10 маркетинг идеи за твоя бизнес по повод Великден
Пролетта е тук, а с идването ѝ предстоят и едни от най-светлите празници в календара, сред които и най-големият – Великден. Всеки сезон
от годината и съпътстващите го тържества предлагат възможност за провеждането на атрактивни маркетинг кампании. Има няколко основните причини, поради които си струва малкият ти бизнес да се възползва от маркетинг активностите, свързани с великденските празници.
На първо място, този тип кампании се отличават с високо ниво на ангажираност сред клиентите ти. Маркетинговите послания, съобразени с тържествената атмосфера, не остават незабелязани. Празничната реклама и маркетинг са възможност да стигнеш до нова аудитория. И не на последно място: имаш невероятната възможност да засилиш присъствието на своя бранд, като го позиционираш сред водещите търговски вериги на пазара.
Топ 10 атрактивни маркетинг идеи по повод Великден плюс конкретни примери ти представяме в следващите редове.
Създай тематична продуктова линия
Нищо не се „харчи” така добре, както набор от продукти, тематично подбрани за празника. Отвъд стандартните яйца, месо, козунаци, курабии и т.н., които традиционно се купуват от родния потребител, добра идея е да предложиш продукти като шоколадови яйца, зайчета, пиленца и други.
Макар и не толкова типични за България, този тип артикули стават все по-търсени в последните години, понеже клиентът бива мигновено запленен от атрактивните идеи за подарък на децата. В зависимост от типа търговия, която развиваш, можеш да се спреш и на различни великденски декорации. Например украси за дома и градината, които ще допринесат за празничното настроение на клиентите.
Организирай томбола и/или вид игра с награди
При покупки на стойност X сума в магазина ти например, клиентите да имат възможност за участие в томбола с награди. Тук могат да се включат подаръчни ваучери, пакет с продукти за празника и т.н. Такъв тип игри, по-известни като гивауей, могат да се реализират и в социалните мрежи, използвани от бизнеса ти – Facebook, Instagram, TikTok и т.н.
Направи тематични отстъпки и промоции
Специално за Великден много бизнеси предлагат различни процентни отстъпки на най-търсените стоки за празника. Тук успешно може да се приложи и ограничено време, в което дадена промоция ще бъде активна – седмица преди Великден например. Добра идея е да предложиш и персонални оферти, съобразени с по-специфични групи потребители.
Съобрази съдържанието си с празника
Ако имаш сайт, това означава да предложиш тематични статии в блога си – рецепти, идеи за декорация и други подобни. Същото важи и за визуалното ти съдържание и текстови контент не само в сайта, но и в социалните мрежи, в които бизнесът ти присъства, за да ангажираш своята аудитория.
Накарай клиентите ти да се почувства специални
Подготви персонализирани картички с тематични послания. Такива могат да бъдат изпращани както онлайн (в електронен вид), така и на хартия под формата на брошури, флаери и т.н. За онлайн активностите инструмент като имейла например би бил много подходящ. Социалните мрежи също предлагат множество възможности за персонализация, които не са за подценяване.
Организирай тематично събитие
И тук стратегиите са много и различни: кулинарно представяне/изложба в магазина ти, работилница за боядисване на яйца и/или подготовка на празнични сладкиши за деца, младежи и родители. Това са само част от идеите, които при желание и с не много разходи могат да привлекат силен интерес към бизнеса ти.
Бъди съпричастен с кауза или дейност на местно НПО
Част от средствата, реализирани от покупките по повод Великден, могат да бъдат насочени към благотворителна кауза, дейност на местна неправителствена организация и други. Такъв тип социален ангажимент се възприема много добре и би накарал хората да купят от теб именно поради факта, че част от сумата ще бъде дарена за добро дело.
Покани празника в обекта си
Пролетта и Великден се свързват с ярки цветове. Когато подготвяш празничните си предложения, не подценявай декорациите в обекта си. Заложи на свежи и цветни изображения, елементи и т.н. в украсата на магазина си, за да допринесеш за празничното настроение у посетителите си. Свежите великденски цветове са: червено, класическо розово, пастелно жълто, светлосиньо, зелено и други.
Възползвай се от клиентопотока и върни клиентите отново при теб
Именно по повод Великден можеш да установиш трайни отношения с текущите си, а и нови клиенти, като им подариш ваучери или отстъпки за следващо пазаруване при покупка над определена сума. По този начин ще си сигурен, че те ще се върнат отново при теб, а това е ключов елемент за успеха ти като търговец и след празниците.
Постарай се максимално хората да научат за промоциите и продуктите ти по повод празника
Тук особено добра работа могат да свършат социалните мрежи, сайта ти или традицонните брошури, разпространявани в пощенските кутии на потенциалните потребители. Колкото по-рано и повече хора научат за твоите оферти преди празниците, толкова по-голям е шансът да спечелиш от това.
Fintrade е насреща, когато имаш нужда от свежи оборотни средства, за да реализираш идеите си. Желаем ти успех!
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.