Как и защо технологиите носят ползи за малкия бизнес?

2021-01-04 Как и защо технологиите носят ползи за малкия бизнес?

За да бъдеш успешен предприемач днес, когато технологиите навлизат все повече в живота ни, е важно да знаеш как и защо същите носят ползи за малкия ти бизнес. Забавянето на внедряване на новите смарт технологии в бизнеса оказва негативно влияние върху развитието му днес. Използването на технологии в областта на малкия, среден и голям бизнес ще има ключово значение за оцеляването на фирмите в периода 2018-2021 г., прогнозираха експерти в края на 2017 година, в рамките на форума “Дигитална трансформация 4,0”.

Тенденциите в дигитализацията, не са просто инструмент за автоматизация на бизнеса, а средство за генериране на приходи, търсене на клиенти и създаване на пазари, коментират още експерти. В тази връзка, тук подбрахме 4 тенденции в областта на технологиите, които работят в посока увеличаване на продажбите и печалбите на малкия бизнес.

#Уебсайт: съвременният начин малкият бизнес да бъде забелязван дълго време

Това, че бизнесът ти е малък, не означава, че няма нужда от собствен уебсайт. Един от най-мощните маркетингови инструменти днес е уебсайтът, който изгражда лицето на бизнеса ти онлайн, прави го забележим и лесно откриваем. Немислимо е да ограничиш бизнеса си до физически магазин, офис и т.н, когато голяма част от потенциалните ти клиенти всъщност са онлайн. Независимо от сферата на дейност, в която оперираш, нуждата от подходяща платформа, в която да позиционираш своя бизнес, има решаващо значение. И тук не говорим само за онлайн продажби, в традиционния смисъл на процеса по покупко-продажба. Нещо повече - уеб страницата ти има потенциала да предаде бизнес мисията и целите, наред с популяризирането и продажбата на предлаганите продукти и услуги.

Доскоро битуваше мнение, че изграждането на уебсайт е скъпа услуга, която биха могли да си позволят само големи компании. Днес обаче нещата стоят различно - с наличието на функционални, безплатни онлайн базирани платформи за изграждане на уебсайт, с тази задача би се справил и сам. Не е е нужно да се целиш в създаването на уебсайт с тежки графики и функционалности, с които разполагат големите компании. За малкия ти бизнес е необходим функционален сайт с опростен интерфейс, който да е съвместим с мобилни устройства. В заключение на тази точка само ще споменем отново, че размерът на компанията няма значение - не пропускай тази възможност за бизнеса си, колкото и малък да е той.

#Социални мрежи: потенциални клиенти дебнат отвсякъде

Ролята на социалните мрежи за бизнеса днес има ключово значение, тъй като именно там е концентриран голям процент от потребителите. Присъствието на малкия бизнес в социалните мрежи, където успешно може да изгради име и да затвърди бизнес позициите си, е по-важно от всякога. Освен за предоставянето на актуална информация на настоящи клиенти, поддържането на бизнес профил в социалните мрежи осигурява и потенциален достъп до нови и съвсем непознати клиенти. Нещо повече, наличието на бизнес профил спомага за по-високата степен на ангажираност сред клиентите и създава до известна степен емоционална привързаност спрямо бизнеса ти.

Все по-голяма сила имат социалните мрежи по отношение успешния маркетинг на малкия бизнес - голям процент от потребителите търсят дадена марка първо в социалните мрежи, преглеждат нейната репутация, отзивите на клиенти и на база тази информация правят своя информиран избор. Възможността да интегрираш търговската си дейност и в бизнес профила си (Marketplace от Фейсбук и функцията Магазин от Instagram например) позовлява да достигнеш до клиентите си директно през бизнес профила си. Това работи изключително в полза на малкия бизнес, тъй като потенциални клиенти дебнат отвсякъде, особено в т.нар. социалки.

#Онлайн разплащания: лекотата и удобството печелят твоите клиенти

Лекотата и удобството при пазаруването от разстояние са ключови за развитието на бизнеса ти. Ето защо, когато стартираш свой собствен бизнес, било то и малък, е добре да помислиш за интегрирането на достъпна и сигурна система за разплащане онлайн. Стреми се да предложиш максимален набор от методи за разплащане - банкови карти, банкови преводи и други разплащателни системи - по този начин шансовете клиентът да предпочете точно теб се увеличават значително.

Тенденцията към пазаруване онлайн съвсем логично води и до необходимостта от завършване на процеса изцяло дистанционно. Това ще рече, че с наличието на онлайн разплащания работиш в полза на своите клиенти, улеснявайки ги максимално. Наличието на система за разплащане с кредитни/дебитни карти, освен че улеснява пазаруването, значително може да повиши процента покупки.

#Бизнес локация онлайн

Клиентите ще те намерят, стига да се появиш в смартфона им

Днес компаниите, специализирани в разработването на различни дигитални решения, предлагат на своите клиенти богат инструментариум за бързото намиране на търсената от потребителя информация. Това могат да бъдат различни по своя характер търговски обекти - ресторанти, кина, театри, различни магазини, офиси на финансови институции и много други. Тези приложения базират резултатите въз основа на актуалното местоположение на потребителя.

Ето защо от значение е да локализираш малкия бизнес онлайн в максимално широк обхват от инструменти. За да бъде бизнесът ти откриваем в дадено смарт приложение или уеб услуга, често трябва да платиш някаква сума, но не липсват и безплатни опции. Лесно би могъл да добавиш обекта си в регионални справочници (електронни и хартиени), Google карти и други. На този етап е много важно да категоризираш съвсем точно типа услуги/продукти, които предлагаш. Посочи точен адрес и данни за контакт, за да се идентифицираш успешно като резултат от търсенето на потенциалните потребители. Тук важна роля има и уебсайтът ти, с който започнахме настоящия материал. Бъди сигурен, че лесното откриване на бизнеса ти онлайн бързо ще привлече посетителите и във физическия ти обект.