Как да превърнеш магазина за велосипеди и алтернативни превозни средства в успешно начинание?
Големите градове в България, а и по света, трябва да измислят спешно начин как да решат няколко основни предизвикателства. Едно от тях представлява смазващият и
безумен автомобилен трафик. Спорни са причините защо у нас все още се възприема за сбъдната мечта да си вземеш кола на повече от десет години и да се возиш сам в нея всеки ден на път за работа. При положение, че офисът ти се намира на по-малко от десет километра от вкъщи. И ако за градския транспорт все още предстоят позакъснели обновления, човек може сам да предприеме действия.
Все повече млади и активни хора, на възраст 20-35 години, взимат категорично решение да променят ситуацията. Те избират алтернативни методи за придвижване в града и дори остават изненадани от благотворния ефект на тази лична промяна. Описваме положението не защото искаме да влезем в ролята на екоактивисти-пуритани, правим го с далеч по-практични цели.
Всеки бизнес план включва в себе си обосновка за стартирането на начинанието за потребителските нужди, които то смята да разреши. В нашия случай ясно очертахме таргет групата ни, а също и належащия проблем. Или както са казали мъдрите хора: „Там, където някой съзира трудности, друг открива възможности!“.
Към аргументацията за оптимистичните перспективи за създаването на магазин за велосипеди и алтернативни превозни средства добавяме любопитно експертно мнение. То е на Дара Хосрошахи - изпълнителен директор на Uber - революционна компания, специализирала се в бизнеса със споделеното градско пътуване.
Миналото лято, 50-годишният ирански предприемач обяви решението на бранда да разработи отдаването под наем на електрически велосипеди и скутери. В разговор с престижното издание „Файнешъл таймс“ мистър Хосрошахи се аргументира: „В час пик е доста неефективно да наемеш един тон метал, за да се премести един човек през десетина пресечки. В краткосрочен финансов план това различно направление може би не е победа за нас, но в стратегически дългосрочен план смятаме, че сме на прав път."
Инвестиционни анализатори припомниха факта, че през последните години Uber е осъществила стратегически инвестиции в редица велосипедни компании. Това очевидно означава наличие на потенциал в бизнеса с предлагане на колела.
Той е от онези сфери на предприемачеството, в които да се включиш ти е нужен не само финансов нюх, но и искрена страст. Воден от нея вече притежаваш първото и основно конкурентно предимство: познаваш в дълбочина същината на предлаганото и си готов изцяло да съдействаш на своя клиент.
Един от пътищата за превръщането на магазина ти за велосипеди в успешно начинание е в осигуряването на експертно и любезно обслужване. Тези характеристики на твоето място биха привлекли лоялни клиенти, а и техните близки приятели и познати. А дори в 21-и век, рекламата от уста на уста си остава най-ефикасното средство за популяризиране на бизнеса.
Изгради приятелското отношение в комуникацията ти с клиенти и резултатите никак няма да закъснеят. Хората удобно настанили се в шофьорските си седалки се нуждаят от детайлно представяне на алтернативата. Затова продавач-консултантите на твоето място трябва да бъдат отворени към всякакви чудати въпроси на своите събеседници. Да говорят с тях учтиво и на разбираем език. Убедително, стегнато, без коварни търговски приоми, със своя подход лицата на бизнеса ти могат да увеличат значително продажбите. Мотивацията и информираността на служителите са нематериални фирмени активи, добре дошли за всеки предприемач.
Тези безспорни преимущества трябва обаче да бъдат подплатени с качество на предлаганата стока. При това по възможност на конкурентни за отрасъла цени. Тук вече си ти! От теб се изисква магазинът ти да добие популярност с богато разнообразие и надеждни превозни средства.
Проучи какви са възможностите за дистрибуция на популярни марки велосипеди, резервните им части, аксесоари за тях и всичко, което би изглеждало атрактивно за твоите клиенти. Ако не разполагаш с достатъчно първоначален капитал, за начало можеш да се ограничиш в предлагането на няколко доказани в индустрията бранда. А постепенно, натрупвайки оборотни средства, да инвестираш и в нови имена в каталога си.
Или пък просто може да се възползваш от услугата „Финтрейд Оборот“. Тя представлява кредитна линия, осигуряваща на твоя бизнес от 500 до 5 000 лв. Предимството ѝ се съдържа във възможността да усвоиш в рамките на определен срок изцяло или на части, до размера на одобрен от договорен между Финтрейд и теб кредитен лимит.
В разглеждания случай с магазина за велосипеди алтернативните стоки, определяни като бъдещето на „градското“ – електрическите тротинетки (известни още и като електрически скутери) и велосипеди стават все по-масово използвани и сме сигурни, че и на теб ти правят впечатление техните усмихнати и устремени към новото модерно, изглеждащи водачи. Това са хора с ярка индивидуалност, повече от средното финансово положение, готови да експериментират в името на удобството и практичността. Повечето от тях работят във водещи корпорации от телекомуникационния сектор и IT услугите. В повечето случаи те са хора с интереси различни от преобладаващите в обществото и определено са склонни да придобиват любопитни джаджи. Техните работодатели също.
Така, се опитваме леко да ти намекнем, че при избора на физическо място за твоя магазин е добре да огледаш районите с гъста концентрация на описаните колоритни личности. Те биха искали да изпробват технологичното ЕПС (електрическо превозно средство), затова се постарай да им предоставиш достатъчно благонадежден терен за целта. Гарантираме, че ще им направиш отлично впечатление, ако накратко ги въведеш в тайнството на електрическите возила, наблягайки на дългия списък с позитиви, без да им спестяваш (но и без да наблягаш излишно) на производствените им слабости.
Пък и можеш ги успокоиш, предлагайки им пълно сервизно (след-продажбено) обслужване. При това в кратки срокове, на разумни цени, в комплект с важни инструкции за правилната експлоатация на новото им превозно средство.
В хода на разговора с клиента, консултант-продавачът може да прояви интерес за разстоянието и маршрута, по който човекът отсреща минава всекидневно. И така да разбере за коя компания работи той. Причината за това любопитно знание няма да бъде с цел преосмисляне на професията му. По-скоро това би могло да се превърне във възможност за теб да се свържеш с неговите работодатели. Не са една и две компаниите в София, купуващи алтернативни служебни превозни средства за своите служители. Готино, нали?!
Към всичко описано, прибавяме грижата за сигурността на клиентите, предлагайки им в комплект към превозното средство и предпазна каска, светлоотразителна жилетка и по-скоро препоръчителните наколенки и подлакътници + помпа за гумите и някои други необходими резервни части. В крайна сметка може да се окаже, че с правилната политика и отново подчертаваме любезното отношение, бизнесът ти може да получава отлични доходи от всеки един клиент. При това с дългосрочна перспектива.
Не бихме искали да пропуснем и представянето на алтернативните превозни средства на гости при потребителите – в бизнес сгради, университети и училища. Организирането на срещи на редовните ви и лоялни клиенти, с цел обмяна на опит, също попада в работещите практики. Сред ефективните решения за популяризиране на вашия бизнес са имейл маркетингът, добре изглеждащият сайт и възможност за онлайн пазаруване.
Логиката повелява всичко да се случва постепенно и нарастването на бизнеса да се случва поетапно, започвайки от базисните изисквания. За всичко си трябва време. А то принадлежи на различните и техните алтернативни возила. От теб зависи дали ти ще ги научиш как се управляват. Ако искаш да научиш как може да развиеш бизнеса си успешно с наша помощ, свържи се с нас още сега.
Прочети още
Как да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статията5 съвета как да продаваш повече за Хелоуин
Независимо дали управляваш местна пекарна, магазин за дрехи или онлайн услуга, има ефективни стратегии, които можеш да п...
Към статиятаПодобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.