4 въпроса, които клиентът си задава преди покупка
Без значение дали купува стоки за домакинството, поредната дреха или нова кола, преди да стигне до покупка, клиентът минава през процес на колебание и обмисляне.
Понякога този процес е осъзнат, друг път протича на подсъзнателно ниво. Ако си запознат с основните колебания, през които преминава потребителят, докато реши да купи или не даден продукт, ще можеш по-лесно да влияеш на неговия избор. В тази статия ще ти разкрием 4 от основните въпроси, които клиентът си задава преди да стигне до решението за покупка.
Имам ли наистина нужда от този продукт
Това е първият въпрос, който клиентът си задава преди да пристъпи към покупка. Всеки потребител възприема продукта като съвкупност от ползи, чрез които да задоволи своя конкретна потребност. Без значение доброто качество, ниската цена или привлекателния външен вид на предлагания от теб продукт или услуга, потребителят много рядко би закупил нещо, от което няма нужда. За да извършиш успешна продажба е необходимо да разбереш основните потребности на клиента и да го убедиш, че твоя продукт може да удовлетвори някоя от тях.
Искам ли този продукт
Освен рационални, има и емоционални причини, които предизвикват в хората желанието за покупка. Понякога, въпреки че няма практическа необходимост, потребителят просто много иска да притежава конкретен продукт. В тази ситуация е важен личният контакт с клиента – говори с него, опитай се да разбереш предпочитанията и вкусовете му и наблегни на качества на предлаганата от теб стока или услуга, които най много се застъпват с тях.
Дали да го закупя сега или да потърся другаде
Много често, въпреки че осъзнава нуждата си от конкретен продукт или услуга, клиентът не е убеден дали да не отложи покупката и да потърси алтернатива при друг търговец. В този случай, основният фактор, който ще повлияе на потребителя, е подходът на търговеца. Много е важно да спечелиш доверието на клиента, като без да се натрапваш да успееш да го убедиш, че предлагания от теб продукт или услуга е точно това, което той търси и да го предразположиш да закупи на момента. Стигне ли се до отлагане на покупката, има голяма вероятност той да избере да закупи сходен конкурентен продукт - дали поради по-ниската цена, на която се предлага, по-доброто му качество или просто по-убедителния подход на конкурентния търговец.
Мога ли да си позволя тази покупка
Цената е определящ фактор при вземане на решение за покупка. Когато усетиш, че клиентът желае да закупи предлагания от теб продукт, но се колебае поради сумата, която трябва да заплати – бъди гъвкав. При възможност му предложи отстъпка от цената или вариант за разсрочено плащане.
Освен ценни съвети за своя бизнес, винаги можеш да разчиташ на Финтрейд в случай, че имаш нужда от стоков кредит (оборотни средства), за да обогатиш асортимента си, да направиш подобрения на обекта си или всичко друго, благодарение на което ще генерираш още повече оборот и печалба. Ние помагаме на малкия бизнес да се развива с два специално разработени финансови продукта – Финтрейд Оборот и Финтрейд Инвест. Ако имаш някакви въпроси, винаги можеш да ни потърсиш на 0 700 200 33 без допълнително таксуване или да кандидатстваш за бизнес кредит бързо и лесно от нашата онлайн форма.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.