7 стъпки при отваряне на салон за маникюр
Откриването на салон за красота е начинание, което не изисква огромна инвестиция за бизнеса. Много често жените превръщат това предпочитано занимание в личен бизнес, още
повече че оборотът обикновено не зависи от сезонността или метеорологичните условия. А ако мислиш в перспектива и имаш добри предприемачески умения, печалбата ти може да стане солидна.
Има 7 стъпки, които е добре да обмислиш преди да се впуснеш в бизнес сферата на красотата и по точно - салонът за маникюр.
1. Създаване на работеща бизнес концепция
Тук е важно още на по-ранен етап да определиш към какви клиенти ще се насочиш. Избирането на по-краен квартал и по-евтини продукти и оборудване, с които да работиш, би спечелило масовите клиенти и такива, които предпочитат нисък до среден клас услуги. Спирайки се на по-централен район и използвайки материали, които са висок клас, се целиш към по-платежоспособни клиенти и премиум сегмент. Определи концептуално към кого ще насочиш усилията си, за да изградиш и предварителната си стратегия.
2. Следване и спазване на нормативните уредби
Помещението трябва да разполага с разрешение за ползване, издадено от съответната община, като имотът трябва да има удостоверение, че е предназначен за дейността. Трябва да бъдат спазени изискванията за минимална площ и за отстояния между отделните козметични столове един от друг и от стените. Да се обособи място за посетители, които изчакват и да бъде спазено отстояние с основното работно място.
Козметичните средства, уреди и инструменти трябва да имат необходимите документи или санитарни разрешителни от съответен контролен орган. Обектът задължително трябва да се регистрира в местния клон на РЗИ, който отговаря за това дали всички продукти притежават етикет на български език, посочващ фирмата производител, информация за вносителя, съставките, начина на употреба и срока на годност.
3. Подбор на локация
Както по-горе споменахме, за избор на локация, е нужно да си наясно към какви клиенти се стремиш. За да избереш точното местоположение за твоя кокетен салон, вземи предвид освен профила на клиентите и следните фактори:
- оживеност на локацията или дали минават достатъчно случайни минувачи, част от твоя таргет;
- възможност за паркиране или наличие на удобен градски транспорт;
- концентрация на жилищни кооперации;
- осветеност на помещението с естествена светлина;
- големина на квадратура;
- разходи за наем (закупуване), поддръжка, отопление, данъци.
4. Избор на впечатляващ интериор
Вече имаш своето местенце за салон! Браво! Време е да пристъпиш към впечатляващ интериор, който ще грабне клиентите още с влизането. Добави свежи тонове в помещението, които да го правят светло, уютно и голямо. Сложи закачливи акценти в един стил, придаващи характер на мястото и собствена визия - например рамки с твои “произведения” или вдъхновяващи цитати, пухени възглавници на мекия диван, малка нестандартна маса със интересни четива, екстравагантна лампа и допълнителни декорации за разкош.
5. Придобиване на оборудване и материали
Набави си подходящо оборудване, което ще осигури работен комфорт за теб и същевременно удобство за клиентите ти. Обърни внимание на детайлите, но не забравяй за базовите: столове за маникюр и педикюр, работна маса, лампи за сушене на ноктите. Добави етажерки и стелажи, на които да поставиш всички необходими материали като лакове, нокторезачки, пили, омекотители и клещи за кожички, продукти за грижа за ноктите и кожата - овлажняващи и подхранващи кремове, изсушители за лак, лакочистители и памук.
Използвай професионални козметични уреди и материали, които заедно с твоите умения, ще ти спечелят верни клиенти. В случай че имаш нужда от средства за придобиване на оборудване, може да се възползваш от услугата Финтрейд Инвест.
6. Подбор на подходящо работно време
В този бизнес работното време не е твърда константа. Неговата гъвкавост е пряко свързана с резултатите, които целиш. Няма как да фиксираш твърдо работно време от 9 до 17 часа с почивка през уикенда, защото точно след работа и в почивните дни хората посещават основно разкрасителни процедури. По тази причина е добре да съобразиш работните си часове с обектите около теб и предпочитанията на твоите клиенти. Предвиди, че може да се наложи да имаш и буферно работно време, в което да извършваш извънредни услуги. Например, да подготвиш маникюр и педикюр за специален повод като сватба, кръщене, рожден ден и други.
7. Шумно откриване и спечелване на популярност
Жените общуват. Много! Според маркетинговите анализи, доволните клиенти биха препоръчали на 4 свои близки определен салон, продукт или услуга. Недоволните пък биха изразили мнението си пред 3 пъти повече други дами! Доказано е, че недоволните клиенти са много по-активни в разпространението на информация от доволните. В този случай твърдението, че няма лоша реклама, не важи. За това се погрижи твоите клиенти да получат пълна грижа, любезно обслужване и приятна обстановка, в която да се чувстват специални и спокойни. Подходи към дамите като към приятелки, които си поканил на кафе с бонус: разкрасителни процедури. При добро отношение и професионални умения, салонът ти за маникюр ще придобие бързо популярност сред нови клиенти и ще повиши своя оборот.
Комбинирай качествената услуга с шумно отваряне, на което да поканиш близки приятелки и клиенти с техни познати. Съчетай откриването с неустоима оферта като “доведи приятел и получи безплатен маникюр” или просто ценова отстъпка. За да научат повече хора за твоя новооткрит салон - пусни реклама в социалните мрежи и местния печат, организирай раздаване на флаери или изпрати луксозни покани към гостите.
Професията на маникюриста е увлекателна и може да бъде необятен извор за разгръщане на потенциала ти, осъществяване на различни креативни идеи и използване на нови техники. Възползвай се от безбройните възможности на този бизнес, следейки тенденциите и модерните похвати. Създавай добри контакти и най-важното - работи с желание и любов.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.