Grid decor image
5 лесни стъпки, с които да достигнеш купувачите си и да спечелиш
Маркетинг и Продажби 2024-03-27

5 лесни стъпки, с които да достигнеш купувачите си и да спечелиш

Откриването на целева аудитория е ключът към стабилните и нарастващи приходи от предлаганите продукти или услуги. Същевременно това е една от най-трудните задачи,

пред която се изправя всеки собственик на бизнес. Това са 5-те лесни стъпки, с които да достигнеш купувачите си и да спечелиш:

#1 Разграничавай целевия пазар от целевата аудитория

Двата термина могат да звучат сходно и често в теорията и практиката значението им да е едно и също, но това не е така.

Целевият пазар се отнася до групата от хора, които са потенциални купувачи и/или потребители на стоките и/или услугите ти. Техните търсения и нужди са отправната точка за това как да изградиш ефикасна маркетингова кампания. Групата потребители от поколението на т.нар. милениали (родени между 1981 и 1996 година) например може да е целевият ти пазар. Трудно би могъл да привлечеш вниманието им, ако не присъстваш дигитално – в социални мрежи, уебсайт и т.н.

Целевата аудитория обединява по-специфична група от целевия ти пазар, т.е. тук се фокусираме върху тясна концепция. За да достигнеш до тази специфична група, е нужно да сегментираш целевия си пазар на няколко отделни по-малки групи. След това да се фокусираш върху конкретни предложения, отговарящи на нуждите на всеки от конкретните сегменти. Това неминуемо ще рефлектира и върху маркетинг посланията, които използваш, за да ги ангажираш.

#2 Определи полезността на твоя продукт или услуга

Успешното дефиниране на ползите, които предлаганите от теб стоки или услуги имат, е стратегическа стъпка, говорейки за въздействие върху целевата аудитория. Потребителското поведение се диктува от проблемите, които купувачите имат, и решенията, които бизнесът ти може да им предложи.

С други думи, щом имаш ясна представа какви са конкретните ползи от твоите предложения за потребителя, много по-лесно можеш да определиш специфичен сегмент от клиенти, част от целевия ти пазар.

#3 Опознай колкото може повече характеристики за твоята целева група

За да обособиш ясно групата от потенциални купувачи, следва да имаш данни за различни характеристики, стоящи в основата на успеха на всяка маркетинг активност. Тук имаме предвид познаването на географски, демографски, психографски и поведенчески особености.

Географските показатели се отнасят до територията в широк и тесен смисъл, на която искаш да се реализираш. Много важен детайл са при предлагането на местни стоки или услуги.

Демографските касаят пол, възраст, професия, религия, семейно положение и т.н.

Психографските данни, от своя страна, кореспондират с начина на живот, а оттук и с определянето на интересите, които има съответната група хора. 

И накрая поведенческият критерий изследва начина на взаимодействие на хората с твоя продукт/услуга.

#4 Питай клиентите си

Няма по-добър начин да опознаеш своите клиенти в дълбочина от този да потърсиш обратна връзка. Задай им въпроси, с помощта на които да разбереш как, кога и защо купуват и/или не купуват твоя продукт, се/не се възползват от твоята услуга. Това е чудесен подход да се утвърдиш успешно в нишата, където персонализираното отношение и внимание към детайла ще донесат значителни ползи за бизнеса.

Когато познаваш нуждите на клиентите и предвиждаш тяхната реакция, ще можеш да ги задържиш към активната си аудитория. Днес има достъпни и при това – безплатни инструменти (SurveyMonkey, Google Forms и други подобни), които могат да ти свършат чудесна работа с помощта на социалните мрежи.

#5 Тествай кампаниите си

Пробвай, променяй и пак пробвай. Истината е, че няма как да знаеш дали един, или друг маркетинг подход ще работи, ако не го тестваш. Стартирай няколко малки кампании, за да видиш коя се представя най-добре. Да, нужно е време, ще похарчиш пари, ще ангажираш човешки ресурс, но вярвай, че това е правилният път.

Няма универсален отговор на въпроса кое работи и кое не. Дори и някой да се опита да ти даде такъв и да те уверява в успеха му, знай, че на свободния пазар няма 100% сигурност. Всеки продукт е различен – това е предпоставка, а и стратегически метод за изграждане на единствена по рода си кампания.

 

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)