обновлението, когато природата се събужда и хората търсят свежест и ново начало. Това е идеално вр...
Към статията
Как да увеличиш продажбите за 8 март Подаръци, кои...
8 март е един от най-значимите търговски празници в годината, особено за бизнесите, които предлагат подаръци и услуги за...
Към статията
Финансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.