Превърни рутинното отчитане в полезен процес
Счетоводството предизвиква в теб асоциация за скучно задължение, което на драго сърце би отложил. Но воденето на изрядна документация е една от основните задачи на
всеки собственик на малък бизнес. Затова прочети нашите съвети как да превърнеш рутинното отчитане в полезен процес.
1. Използване на иновативни технологии
Внедри в своя бизнес подходяща ERP система или счетоводен софтуер. Използването на иновативни технологии ще доведе до минимизиране на разходите за отчитане и получаване на релевантна информация, която да ползваш за извършване на анализи и пълни отчети за дейността на фирмата. На база това много по-лесно ще взимаш информирани и обосновани решения, които да доведат до по-добри резултати.
Използвай единна програма, която съхранява цялата информация на едно място. Управлявай отчети, съхранявай финансови и счетоводни анализи, автоматизирай потоците от данни. Приложи способи за увеличаване на ефективността и методи, които намаляват ръчното вкарване на данни.
Добър пример за работеща и ефективна технология е счетоводният софтуер, намиращ се в облачно пространство. По този начин ти и твоят счетоводител, финансов консултант или друг служител ще имате едновременен достъп до документите и опция да попълвате и коригирате отчети, анализи и данни в реално време. Това би ти дало възможност за незабавна реакция и повече спестено време за обработка на информацията. Отделно от това отговорността за съхранение на данните ще бъде поета от избрания доставчик, а не на твоята IT поддръжка.
2. Бъди компетентен и винаги в крак с текущите тенденции, законови срокове и изисквания
Рентабилността и успеха на фирмата зависят до голяма степен от изрядното водене на счетоводните документи и компетентността на лицата, отговорни за отчитането. Ако не си в течение с текущите тенденции, свързани със законовите срокове и изисквания, вариантите за оптимизиране на счетоводния процес, то счетоводството ти ще се превърне в тотален хаос.
Ние, от Финтрейд, те съветваме да организираш целия процес от въвеждането на данни, през управлението им и тяхното отчитане. Би било добре да създадеш процедури относно форматирането и подредбата на документите. Ангажирай човек от екипа, който да следи спазването на правилата за отчетност. За по-голяма успеваемост на нововъведените практики, бъди ангажиран и лично проследявай отчетността.
Абонирай се за онлайн бюлетини и сайтове, които редовно споделят интересни статии с успешни техники за подобряване на отчетите и систематизирането на документацията. Провеждай срещи със счетоводителя си и финансовия си консултант, с които да коментирате текущото състояние на компанията и новостите за по-ефикасно рутинно отчитане.
Периодично следи печатните издания, в които се обнародват законите и промените към тях. Едни от най-важните закони с техните актуални изменения и предходни разпоредби, които ти препоръчваме да следиш, са:
- Закона за счетоводството;
- Закона за корпоративното подоходно облагане;
- Закона за акцизите и данъчните складове;
- Закона за данък върху добавената стойност;
- Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
- Закона за местните данъци и такси;
- Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
3. По-полезни и ясни финансови отчети
Когато подобриш процеса по селектиране на информация, контрол, одитиране, бюджетиране, прогнозиране, ще имаш възможност да предприемаш по-резултатни бизнес действия. Освен систематизирането на тези процедури е нужно да имаш яснота върху направените разходи и пряко наблюдение върху приходите при осъществяването на инвестиция за бизнеса в технологии и софтуери.
Потърси мнение на специалисти каква технология да ползваш за своя бизнес, която ще позволи да се организират ефективно данни, информация и автоматично да водиш и генерираш финансови отчети. Употребата на подходящ софтуер ще преразпредели дейностите по отчитане, анализирането и вземането на решения.
Не гледай на рутинното отчитане като на необходимо зло. Напротив! Мисли за него като шанс да следиш внимателно състоянието на бизнеса си и да планираш по-добре следващата стъпка, водеща до развитие и устойчив растеж във времето. Точно затова трябва постоянно да се информираш за новости и начини за оптимизация на работния процес.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.