Моят кулинарен магазин – любимото място за хапване в квартала. Как?!
Къде ще хапваме в обедната почивка?! Това много често представлява най-важният въпрос за колегите, а и за самия теб. Правилният и подходящ отговор определя благосъстоянието
и добрия климат в офиса. Как беше казано: „Гладна мечка, хоро не играе“.
Та, къде ще обядваме? Кое местенце изниква в съзнанието ни, когато си помислим за уютно, вкусно, спокойно и непретенциозно място за екипен обяд? И най-важното с прецизно, внимателно и любезно отношение.
Все по-често служителите, без значение малки, средни или големи компании, избират кулинарните магазини за свое предпочитано място за хапване. Какво представляват кулинарните магазини? Търговски обекти, предлагащи готвена на място (често пъти по собствена рецепта) храна с малък, уютен салон за хапване на място. Или, разбира се, с опция, да си вземеш обяда за офиса. На втората възможност, категорично не сме фенове.
Причината – никой не е толкова зает, за да може да се лиши от един обяд извън познатите четири стени на офиса или работното си бюро. Социализацията не се възприема, като слабост. А колегите може би биха имали нужда си поговорят с вас. А представяте ли си и на вас самия подобно общуване може да ви се стори приятно дори ?! И сякаш ви чуваме: „Но, само, ако не се бавим.“.
Ето, така започва нашия, да го наречем, задължителен чек лист за задължителни компоненти за един кулинарен магазин. Точно така, за да станеш любимо място за хапване в квартала, се нуждаеш от бързо обслужване. Предоставянето на храната, приготвянето й, опаковането за вкъщи или офиса, реакцията на персонала към клиента, плащането, отсервирането и тн. Доброто, адекватно според клиента темпо ще ти свърши работа. И ще създаде отлично впечатление и предпоставка хората отново и отново да се връщат при теб.
Но, както се досещаш отлично, в графата „Важно“ се намира друг по-основополагащ фактор. Вкусно и разнообразно меню. При това по възможност всеки ден специфично, с акцент върху онова, което готвачът ти умее да стъкми с най-голям размах.
Даваме и пример. В кварталното кулинарно магазинче в района всеки посетител ще побърза да те увери: „дроб сърмата е божествена!“. И действително е така. Както и картофените кюфтета, домашният боб по селски, скарата (включително дааа онези свински шишчета с леко запечени чушки) и не на последно място пилешката супа. Изобщо за всекиго по нещо. А и често се случва екипът на гастрономския обект да изненада с някоя неподозирана вкусотия.
Та, за да бъде успешен кулинарният ти магазин задължително разчитай на съвестни и по възможност опитни и гъвкави готвачи. И не забравяй най-важния критерий - клиентите. Ако сред тях присъстват и доверени твои хора, (тук вметваме, като изключително работеща стратегията за „тайния клиент“) тогава бъди сигурен в предлаганото качество. То се гарантира и от стойностните продукти: проверено месо, надеждни млечни продукти, пресни зеленчуци и плодове. Постарай да постигнеш завидни вкусови показатели на предлаганите от теб ястия.
Освен, че храната трябва да бъде питателна и апетитна, с особено значение е чистотата и комфорта на кулинарния магазин. Както при вкусът, така и при хигиената, не пести никакви средства. Изисквай всичко да бъде на високо ниво. Мерилото си ти. Ако на теб ти изглежда чисто, спретнато и приятно за хранене – значи работата е свършена. И си задал чудесни стандарти.
Такива са задължителни, и когато говорим за клиентско отношение и обслужване. Все по-определящо за един кулинарен магазин или ресторант е изграденият стил, с който се посрещат гостите. При кулинарния магазин положението се характеризира с една идея по-спокойна атмосфера. А и по-икономична. Сервитьори не са задължителни.
Реално екипът ти може да представлява: двама или трима готвачи (в зависимост от натовареността на мястото), трима касиери, един хигиенист (който да отговаря и за събирането на таблите) и двама служители, които да отговарят за чистотата на съдовете и витрините за храна. Всички тези служители ще се въртят на смени по рационален и ефективен график.
Все по-определящ става факторът да се познавате добре, да изградите доверие помежду си и да провеждате регулярни оперативки, на които откровено и искрено да се споделят проблемни казуси, положителни страни и възможности за колективни активности – тип тиймбилдинги.
Както във всеки друг бизнес, служителите изпитват нужда от внимание, точност и коректност в спазването на срокове и работен процес. Изследванията показват, че когато работниците са доволни, клиентите стават все повече и все по-лоялни. Зависимостта се илюстрира правопропорционално.
А, за да се чувстват в свои води, както служителите, така и клиентите погрижи се интериорът, техническото оборудване, посудата, масите и всичко видимо да бъде на ниво. Ако в момента изпитваш някакво затруднение с обновяването на образно казано инвентара на кулинарния магазин, Финтрейд има предложение за теб.
То се казва Финтрейд Оборот и представлява кредитна линия, подходяща за малкия бизнес в България. Ценното при услугата е разполагането с индивидуален план за погасяване, средствата са налични по всяко време, а лихвата се плаща само върху използваната от теб сума. Отпуснатите средства варират от 500 до 5000 лв. Те са предназначени за закупуване на нова, по-икономична бяла техника, по-привлекателни и големи витрини за храна, по-удобни маси и столове за клиентите, или защо не, за разширяване на обекта. Научи повече за Финтрейд Оборот тук: https://fintrade.bg/business-line .
В разговор със собственика на един от популярните ресторантчета в София, той ни сподели, че за него най-важното е това, което остава скрито от клиентите. Чистотата и подредеността в кухнята, разбирателството между хората в екипа, хубавите продукти, с които се готви, регулярната профилактика на ежедневно използваната техника. „Винаги можеш да поставиш хубава покривка и удобни столове. Може да оборудваш мястото с приятно осветление, да боядисаш в топли цветове или отпред да огрее привлекателна табела. Но, ако в чинията ти, хапването не става и причината е техническа неизправност в кухнята. Ще се сърдиш само на себе си…“.
Мнението на мениджъра на този малък кулинарен магазин сякаш обобщава детайлите, определящи мястото, за което с колегите да нямате търпение да възкликнете: „Да, хайде на обяд пак да сме там!“.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.