10 начина да подобриш представянето на малкия си бизнес
Непрекъснатата инвестиция в подобряването на малкия бизнес е задача, с която следва да се справи всеки предприемач, който държи на работата си. Времената се променят,
а с тях и представянето на бизнеса на пазарната сцена.
Поредицата от действия, свързани с последователно наблюдение на парични потоци, подходящи маркетинг дейности и ред други, съставляват една малка част от начините, с които да подобрите своя бизнес.
Не всички начини за подобряване представянето на малкия бизнес изискват финансови средства. Ако все пак имаш нужда, Fintrade е насреща, в случай че ти трябват оборотни средства или по-голяма инвестиция за устойчивостта и успеха на бизнеса ти.
Никога не е излишно да имаш под ръка списък със съвети как да подобриш представянето на своя малък бизнес. Тук насочваме вниманието ти именно към 10 ключови стъпки в тази връзка.
Поддържай стабилен финансов резултат
Погрешно редица малки предприятия не осъществяват постоянен мониторинг върху дневните, седмичните и месечни финансови движения. Истината е, че тази информация може да ти бъде изключително полезна, за да видиш как върви представянето на бизнеса. Въз основа на цифрите можеш да се постараеш да оптимизираш работата си, за да постигнеш стабилен финансов резултат.
Ако ти е трудно да се справяш с тази задача напълно сам, може да се довериш на служител във фирмата или пък на счетоводителя си. За регистриращия движението на всички финансови постъпления в предприятието не би било проблем да генерира отчет за всички промени на седмична или месечна база, от който да се ръководиш.
Постави си цели
Поддържането на стабилен финансов резултат е само една от целите, които може да си постави малкият бизнес. Целите могат да бъдат определени като инструмент за текущо краткосрочно или дългосрочно планиране на работата на фирмата. Те могат да бъдат много и различни, в зависимост от спецификата на бизнеса ти.
Ако управляваш малък квартален магазин, можеш да си поставиш като задача в рамките на месец да достигнеш X лв. оборот, като приложиш различни маркетинг активности на локално ниво например. В случай че имаш собствен уебсайт и продаваш онлайн, то достигането на X% рейтинг в него може да бъде друга твоя цел. Стремежите са тези, които определят успеха ни, както в личностен, така и в професионален план.
Довери се на работещите маркетинг подходи
Маркетингът формира една немалка част от бизнес разходите, но има ключово значение за успеха на бизнеса. Съществуват нискобюджетни маркетингови стратегии и подходи, с които да постигнеш висока ефективност за рекламирането на малкия си бизнес.
Преди да приложиш нова маркетинг стратегия, увери се, че тя е най-подходящата за твоята дейност. Направи оценка на нейното въздействие, съобразявайки се с размер на инвестицията, полезността ѝ и други фактори. Правенето на бизнес е изключително динамична дейност, в която трудно могат да се предвидят някои бъдещи развития. Така е и по отношение на маркетинга - опитай се да инвестираш колкото се може повече “на сигурно”. Правенето на недобре анализирани и необмислени инвестиции в маркетинга рискуват финансовата стабилност на цялата бизнес структура.
Социалните мрежи днес са достъпен и често ползван канал за рекламни активности от бизнеси в широк спектър от специализации. Освен просто за реклама, тези канали могат да ти бъдат от полза за изграждане и поддържане на социално присъствие. Това е фактор с особено важно значение днес, когато Фейсбук, Инстаграм и други са неразделна част от ежедневието на потребителите.
Представяй бизнеса си с добре направени презентации
Бизнес презентацията е елемент, който най-често се използва по време на семинари, тематични бизнес срещи между партньори и т.н. Внушението, което има една бизнес презентация, играе важна роля за това какво ще е представянето на фирмата ти.
Съществуват множество безплатни инструменти, с които можеш да изработиш изключително професионално презентация за твоята дейност. Спазвай основните принципи при направата н апрезентация - повече елементи, изображения и цифри (но не твърде много), отколкото просто текст.
Наблюдавай актуалните тенденции
Нито един бизнес не би могъл да съществува, без да се влияе от средата, в която функционира. Тя предполага връзка между една индустрия с друга, между няколко организации и т.н. Е, за да бъде фирмата ти успешна, независимо от това какъв тип дейност извършва, тя следва да се ръководи от актуалните тенденции в нейната област и общността, с която пряко работи. В противен случай няма как да останеш конкурентноспособен.
Не спирай да усъвършенстваш търговските си умения
Всеки бизнес търгува, независимо дали управлява собствен магазин, или търговските му отношения са свързани с продажба на едро към една или друга бизнес структура. В тази връзка, наличието на търговски познания и умения за осъществяване на повече продажби със сигурност ще доведат до удовлетворяващи за бизнеса ти резултати. По този начин по-лесно ще формираш своя визия и цел в развитието на своя малък бизнес.
Следвай работещи практики
Това се отнася за цялостното правене на бизнес, независимо в коя работна област е ориентиран той. Фактори като ефективна комуникация, тестване на различни стратегии, осъществяване на мониторинг на процесите и т.н., са само част от дейностите, които бихме могли да определим като добри практики в правенето на бизнес. Документирай процесите в работата си - този метод се е утвърдил като ключов за правилната работна комуникация.
Мотивирай екипа си
Служителите в една организация са най-важният актив, с който може да разполага бизнесът. Без значение дали става въпрос за двама, петима, или десетки души, мотивираният екип е в състояние да изведе бизнеса на едно по-високо ниво.
Установи какви са най-успешните начини да мотивираш служителите си. Дали това е финансов стимул, ваучер за покупка, похвала за добре свършената работа - няма значение, установи го и и го приложи. Обвързването на постигнат успех в работата с дадена награда може да бъде особено стимулираща техника. Така например много фирми предлагат процент от оборота като заплащане към основното възнаграждение.
Знай какво можеш и какво не
Предприемачите са хора като всички останали. Това означава, че те не могат да разбират от всичко. В този случай е логично да се доверят на специалист в областта. Това ще рече, че ако имаш нюх към продажбите, но си по-малко опитен в счетоводството, остави втората задача на счетоводител и се фокусирай върху продажбите. По този начин бизнес процесите ти ще бъдат максимално оптимизирани.
Почини си, когато установиш, че имаш нужда от почивка
Управлението на собствен малък бизнес е трудна задача и в продължение на горното изречение, че и предприемачите са хора, ако идентифицираш нужда от почивка, почини си! Понякога това е най-доброто нещо, което можеш да направиш за себе си и бизнеса си, а връщайки се обратно, с нови сили да го изстреляш на върха.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.