Grid decor image
Как да избера правилната локация за моя бизнес?
Предприемачество и Нови бизнес идеи 2020-12-11

Как да избера правилната локация за моя бизнес?

Изборът на правилната локация за бизнеса е сред важните решения, от които зависи печалбата и развитието му. Изграждането на търговски обект, офис, сервиз и други,

в зависимост от сферата ти на дейност, представлява немалка инвестиция за бизнеса. И докато персоналът, асортиментът, въвеждането на иновации и други са сравнително гъвкави процеси, то промяната на вече локализиран бизнес обект далеч не е толкова лесна. И тук не става въпрос само за изграждане (строителство) на обект от нулата, това важи и за наемането на помещение за целите на бизнеса. Ако, да речем, договорът за наем е сключен за 5 или 10 години, неправилно избраната локация ще е в ущърб на бизнеса.

Както може би се досещаш, идеалната локация не съществува. Преди всичко това е въпрос на предмет на дейност на бизнеса, потенциалните негови клиенти и ред други фактори, които следва да се вземат предвид предварително. В тази връзка, подбрахме 3 ключови момента за определяне локацията на твоя бизнес, които биха били от полза, ако си на етап стартиране на бизнес или развиването на вече утвърден такъв.

#Проучването стои в основата на правилото локализиране за бизнеса

В основата на всеки един бизнес процес стои проучването. Обикновено тази работа се върши още на етап бизнес планиране, но когато става въпрос за откриване на нов търговски обект, то събирането на необходимата информация, за да се анализира и определи правилната локация, е ключово важен момент. Печеливши подходи тук биха  били:

  • да разпиташ съседи, познати и приятели, които например живеят в близост до мястото, където смяташ да локализираш търговския си обект;
  • да се обърнеш към добра агенция за недвижими имоти, като е препоръчително да не се ограничаваш само до една, а до няколко, с цел по-голям избор и да анализираш предложенията;
  • да направиш оценка на клиентопотока - този момент много зависи от сферата на дейност на бизнеса ти, но в повечето случаи търговски обект, локализиран на пътя на трафика, е печелившият подход.

Това са част от подходите, които биха ти били от полза. На този етап, дори и да не намериш най-доброто място за своя бизнес, можеш да направиш обективна оценка и да прецениш дали си на правилния път.

#Идентифицирай се с клиентите си

Може би един от най-важните подходи още на етап стартиране на собствен малък бизнес е този да се идентифицираш с клиентите си. С други думи, това означава, че когато търсиш най-правилната локация за бизнеса си, следва да мислиш като потенциалния клиент на предлагания от теб продукт или услуга. Най-подходящата локация за магазин за кафе, цигари и алкохол например със сигурност не е мола, но един такъв търговски обект, позициониран до точка със засилен трафик на хора - гара, спирка на градски транспорт и т.н., би бил много печеливш. Дали ще е квартален магазин, офис, локализиран в голям търговски център, или обект, позициониран извън града - това са все въпроси, отговорите на които можеш да си дадеш сам, поставяйки се на мястото на своите потенциални клиенти.

#Демографски профил

Сред ключовите фактори за намирането на най-правилна локация за бизнеса ти е демографският профил на района, който си избрал за бъдещия си бизнес. Потокът от хора в определено място далеч не е гаранция, че тези потребителски групи биха станали твои клиенти. От значение тук е демографският профил на живеещите и/или преминаващите покрай бизнес обекта ти. Факторите, които са от значение тук, са брой на населението, доходите, възрастта им, потребителските им навици и други. Когато същите бъдат взети предвид, то лесно би могъл да определиш какъв тип бизнес би имал почва в дадения район и ако той не отговаря на твоята дейност - да ориентираш търсенето си в друга посока.

Без съмнение изборът на локация за твоя бизнес е момент с ключово значение за неговия старт и просперитет. Затова следва да подходиш с нужната ангажираност към този момент от процеса на бизнес планиране. В случай че имаш нужда от допълнително финансиране за бизнеса, било то за неговия старт или разрастване, фирменият заем е един от най-подходящите  инструменти за малкия и среден бизнес.

 

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)