Grid decor image
5 съвета как да подготвя бизнеса си за натоварения зимен сезон
Бизнес управление и стратегии 2022-12-07

5 съвета как да подготвя бизнеса си за натоварения зимен сезон

Убедени сме, че полагаш изключителни усилия затова бизнесът ти да работи перфектно през цялата календарна година. Уви, съществува една закономерност, при която в края на

годината на главата ти се струпват куп ангажименти, с които да се справяш и то за минимум кратко време.

Декември е един от най-натоварените месеци за много малки бизнеси, а и големи корпорации. Коледните и новогодишни празници предполагат засилено клиентско присъствие, повече работа и куп “инфарктни” ситуации, свързани с обслужване, финансова и стокова обезпеченост, за които е важно да бъдеш готов. От цялата тази ситуация стремежът ти следва да е насочен към това да извлечеш максимална печалба за бизнеса си.

Независимо дали продаваш дрехи, имаш магазин за хранителни стоки, и/или предлагаш някакъв тип услуги, следните няколко съвета могат да ти бъдат от изключителна полза в изпълнението на тази цел.

Обогати асортимента си и се запаси със стока

В случай че си на пазара от дълго време вече имаш представа кой тип стоки/услуги се търси повече от други. Ако си нов и това ти е първи пиков сезон - не се притеснявай, има как да научиш нещата и следващите редове със сигурност ще са ти от полза.

Какво е важно да имаш предвид?

Обогатяването на асортимента от стоки е често пренебрегван съвет от собствениците на магазини. Притесненията се пораждат основно от несигурността дали даден тип стоки ще бъдат продадени, или не, тъй като са нови. За да не пропускаш ползите от този ход, те съветваме да заредиш нова стока, но не в твърде големи количества. По този начин ще видиш дали и доколко даденият продукт се продава.

По отношение на запасите от стоки - много важно за потребителите е да открият това, от което имат нужда в магазина ти и то в нужните им количества. Празниците не са най-удачният момент да зареждаш стоки, затова се погрижи да имаш на склад запаси от тези, които обикновено са най-вървежни по празниците.

Едно е сигурно - по Коледа клиентите пазаруват, било то за подаръци, за подготовка на празничната трапеза и т.н. Ето защо е важно да си изключително подготвен и да им осигуриш достъп до стоките, от които имат нужда.

Подготви служителите си за натоварения период

Другият ключово важен момент - служителите. За старите такива вероятно пиковият сезон няма да е нещо ново, но за новите предстоящият период може да се окаже изключително стресиращ.

За да бъде всичката работа свършена, а обслужването на клиента гарантирано и до най-малкия детайл, увери се, че служителите ти разполагат с нужните знания, умения и готовност да дадат максимума от себе си.

Добра мотивация за всички заети в организацията ти би бил финансовият стимул, който може да бъде фиксиран и/или базиран на процент от продажбите. По този начин всеки от тях ще се стреми към това да даде най-доброто от себе си при обслужването на клиента.

Подобри клиентското изживяване

Важно е клиентите да бъдат поставени на първо място и то неслучайно. Именно те са тези, благодарение на които бизнесът ти съществува. Когато говорим за отлично потребителско изживяване имаме предвид прилагането на комплексни подходи в работата с посетителите.

Те могат да се изразяват в няколко аспекта. Добрият мърчандайзинг на магазина ти например е един от тях. Не претрупването на стоки работи в посока по-добри продажби, а добрата им аранжировка и подредба, която позволява същите да се видят ясно и безпроблемно.

Създаването на празнично настроение в обекта също е фактор с водещо значение. Научно доказано е, че музиката например стимулира хората да купуват повече. Празничните декорации, от своя страна, също работят в тази посока.

Добър подход също са и промо активностите - намаления, пакетни оферти и други, относими именно към стоки/услуги, които са характерни за покупка/употреба точно по време на и/или около коледно-новогодишните празници.

Увеличи продажбите и реализациите

В пиковите сезони е много вероятно до продуктите/услугите ти да прибегнат и групи от потребители, които до този момент не са купували от теб. Причините могат да бъдат различни - от предлагането на атрактивна оферта от твоя страна, до избягване на голямата натовареност в обектите, които принципно се ползват от мнозина (големи вериги магазини, ресторанти, хотели и т.н.).

С други думи, пиковият празничен сезон може да се нарече изключително успешен и поради факта, че може да привлече към редиците си от доволни клиенти и нови, които да останат лоялни и след празниците. Важно е да направиш добро първо впечатление на тази потребителска група, а това почти сигурно ще резултира в поче продажби и реализации и впоследствие.

Автоматизацията - ключов компонент за справяне с натоварването по празниците

Верни на убежденията си, че технологиите определено носят ползи за малкия бизнес, нямаше как да изключим и този съвет от нашата топ селекция в помощ на подготовката за пиковия сезон.

В случай че разполагаш с онлайн присъствие под една или друга форма, много конкурентен подход би бил да автоматизираш колкото се може повече от процесите си. По този начин би могъл да намалиш значителна част от усилията на служителите ти, които така или иначе ще са изключително натоварени в този период от годината.

От друга страна, посредством автоматизацията ще си спестиш и немалко средства и време. Тях можеш да насочиш към реализацията на далеч по-значими на този етап дейности. Сигурни сме, че задълженията ти в този период от годината няма да са едно или две.

Fintrade е твой верен съюзник в делник и празник. Осигури си спокойно посрещане на празниците и отлични резултати за бизнеса с кредитните продукти, които ти предоставяме.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow
Получи безплатна консултация.

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow
Имаш въпроси? Обади се сега!

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)