Искаш да повишиш цените си без да губиш клиенти?
Когато погледнем в дългосрочен план и видим колко индивидуален и специфичен е всеки бизнес, е добре да се запитаме – кога е време да намалим
цените и кога е правилно да ги повишим. Калкулираният риск и интелигентната смелост в решенията са това, което търсим за успешен бизнес.
Психологията на цената – как да повишаваме цени
Разбира се, повишаването на цените на продуктите и услугите не винаги се възприема така топло от потребителя.
В реалността на бизнеса, зад крайните резултати, които клиентите виждат, често се случват прегрупиране и промяна на ресурси, промени при доставчици, разходи за логистика или персонал.
Има случаи, в които да повишим цените е напълно адекватно решение.
По-често въпросът се състои в това как да комуникираме това с клиентите си без да ги загубим. Как да прогнозираме реакциите им и да подходим към промяната без страх. Добър старт са ключовите клиенти на компанията – онези, които крепят основите й и не искаш да загубиш.
Когато повишаваш цената, твоите козове могат да бъдат отличните отношения с клиента, великолепно общуване и обслужване и цялостната стойност, която даваме днес. Често тя не е измерима с цената.
Обясни „Защо” или „Подготвяне на почвата”
Ето няколко съвета, които улесняват пътуването на цените нагоре и същевременно ви поставят в добра позиция спрямо клиентите.
Подготви комуникационна стратегия. Предварително давай знаци. Обясни причините за повишението на цените.
Ако добавяш нещо ново, ако правиш подобрение, задължително го сподели. Ако повишението на цените е временно, посочи какво е средното повишение над по-дълъг период от време. Какви бонуси получават клиентите с тази промяна?
Има ли нещо, което можеш да направиш за него, за да си струва твоята услуга или продукт още повече?
Едно от най-добрите неща, които можеш да направиш е да анализираш кое всеки един ключов клиент оценява като най-добра черта, на която придава най-голяма важност в работата си с теб.
Това е твоят коз. Използвай го. Улесни клиента, фокусирай се и му обясни с точни думи, че чрез повишението на цените, този специфичен аспект на работата ще бъде сложен по-високо като приоритет.
Нещо много важно – не давай празни обяснения.
Остави работата да говори за теб. Бъди готов да внесеш промените паралелно или дори по-рано от повишението на цените.
Добрият предприемач, бизнесмен и партньор поддържа активното намиране и на нови клиенти, които влизат в новия ценови сегмент и започват познанството си с бизнеса от новата цена. Това донякъде намалява риска. Ако загубиш клиенти, то паралелно си спечелил нови потенциали за развитие и продажби.
Бъди уверен, в това, което правиш!
Много от нас са готови да заплатят по-висока цена, но да получат точното обслужване, доброто качество и дългосрочна коректност. Всъщност много хора се измориха от агресивните модели на продаване и общуване, и предпочитат да продадеш правилно и на по-висока цена, отколкото да използваш масовите подходи.
Третирай клиента като индивидуалност!
Защото той наистина е такъв, виж неговите нужди. Много често, помагайки си един на друг, печелим доверието си и добавяме нещо специално.
Понякога има десет човека, които продават един и същи продукт. От кой ще си го купиш? От намръщения, виновния, с увиснал нос продавач или от усмихнатия, свободен и положително настроен човек?
Добави малък подарък или жест към клиентите си паралелно.
Един малък „трик”, за да спечелиш доброто разположение. Защо не им изпратиш някоя красива история в писмо, малка книжка специално за тях или не им споделиш нещо според техните интереси?
Това е прекрасно, стига да го направиш правилно. Стига да не побързаш с... „а ето какво искам от теб сега.”
Прави го редовно и то не само за празници. Всъщност повечето от нас очакват подобни неща за празници, но имаме нужда най-много от тях в обикновените дни.
С истински прогресивните си клиенти с широк потенциал можеш дори да се пошегуваш, когато комуникираш.
„Здравейте, а ето, че и ние решихме да вдигнем цените... ние не сме „кока-кола”, нямаме субсидиране...т.н. но Обичаме това, което правим, защото...
Ще останете ли с нас?”
Насочи ги какво точно подкрепят в света, когато купуват твоя продукт. С какво точно го правиш по-добър? По същата логика, по която инвестираме милиони в технологии без ясен резултат, сме готови да платим по-висока цена.
Защото можем да внесем истинско подобрение, истинска стойност.
Не бъди скучен в обясненията. Бъди искрен и направи клиентите приятели, направи ги дори твои защитници и посланици.
Ако твоят бизнес си струва, ще спечелиш много повече, отколкото можеш да си представиш. Защото твоят глас ще бъде тих, а те ще говорят за онези хора, които правят нещата различно... и заслужават подкрепа.
И помни, цената е просто цена. Стойността е същността на нещата.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.