5 лесни стъпки, с които да достигнеш купувачите си и да спечелиш
Откриването на целева аудитория е ключът към стабилните и нарастващи приходи от предлаганите продукти или услуги. Същевременно това е една от най-трудните задачи,
пред която се изправя всеки собственик на бизнес. Това са 5-те лесни стъпки, с които да достигнеш купувачите си и да спечелиш:
#1 Разграничавай целевия пазар от целевата аудитория
Двата термина могат да звучат сходно и често в теорията и практиката значението им да е едно и също, но това не е така.
Целевият пазар се отнася до групата от хора, които са потенциални купувачи и/или потребители на стоките и/или услугите ти. Техните търсения и нужди са отправната точка за това как да изградиш ефикасна маркетингова кампания. Групата потребители от поколението на т.нар. милениали (родени между 1981 и 1996 година) например може да е целевият ти пазар. Трудно би могъл да привлечеш вниманието им, ако не присъстваш дигитално – в социални мрежи, уебсайт и т.н.
Целевата аудитория обединява по-специфична група от целевия ти пазар, т.е. тук се фокусираме върху тясна концепция. За да достигнеш до тази специфична група, е нужно да сегментираш целевия си пазар на няколко отделни по-малки групи. След това да се фокусираш върху конкретни предложения, отговарящи на нуждите на всеки от конкретните сегменти. Това неминуемо ще рефлектира и върху маркетинг посланията, които използваш, за да ги ангажираш.
#2 Определи полезността на твоя продукт или услуга
Успешното дефиниране на ползите, които предлаганите от теб стоки или услуги имат, е стратегическа стъпка, говорейки за въздействие върху целевата аудитория. Потребителското поведение се диктува от проблемите, които купувачите имат, и решенията, които бизнесът ти може да им предложи.
С други думи, щом имаш ясна представа какви са конкретните ползи от твоите предложения за потребителя, много по-лесно можеш да определиш специфичен сегмент от клиенти, част от целевия ти пазар.
#3 Опознай колкото може повече характеристики за твоята целева група
За да обособиш ясно групата от потенциални купувачи, следва да имаш данни за различни характеристики, стоящи в основата на успеха на всяка маркетинг активност. Тук имаме предвид познаването на географски, демографски, психографски и поведенчески особености.
Географските показатели се отнасят до територията в широк и тесен смисъл, на която искаш да се реализираш. Много важен детайл са при предлагането на местни стоки или услуги.
Демографските касаят пол, възраст, професия, религия, семейно положение и т.н.
Психографските данни, от своя страна, кореспондират с начина на живот, а оттук и с определянето на интересите, които има съответната група хора.
И накрая поведенческият критерий изследва начина на взаимодействие на хората с твоя продукт/услуга.
#4 Питай клиентите си
Няма по-добър начин да опознаеш своите клиенти в дълбочина от този да потърсиш обратна връзка. Задай им въпроси, с помощта на които да разбереш как, кога и защо купуват и/или не купуват твоя продукт, се/не се възползват от твоята услуга. Това е чудесен подход да се утвърдиш успешно в нишата, където персонализираното отношение и внимание към детайла ще донесат значителни ползи за бизнеса.
Когато познаваш нуждите на клиентите и предвиждаш тяхната реакция, ще можеш да ги задържиш към активната си аудитория. Днес има достъпни и при това – безплатни инструменти (SurveyMonkey, Google Forms и други подобни), които могат да ти свършат чудесна работа с помощта на социалните мрежи.
#5 Тествай кампаниите си
Пробвай, променяй и пак пробвай. Истината е, че няма как да знаеш дали един, или друг маркетинг подход ще работи, ако не го тестваш. Стартирай няколко малки кампании, за да видиш коя се представя най-добре. Да, нужно е време, ще похарчиш пари, ще ангажираш човешки ресурс, но вярвай, че това е правилният път.
Няма универсален отговор на въпроса кое работи и кое не. Дори и някой да се опита да ти даде такъв и да те уверява в успеха му, знай, че на свободния пазар няма 100% сигурност. Всеки продукт е различен – това е предпоставка, а и стратегически метод за изграждане на единствена по рода си кампания.
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.