Какво е SEO оптимизация и защо е толкова важна за онлайн бизнеса ми?
Като сектор, заемащ водеща роля в икономиката днес, знанието за различните аспекти на е-търговията е ключово за успеха на всеки онлайн търговец. Границата между традиционна
търговия (осъществявана в рамките на физически магазин) и електронна става все по-малка. Много търговци, познали силата на онлайн търговията, се борят да заемат своето почетно място в редиците ѝ днес.
Изграждането на е-магазин е само първата от поредица стъпки, през които всеки, искащ да продава онлайн, следва да премине. Може би се чудиш как да привлечеш клиенти към е-магазина си, след като вече е настроен и готов за продажби? Тук фокусираме вниманието ти върху SEO оптимизацията.
Всичко, което трябва да знаеш за нея и нейното значение за онлайн бизнеса днес, обобщаваме накратко в следващите редове.
SEO - не просто стратегия, а фактор с фундаментално значение за всеки онлайн бизнес
Терминът SEO идва от английски език и е абревиатура на Search Engine Optimisation. Най-общо казано, това е цялостен стратегически подход по отношение оптимизацията на сайта ти за е-търговия, с който се цели под-доброто му класиране в търсачките.
Базира се на употребата на набор от ключови думи и фрази, които се имплементират по подходящ начин в текстовото съдържание на уебсайта ти - описания в отделните страници, продуктовите категории, описания, блог секцията и т.н.
SEO претърпя значително развитие в последните няколко години, тъй като Google направи промени в алгоритмите си. SEO опитмизацията е изключително динамичен процес, който не приключва просто с интегрирането на дадени думи и изрази, характерни за твоята пазарна ниша, в текстовото съдържание.
С последния си ъпдейт Google постави нови изисквания към съдържанието. Към днешна дата не е достатъчно определен брой ключови думи да присъстват n на брой пъти в текста, нещо повече - търсачката приоритизира съдържанието, което е преди всичко качествено.
Под качествено съдържание визираме това, което дава добавена стойност на потребителя. За целта то следва да е интересно, полезно, релевантно и стойностно спрямо търсенето им. С други думи, качественото SEO съдържание днес следва да е създадено не просто за търсещите машини, а за потребителя, който играе ролята на основен фактор за класирането на сайта.
Паралелно с развитието на алгоритмите се променят и потребителските нагласи. Ето защо всеки онлайн бизнес има нужда от качествена SEO оптимизация, за да се класира на челните позиции.
SEO и ползите, които предоставя на онлайн бизнесите днес
SEO оптимизацията е процес, към който следва да се подходи отговорно и професионално. Не всеки може да начертае стратегията, която да следва сайтът ти, за да стане разпознаваем за търсачките и потребителите.
Тук идва ролята на професионалистите. SEO агенциите и експертите в областта следят отблизо промените, занимават се със стратегирането и наблюдават резултатите от дейността.
За това, разбира се, е нужна инвестиция. Приеми го като част от ежемесечните ти разходи, които правиш, за да може бизнесът ти да върви напред.
Увеличава органичния трафик към уебсайта
Всеки бизнес, позициониран онлайн, се бори за потребителското внимание, което се измерва в потребителски трафик. Той, от своя страна, резултира в купувачи. Няма как да очакваш, че целият трафик към магазина ти ще се преобразува в купувачи, но успееш ли да го достигнеш, почти сигурно е, че ще генерираш продажби.
SEO оптимизацията има една цел и тя е да позиционира уебсайта ти колкото се може по-напред в резултатите. Причината е, че много малък процент от търсещите в Google стигат до втора, трета и т.н. страници с резултати.
Тук е моментът да направим уточнението, че трафикът, към който се цели SEO стратегията, е органичен - такъв, който идва по естествен път (при търсене в Google). Той не е свързан с инвестиция в реклама, която да позиционира сайта ти най-отпред. Този подход дава временни резултати и е свързан с постоянни инвестиции.
Допринася за утвърждаването на бранда
Добивайки челни позиции в резултатите от заявки за търсене, не само привличаш посетители. Нещо повече - брандът ти, неговите стоки и услуги се превръщат в предпочитан избор. Веднъж спечелили доверието на купувачите, можеш да си сигурен, че те ще се върнат отново.
Оттук нататък до голяма степен определящи са усилията ти. Начинът на обслужване, достъпът до персонални отстъпки и ред други активности, които са в полза на клиента, са тези, които могат да превърнат спорадичните ти клиенти в постоянни такива.
Можеш да оптимизираш бюджета си за реклама
Бизнесите, при които липсва SEO стратегия и/или тя не постига нужните резултати, разчитат основно на реклама. Тя е техният основен инструмент за привличане на клиенти. Промотирането е характерно и за другите бизнеси, разбира се. SEO далеч не изключва рекламата като инструмент за повишаване на продажбите.
Когато обаче повече хора достигат до магазина ти посредством резултатите от търсене в Google, това бюджетно перо може да бъде редуцирано. С други думи, при постигане на задоволителен органичен трафик, разходите за промоционални активности могат да бъдат до голяма степен оптимизирани.
SEO е инвестиция, която следва да предвидиш
Няма как да дадем еднозначен отговор на въпроса колко би ми струвала SEO оптимизацията на сайта. При отговор на въпроса нужно ли ми е SEO обаче, можем да бъдем категорични - да, SEO е инвестиция, която следва да предвидиш при стартиране и развитие на е-бизнес.
Отговорите на въпросите инвестиция в какви размери и колко време ще е нужно, за да бъде изведен сайта ти сред челните позиции с резултати на Google, варират. SEO агенциите ще ти предложат различни цени, предвид това кои направления от сайта ти са приоритетни. Обикновено заплащането се формира на база пакетни цени, които са фиксирани. В някои случаи се изготвят като индивидуални оферти спрямо типа онлайн бизнес, за който ще се оптимизира.
На последно място е важно да споменем, че резултатите от прилаганата SEO стратегия изискват време, което трудно може да бъде определено с точност. Едно е сигурно - добрата SEO оптимизация, основана на последователност и професионализъм, дава резултати. Те, от своя страна, имат дългосрочен характер и ще изведат бизнеса ти едно ниво пред останалите.
Инвестирай в развитието на своя бизнес! Fintrade Plus ти предлага кредитни условия, съобразени с нуждите на твоя онлайн бизнес.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.