Как да привлека първите клиенти в онлайн магазина си?

2022-11-09 Как да привлека първите клиенти в онлайн магазина си?

Наличието на собствен електронен магазин днес е “новото нормално”. Е-продажбите са неразделна част от нашето ежедневие и ключов момент от стратегията на всеки онлайн търговец е да привлече сигурна клиентска база към редиците си. Казано така, звучи просто, нали? Всеки знае, че са му нужни клиенти, но не всеки е наясно как да ги привлече.

Без значение дали е-магазинът ти е напълно нов, или работиш по него от дълго време, следващите няколко съвета със сигурност ще ти бъдат от полза в това начинание. Как да привлечеш първите клиенти в онлайн магазина си? Изпитани съвети от практиката обобщаваме накратко в следващите редове.

Увери се, че магазинът ти предлага привлекателен и функционален интерфейс

Съвременният потребител цени лекотата и бързината при пазаруване онлайн. Водеща предпоставка за същите е добре структурираният, функционален и стилен уебсайт. Клиентите ти вземат решение за покупка в рамките на до няколко секунди след като са посетили виртуалния ти магазин. Ако магазинът ти не успее да зареди за това кратко време, не предлага интуитивен и функционален интерфейс, достъпен както от десктоп, така и от мобилно устройство, почти сигурно е, че си загубил този клиент.

Преди да пристъпиш към каквито и да било тактики за привличане на клиенти е важно да си изпитал възможностите на своя уебсайт. Едва тогава можеш да насочиш вниманието си към следващите съвети, които събрахме от Fintrade с оглед на твоето успешно представяне в конкурентната електронна среда. В противен случай рискуваш да инвестираш в реклама и маркетинг, които ще отидат на вятъра.

Бъди активен в социалните мрежи - тяхната сила не е за подценяване

Съвременният бизнес, независимо от сектора си, категорично има нужда от присъствие в социалните мрежи. Във Facebook, Instagram, LinkedIn, а напоследък и TikTok е съсредоточена значителна част от потенциалните клиенти на твоя онлайн магазин. Хора на различни възрасти, с различни професии и интереси, прекарват няколко часа дневно в тях. Там се забавляват, комуникират и не на последно място - взаимодействат с бизнеси, от които са склонни да пазаруват.

В социалните мрежи продава съдържанието. То следва да е съобразено със съответната аудитория на твоя бизнес. Правилните послание, комбинирани с отличната визия, имат силата да влияят върху хората. Социалните мрежи дават възможност и за достъпна от ценова гледна точка реклама. Още един плюс, от който си струва да се възпозлваш, за да привлечеш първите клиенти в е-магазина си.

Социалните мрежи имат своите ключови предимства по отношение на твоя бизнес с е-търговия в няколко аспекта:

●     Създават силна връзка с бранда - в социалните мрежи можеш да изградиш мрежа от последователи, които харесват бранда ти именно поради начина, по който могат да взаимодействат с него. Ангажирай последователите си с полезно и забавно съдържание, промотирай новите си продукти тук - възможностите са наистина неограничени;

●     Генерират сериозен трафик към магазина ти - богатата мрежа от активни потребители в социалните мрежи създава предпоставка за генериране на мощен трафик към е-магазина ти. Не всички, посетили онлайн магазина ти, ще станат клиенти, но една част от тях със сигурност биха проявили интерес.

Промоции и безплатна доставка - загубата днес може да е печалба утре

Потребителите обичат промоциите, а още по-щастливи са, когато могат да получат искания продукт с безплатна доставка. Промоционалните кампании са маркетинг подход, който следва да има определена регулярност в магазина ти, същото е и с безплатната достаква. Ако целиш да привлечеш първите си клиенти в магазина, то промоциите и безплатните доставки са сигурен начин да го направиш.

Знаем, че подобни прояви могат да са свързани с известни загуби. Да правиш доставки за своя сметка и/или да правиш намаления в самото начало може да доведе не толкова до загуби, колкото до липса на печалби. Погледни на нещата обаче от другата страна - това е успешен начин да привлечеш солиден набор от клиенти, които впоследствие да останат твои редовни таки. За един е-търговец е важно да мисли мащабно, а и Fintrade винаги е насреща, за да се справиш финансово със всеки един недостиг.

Имейл маркетинг - евтино и ефективно решение за успешно привличане на клиенти

Може да насочваме вниманието ти към имейл маркетинга на финала на статията, но това далеч не означава, че подценяваме неговата успеваемост. Потребителите ценят личното отношение, а след социалните мрежи, имейлът е този инструмент, с който да си послужиш успешно в изграждането на такова.

Как можеш да използваш имейла за привличането на клиенти към магазина си?

●     Информирай клиентите си за нови продукти и промоционални активности, включително и безплатни доставки;

●     Приветствай с “добре дошли” новите си клиенти, като им предоставиш индивидуални отстъпки;

●     С имейл маркетинг активностите можеш да напомняш за своето присъствие след дълга неактивност от страна на даден клиент, при забравена количка (напомняне за довършване на поръчката) и много, много други;

●     Изпращай им полезна информация, обвързана с продуктите/услугите, в които е специализиран магазина ти - по този начин успешно можеш да събудиш любопитството им и чувство на потребност, което да ги накара да купят от твоите стоки.

На финала

Електронната търговия днес се превърна в изключително конкурентна пазарна ниша. Този факт не бива да те демотивира. Напротив - нека ти служи като стимул да работиш усилено в посока израстване, генериране на повече печалби и успех. Определено няма да се случи за ден, два, седмица, месец - нека бъдем реалисти. Последователността и инвестицията в правилните инструменти, заедно с подкрепата от доверен бизнес партньор, който ще откриеш в лицето на Fintrade, създават сигурна предпоставка за успех.

Виж как Fintrade може да ти съдейства за развитието на твоя е-магазин! [1] 

CTA - край на сататия