7 съвета как да позиционираш стоката в магазина си

 

Собственик си на магазин за хранителни стоки, дрехи, обувки или на малко магазинче за цветя и подаръци и се чудиш как да повишиш оборота си и да накараш твоите клиенти да купуват повече. Един от важните фактори, които оказват влияние върху решението за покупка при клиентите, е начинът на подредба на стоките в търговския обект. В тази статия ще ти дадем няколко съвета как правилно да позиционираш стоките в твоя магазин.

1. Ако си собственик на хранителен магазин, позиционирай стоките от първа необходимост – хляб, кисело мляко, яйца,  масло и др., в дъното на помещението. По този начин, за да достигне до тях, клиентът ще премине през рафтове с други, не толкова често купувани продукти и у него може да се появи импулсивно желание да закупи някои от тях. Също така, най-пресните стоки трябва да са  най-отзад на стелажа, за да  се изразходят последни, а да бъдат изкупени първо тези с по-скорошно изтичащ срок на годност.

2. Подреди  по-скъпите артикули на нивото на очите, тъй като там те се забелязват по-бързо и са лесно достъпни. Това обикновено са по-слабо оборотни стоки, но пък носят по- голяма  печалба.

3. Постави новите артикули най-отпред. Tака, позиционирани на видно място, те ще могат да бъдат по-лесно забелязани от клиентите.Това е от от особена важност, когато става въпрос за стоки за конкретен предстоящ празник – коледни, великденски, осмомартенски или други артикули.

4. Групирай заедно различни артикули. За да улесниш продажбите, постави един до друг продукти, които се комбинират добре. Можеш да съчетаеш различни меса с подходящи за тях сосове и подправки или да поставиш в близост един до друг продукти, подходящи за подарък – бонбони, по-скъпи вина, картички и дребни подаръчета. Ако магазинът е за дрехи, може да аранжираш различни ансамбли - пола с подходяща за нея блуза и чанта, и други.       .

5. Периодично пренареждай стоката в магазина си, спрямо търсенето. В случай, че продажбите на даден артикул не вървят добре – пробвай се да го преместиш на друго място. Обратно, ако нещо се продава много добре, а нямаш достатъчно количество, можеш да допълниш рафта с друго, от което имаш достатъчна наличност, за да не бъде празен.

6. Не претрупвай със стока магазина – важно е той да бъде добре зареден, но не и „наблъскан“, тъй като така има вероятност, в прекаленото разнообразие от артикули, клиентите да не намерят търсения от тях продукт.

7. Сменяй периодично визията на витрините на твоя магазин. По този начин, в клиента се създава усещане за динамика на витрината, а тя е огледалото на твоя магазин и стоките изложени там са първото нещо, което може да привлече вниманието на  клиентите и да ги накара да го посетят.

Важно е да знаеш, че както и да подредиш твоя магазин, от съществено значение е да поддържаш необходимите наличности от стоки, които се търсят от клиентите, а също и периодично да внасяш разнообразие и да разширяваш асортимента на предлаганите от теб продукти. Ние от Финтрейд подкрепяме малкия бизнес и сме насреща, когато имаш нужда от оборотни средства, които да вложиш за зареждането на стока за твоя търговски обект. Чрез предлаганата от нас бизнес линия Финтрейд Оборот, предприемачите могат да набавят необходимите оборотни средства за закупуване на стока, за обогатяване на асортимента, за разширяване на обекта или за плащания към доставчици. Чрез нея, след еднократно кандидатстване и одобрение, собствениците на малък бизнес получават възможност за многократно ползване на услугата, като във всеки отделен случай се изготвя индивидуален план на погасяване.

При нужда от консултация и бизнес кредити, може да ни потърсиш на телефон 0 700 200 33 без допълнително таксуване или да кандидатстваш за бизнес кредит от нашата онлайн форма.