Grid decor image
3 причини да заложиш на емпатия в обслужването на клиенти
Бизнес управление и стратегии 2023-04-20

3 причини да заложиш на емпатия в обслужването на клиенти

Обслужването на клиенти е сред водещите аспекти на всеки един бизнес днес. Без оглед на това в коя индустрия е ситуиран той, обслужването на клиенти

е неразделна част от бизнес развитието. От това как дадена организация подхожда към клиентското обслужване до голяма степен зависи и успехът ѝ.

Преди всичко клиентите ценят високо разбирането от страна на бизнеса. Те държат да бъдат чути. За проблемите, които са възникнали, използвайки твоите продукти и/или услуги, за въпросите, чиито отговори ги касаят пряко и т.н.

Това да бъдат разбрани означава, че бизнесът ти следва да заложи на емпатия в обслужването си. Повече за това защо следва да приложиш този подход в модела на обслужването си говорим тук.

Фокусираме вниманието ти върху 3 ключови причини защо да заложиш на емпатия в обслужването на клиенти. Ще видим и какви са ползите от това за бизнеса ти.

Емпатията в обслужването е гарант за високата клиентска удовлетвореност, а оттук и за повече приходи 

Поведението на клиента, който се свързва със запитване, ясно показва неговите емоции. Той може да звучи изнервен, когато продуктът/услугата не удовлетворява нуждите му или пък по друга причина.

Комуникационният модел, основан на емпатия, предполага че служителят, който отговаря  на запитванията, следва да подходи спокойно и с доза разбиране.

В много компании се използват т.нар. скриптове - предварително разписани отговори, към които служителят следва да се придържа в комуникацията. Този тип стандартизирани отговори в такава ситуация могат да не бъдат особено полезни. Нещо повече - дори допълнително да ядосат клиента. Ключово тук е да се подходи с разбиране.

Когато кажеш на клиента, че го разбираш, сега ще направиш проверка и ще изясниш случилото се, го убеждаваш, че търсиш решение на проблема му. Много важно след това е да се намери наистина решението на проблема.

Също така клиентът не бива да бъде оставян да чака твърде дълго. Това неминуемо влияе върху удовлетвореността в клиентското обслужване. Особено днес, когато потребителят не иска да губи време и иска да има достъп до нужната информация точно сега.

Емпатията стои в основата на формирането на устойчива вътрешна култура

Начинът, по който бизнесът обслужва клиентите си, също е част от фирмената култура, за която говорихме по-рано. Когато говорим за емпатия, много важно е тя да започва още на ниво ръководство.

Ако ръководните органи в бизнес организацията не подхождат с разбиране към проблемите, с които се сблъскват обслужващите клиенти, трудно може да се очаква, че последните ще подходят с такова към крайните клиенти.

По тази причина е важно да отбележим, че емпатията в обслужването на клиенти е важен компонент при формирането на устойчива вътрешна култура.

Ако на хората, заети с това да отговарят на клиентски запитвания, не им е позволено да правят изключения в процеса на комуникацията си с клиенти, трудно могат да се извлекат ползи от този модел.

Казано накратко, когато фирмената култура основава отношенията си на емпатия, целият бизнес би спечелил. Именно в това се изразява силата на устойчивата корпоративна култура.

Емпатията може да подобри обслужването и при използването на различни комуникационни канали

Днес комуникациите с клиенти отдавна не се ограничават само до един канал - телефонът например. Бизнесът в наши дни използва чат, комуникира чрез социални мрежи, имейл и т.н.

Заетите с това да обслужват потребителите на следпродажбен етап следва да боравят с правилните послания. За целта е важно да умеят да предвиждат чувствата на клиентите. Ако става въпрос за чат съпорт например, изрази като “Разбрах ви”, “Ясно”, “Ще се погрижим за това” и други подобни в този ред на мисли биха били много ефективни.

Употребата на определени думи и изрази, препинателни знаци и други, дошли от страна на клиента, са показателни за настроенията, с които потребителят се обръща за съдействие.

Тук е важно да обобщим, че независимо какъв канал за комуникация ще бъде използван от клиента, ключово е да се отговори на основата на емпатия. Това също влияе върху цялостната удовлетвореност от страна на потребителите към бизнеса.

На финала: развитието на какъвто и да е бизнес, без да се стъпи върху емпатия, би било трудно

Времената се променят, пазарът е изключително динамичен, конкуренцията расте. Едно нещо обаче е сигурно и това е, че отношенията между хората остават. Няма нищо по-сигурно за един бизнес от това да стъпи върху основата на човешките взаимоотношения в обслужването, ръководството си и т.н.

Този модел на обслужване предполага да се поставим на мястото на клиентите си. Или както е популярно да се казва с други думи - “да влезем в обувките им”. От това как говорим с тях - какви думи и изрази използваме, с какъв тон го правим и т.н. зависи и какво мнение ще формираме у потребителите си.

Както се подразбира, мнението им може да бъде положително - което означава, че е много вероятно те да се обърнат отново към нас в бъдеще. Но може и да буди негативно отношение - тогава рискуваме да загубим този клиент или дори група от клиенти.

Последното не бива да се допуска. Като човек, занимаващ се с бизнес, сме сигурни, че знаеш колко трудно се печелят и задържат клиенти. Същевременно знаеш и колко е лесно същите да бъдат загубени.

Имаш нужда от финансиране, с което да подобриш един и/или няколко аспекта от дейността си по обслужване на клиенти? Виж нашите кредитни продукти, разработени с мисъл за търсенията на микро, малки и средни бизнеси. Fintrade е и ще продължава да бъде твой верен съюзник в процеса ти по бизнес израстване!

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)