Разработване на денонощен магазин - плюсове и минуси
Каква по-добра идея от тази да стартираш собствен малък бизнес, отваряйки денонощен магазин? Струва си да отбележим, че тази форма на предприемачество ти дава отлична
възможност за привличане на купувачи и успешно утвърждаване позициите на бизнеса ти на пазара. Плюс при стартирането на подобен предприемачески проект са редицата възможности за финансиране на стартиращ бизнес, от които можеш да се възползваш посредством бизнес кредит.
Като всеки един бизнес обаче и тук се идентифицират както положителни, така и отрицателни аспекти. Ето защо в следващите няколко реда подбрахме плюсовете и минусите при разработването на денонощен магазин.
Плюсовете при разработването на денонощен магазин
Днес животът тече динамично и пазаруването отдавна не се ограничава в рамките на работния ден. Наред с позициите, които заема онлайн пазаруването, достъпът до магазин по всяко време на денонощието е един от най-сигурните начини за печалба, особено когато подобен проект е разработен правилно. Ето кои са и най-важните 3 предимства на денонощния магазин:
1. Малкият ти бизнес има водещо значение за района, в който е локализиран
Локализацията на търговския ти обект има водещо значение за купувачите в района. Независимо дали ще предлагаш хранителни стоки, алкохол, цигари, или каквито и да са стоки, купувачите ще имат постоянен достъп до тях. Ако твоят магазин пък е единственият в района, успехът ти е почти гарантиран.
2. Като денонощен магазин ще реализираш по-голяма печалба
Шансовете 24/7 магазинът да ти донесе значително по-голяма печалба от обикновен магазин, работещ с обичайното работно време, са напълно реални. Печалбата до голяма степен се определя от повишаването обема на продажбите и клиентопотока, който не е ограничен във времето да пазарува. От друга страна, леко завишените цени на стоките са нещо съвсем нормално за този тип търговски обекти. Клиентите знаят това и високата цена не ги спира да пазаруват от подобни магазини.
3. Сред клиентите на денонощния магазин попадат една немалка група хора
На първо място голям процент от клиентопотока съставляват хора, които са любители на нощния живот. Често, прибирайки се от нощни заведения, по необходимост ще посетят магазина за закупуване на храни, напитки, цигари, алкохол и т.н. По този начин тази група клиенти ще формира една немалка част от оборотните средства на магазина. Нерядко в малките часове на нощта или рано сутрин денонощните магазини се посещават от хора, които се прибират от работа или тепърва се отправят към работното място. В действителност, това са единствените места, в които можеш да си купиш кафе, цигари или нещо бързо за хапване по това време.
Ето, че откриването на денонощен магазин предлага множество предимства за малките предприемачи. Когато вземеш предвид всички важни предимства около разработването на денонощния си магазин, можеш да пожънеш големи успехи.
Минуси при разработването на денонощен магазин
Важно е да отбележим, че трябва да си дадеш нужното време, за да получиш печалбата от направената инвестиция. Това няма как да стане за няколко месеца, тъй като развитието на един денонощен търговски обект е свързано с поддържането на оборотни средства за покупка на стоки, плащане на за заплати, инвестиция в маркетинг и реклама и т.н. В тази връзка, струва си да посочим и минусите, с които неизменно се свързва подобен инвестиционен проект.
1. Нужда от допълнителни разходи за СОТ/физическа охрана
Тъмната част от денонощието обикновено е опасна. Много малко хора биха се съгласили да работят нощни смени съвсем сами. Нерядко подобни търговски обекти стават набези на крадци в малките часове на нощта, когато по улиците няма почти никой. Нормално е служителите в такъв магазин да се чувстват застрашени и да отказват подобна работа, ако липсва физическа охрана в магазина или най-малкото договор със СОТ фирма, която би се отзовала при евентуална опасност. Това са все допълнителни разходи за теб като собственик.
2. Допълнително заплащане за нощен труд
Нормативно определено в Кодекса на труда е по-високото заплащането за нощен труд, но това не е достатъчно. Ако като работодател успееш да предложиш една идея по-високо възнаграждение за персонала си, шансовете да намериш служители са много по-големи. В противен случай съществува риск от липсата на работна ръка, което да окаже отрицателно въздействие върху бизнеса.
3. Разходи за денонощно видеонаблюдение
Почти всички търговски обекти днес имат изградена система за 24-часово видеонаблюдение, независимо от това, че работят със стандартно работно време. За денонощен магазин това не е просто екстра, а необходимост. С наличието на видеонаблюдение, освен сигурност, можеш да си гарантираш и ефективен контрол върху служителите. През нощта обикновено има часови пояси, в които липсва клиентела и съвсем ествено е, ако няма допълнителна работа за вършене, служителите да прибегнат до действия, които са в ущърб на бизнеса - затварят магазина за няколко часа и заспиват необезпокоявани. Именно този негативен аспект от работата на денонощния магазин може да бъде предотвратен с инсталирането на качествено видеонаблюдение, което струва пари.
Всеки един бизнес, независимо от сферата му на дейност, носи със себе си плюсове и минуси. Ако си собственик на малък бизнес или планираш да стартираш свой предприемачески проект, насочен към търговия от типа 24/7, винаги можеш да се възползваш от фирмен заем, с който да стартираш бизнес или да повишиш оборота си.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.