Grid decor image
Бизнесът в подкрепа на обществото
Бизнес управление и стратегии 2020-06-23

Бизнесът в подкрепа на обществото

Компаниите, които създават стойност за обществото, използват предприемаческия си нюх за решаване на социални проблеми. Създавайки продукти или услуги, които са свързани с хуманитарни или

екологични въпроси, фирмите не просто даряват пари, а биват възприемани от потребителите като иновативни, борещи се за опазването на околната среда и оказващи помощ на обществото.

Има много филантропски компании със забележителни политики, които наистина създават стойност за общността. Точно за такива примери решихме да говорим в тази статия. Ако все още и ти се чудиш какви стъпки да предприемеш и как бизнесът ти да функционира в подкрепа на социума и природата, то прочети следващите редове, за да се вдъхновиш.

Как твоят малък бизнес може да подкрепи обществото?

#Подкрепа на семейства в нужда

Допада ни идеята за това, как всеки собственик на малък и среден бизнес, притежаващ магазин, може да подкрепи социална кауза и да даде своя принос за обществото. В такъв тип обекти обикновено влизат много хора и с минимални усилия всички малки предприемачи имат възможност да популяризират различни идеи,  свързани със: заздравяване на връзката между родителите и техните деца; предотвратяване раздялата на деца и родители; ранно изграждане у поколенията на правилни навици и хигиена; подпомагане на млади семейства в нужда да открият жилище, подходяща работа, осигуряване на достъп до здравни грижи и други.

Ако и ти имаш магазин или обект, които лесно могат да дадат гласност на дадена кауза, то нашият съвет е: да си избереш месечна кауза, да я обявиш и да се опиташ да убедиш повече хора да я подкрепят. За целта може да даряваш процент или определена сума от всяка касова бележка; да сложиш урна до касата, в която всеки клиент да отделя част от рестото за обявената месечна кауза, и други.

#Храна за повече хора

За съжаление, все по-често в ежедневието си срещаме хора, които са изпаднали в крайно лошо положение, попаднали в категорията социално-слаби, и които трудно успяват да осигурят дори прехраната си. Да подадеш ръка на човек в подобна ситуация би било безкрайно отговорно и благородно от твоя страна. Твоят малък бизнес би следвало да е на принципа: “Ако имаш две ризи, дай едната на ближния си.” В случай че развиваш дейност като пекарна или ресторант, може да приготвяш всеки ден по няколко хляба или допълнителни порции топли ястия за хората в нужда. Разкажи на познати за идеята си или постави табела, че предоставяш храна за другите. Подобна идея намери поддръжници вече в различни обекти в цяла България. От друга страна, хората, подали ръка на другите, намериха подкрепа с финансови средства и хранителни стоки от трети лица, станали съпричастни към тяхната кауза. Правенето на добро бързо се мултиплицира, но ти трябва да поставиш началото.

#Книгата е прозорец към света

Тази крилата фраза изниква всеки път в нашето съзнание, когато стане въпрос за четене на книги. Фактът, че има доста хора, които обичат да четат, и толкова книги, които нямат дом, е някак странен. Ако ти си от малките предприемачи, притежаващи книжарница, а защо не и друг тип бизнес, то можеш да започнеш инициатива за размяна на стари книги и учебници. Препоръчваме ти да отделиш кът в обекта си, където хората могат да оставят непотребни за тях книги, а други читатели да се докосват до нови истории. Непотребното за един, може да се окаже злато за друг. Нека не забравяме, че във времената, образованието, писмеността и културата са били стълбовете на нашето самосъзнание и са ни съхранили.

#Здравословен начин на живот

В тази кауза няма как да не споменем още една велика сентенция, която наистина според нас е вярна: “Ние сме това, което ядем.” Друг глобален проблем, пред който през последните години е изправено и нашето общество, са вредните хранителни навици, затлъстяването и здравословните проблеми. Като собственик на малък бизнес, например сладкарница, ти можеш пряко да повлияеш върху тази тенденция, възпитавайки в своите клиенти правилно отношение към храната и желание за похапване на сладки, но здравословни вкусотии. Препоръчваме ти да предлагаш различни десерти, които са веган или без съдържание на захар. Обясни на потребителите защо си заложил на такъв тип изделия и как те едновременно ще задоволят глада им за сладко, но ще се отразят по-благоприятно на здравословното им състояние. Може да поставиш и информационни брошури, списания и книги, които насърчават поддържането на здравословно тегло и правилни хранителни навици.

#Еко насоченост

Все по-сериозно в световен мащаб се обръща голямо внимание на проблема със застрашителния размер пластмасови отпадъци, попадащи в природата. В случай, че си част от малките предприемачи, които предлагат продукти в различни опаковки, може да застанеш зад кауза, свързана с опазването на околната среда. За целта те съветваме да намалиш използването на найлонови торбички, да въведеш биоразградими опаковки и такива, позволяващи рециклиране и многократна употреба.

Съвсем естествено е и да подкрепиш инициатива, свързана с твоята дейност. Например, ако си собственик на заведение за бързо хранене, може да се откажеш от изделия и продукти за еднократна употреба. Да замениш пластмасовите сламки и бъркалки с такива, изработени от възобновяеми източници като пшеница. По този начин ще покажеш на клиентите си, че твоят бизнес е еко ориентиран и участващ в борбата за опазване на околния свят.

Независимо от размера на компанията - дали става въпрос за малък и среден бизнес, или огромен холдинг, всяка организация има възможност да бъде в подкрепа на обществото. Подхождайки творчески и социално-отговорно, ти също можеш да бъдеш полезен едновременно на социума в борбата за разрешаване на важни обществени въпроси и да успееш да развиеш бизнеса си в положителна посока. Почерпи вдъхновение от идеите по-горе и реалните примери около теб, за да избереш своята кауза и път към нейното постигане. И запомни, че колкото и добра да е една инициатива, тя няма да работи, ако хората не знаят за нея и не ѝ повярват.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)