Събуди потенциала на служителите си
Обикновено с наемането на някой нов служител собственикът на малък бизнес се надява, че това попълнение ще вдъхне глътка свеж въздух на фирмата и ще
допринесе за растежа на организацията. Но как можеш да разбереш дали служителите ти както новите, така и старите са достатъчно мотивирани? Как можеш да събудиш пълния им потенциал?
Малките предприемачи често се сблъскват с проблем по отношение на работата на служителите си, избирайки екип от хора, които изглеждат перфектни като колектив, но от тях не може да се извлече максималното ниво от таланта им. Някои мениджъри се опитват да се измъкнат от това затруднение, давайки все повече работа и изисквайки все по-голяма ангажираност на работното място. Но това обикновено не е правилното решение. Един добър предприемач трябва да успява да мотивира служителите си да дадат най-доброто от себе си, да събуди потенциала им не като ги принуждава да свършат задълженията си, а стимулирайки ги да искат да го направят.
Повечето работодатели прилагат различни техники за измерване на ангажираността на служителите в техните организации, но това не е достатъчно. Трябва да разбереш кои са факторите, довели до липса на мотивация в екипа ти. По-надолу ще откриеш 6 съвета, благодарение на които ще намериш начин да събудиш потенциала на кадрите си.
#1 Започни със себе си
Когато членовете на екипа ти не влагат максимално усилие, то трябва да започнеш да си задаваш въпроса: „Къде греша?“. Ти носиш отговорност за предлагането на насоки и подкрепа на всеки човек, който работи за теб. Ако е необходимо, премини, например, през онлайн курс за лидерство или прочети специализирана литература по темата. Може би, имаш чувството, че знаеш всички тънкости на добрия лидер и оратор, но понякога може и да забравяш как да ги прилагаш ефективно на практика. Опресняването на знанията може да бъде спусък, който ще подобри твоите ръководни умения.
Ако си собственик на малък и среден бизнес и не си напълно уверен в своите лидерски качества, може да наемеш ръководители на екипи и мениджъри, които ще стимулират персонала по-успешно.
#2 Персонализирана мотивация
Има един универсален мотиватор, който никога не се проваля: бонусната система. Въпреки това, не винаги можеш да даваш бонуси, защото не искаш служителите ти да спрат да оценяват редовното възнаграждение. Парите са универсален мотиватор, но не и единственият.
Някои работници се нуждаят от тласък. Те очакват да бъдеш много конкретен с инструкциите си и да обясниш всяко твое изискване. Други ценят гъвкавостта. Те предпочитат общи насоки и обичат да бъдат оставени да разгърнат творческия си потенциал. Съветваме те да анализираш личността на всеки член на екипа и ще разбереш кои са най-добрите мотивиращи фактори за него. Ключът към събуждането на потенциала на служителите е да ги накараш да се чувстват добре, идвайки на работа всяка сутрин.
#3 Обучение
Обучението може да бъде силно мотивиращ аспект от всяка професия. Когато служител придобие нови умения, усеща, че работата му си заслужава усилията. Така, той се подготвя и за по-високи постижения. Това е отношението, което трябва да стимулираш в своя колектив.
Ако забележиш, че някои от твоите мениджъри се представят много добре, може да им осигуриш лидерска програма за преквалификация. Когато вярваш, че член на твоя екип заслужава повишение, дай му подходящо обучение за новата позиция и виж как той напредва. Винаги се уверявай, че кадрите ти придобиват нови умения и насърчавай желанието им за развитие. Защото растежът на всеки професионалист води до растеж на твоя малък бизнес.
#4 Организирай тиймбилдинг
Смисълът на изграждането на екип е да се развие силна връзка между служителите. Те ще я принесат в ефективно сътрудничество на работното място. Ще се създаде среда, която вдъхновява хората да дават от себе си всичко възможно. Никой не иска студени и мрачни лица по време на работа, нали така? Включването на събития и тиймбилдинг дейности за изграждане на екип ще доведат до огромна промяна в съзнанието на колектива и ще подпомагат изграждането на една вдъхновяваща и подкрепяща среда.
#5 Честа обратна връзка
"Как ли се справям?" - това е въпрос, който всички служители имат на ум. Те жадуват за твоята обратна връзка и това им помага да знаят къде могат да се подобрят, а също и какви позитиви внасят в екипа. Винаги, когато някой ти даде отчет или изпълнява задача, му дай твоята обратна връзка. Не е нужно да излагаш дълга реч, понякога само думи като “свърши добра работа” действат магически!
В случай че забележиш, че служителят не е използвал пълния си потенциал за дадена задача, помоли го да се подобри: „Би ли могъл да направиш някои промени? Започнал си добре, но има нужда от корекции.". Разбира се, по наше мнение трябва да дадеш ясни и точни инструкции за това какво точно очакваш. Когато човекът направи подобрението, отдай заслуженото внимание и похвала за труда му.
#6 Равенство между служителите
Жените са особено уязвими по време на работа. По-малко дами са на висши позиции - факт е. Помни това златно правило на бизнеса: наеми и насърчи най-добрия работник за конкретната длъжност. Например, полът не е от значение. Трябва да се водиш единствено от личните умения и индивидуална ангажираност на човека при неговия избор. Когато осигуриш на всички еднакво отношение, те ще бъдат готови да разгърнат пълния си потенциал, защото ще видят шанса за личностно и професионално израстване.
За да инвестираш в човешки потенциал с цел подобряване на крайния резултат, не забравяй това: Твоите служители са твоят малък бизнес. Съсредоточи се върху развитието и на двете - едното не може да расте без другото. Надяваме се, че някой от тези съвети ще ти бъде полезен.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.